mag je met een gewoon vest losrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

mag je met een gewoon vest losrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 00:05

Ik vroeg me af of je over je wedstrijd kleding in plaats van een jasje ook gewoon een vestje aan mag met losrijden?
Aangezien ik een grijs jasje gekocht heb en ik er achterkwam ik daar geen dressuur mee mag starten moet ik met het jasje van mn broer rijden en die is eigenlijk te groot in zit niet lekker maar nou weet ik niet of je zonder jasje mag losrijden of dat je die aanmoet.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 00:08

Dat mag, jasje hoeft niet verplicht aan bij het losrijden.

Je moet wel het hoofddeksel dragen dat je ook in de ring draagt.

Staat overigens ook keurig in het reglement...

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 00:13

ja dat wist ik nog, want ben al een keer bijna van een paard getrokken omdat ik geen cap op had.
Ik kan het regelement niet openen met mijn pc dus daar kan ik niet kijken Maar ben blij dat dat mag want dan kan ik teminste lekker los rijden, aangezien ik niet heel vaak ga starten (voorlopig teminste) vind ik het zonde om nog een duur jasje te kopen dus voor die paar minuutjes kan ik dan wel die van mn broer aan

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 08:24

In de zomer rijd ik vaak alleen los met mijn bloes aan en doe dan pas vlak voor de proef mijn jasje aan. het mag dus gewoon...

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 08:32

Jup. Sluit me er bij aan.
Balen van je grijze jasje! Moet je maar gaan springen
Ik heb ook een grijze voor het springen en een blauwe voor de dressuur (dus 1 x per 2 jaar )
Maar bij mij vertelde ze er wel bij dat een grijs jasje niet bij de dressuur mocht... Ik vind het belachelijk... Waarom bij springen wel en dressuur niet? Grijs is veel mooier

Chantal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 10:04

Ik rijd meestal los met een vest!
en een kwartier voor de proef doe ik me jasje aan.

Ik vind dat echt niet fijn rijden, zo`n jasje!!

Hoipiepeloii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:49

Margreet schreef:

Is dat wel zo? Ik ken namelijk wel ruiters die met losrijden een cap dragen en dan vlak voordat ze de ring in gaan een hoedje opzetten..

RedFlame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:56

Ik rij altijd los met een vest aan vanwege de kou in de winter en in de zomer alleen in blouse of truitje vanwege de warmte . Maar het mag dus gewoon voorals al eerder gezegt.

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 18:04

het is eigenlijk ook een springjasje omdat ik in de toekomst toch ga springen denk dan hoef ik er geen 2 te kopen maarja mag m dus niet met dressuur aan

OemmiejO

Re: mag je met een gewoon vest losrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:15

ik wist het eigenlijk ook niet zeker, maar ik doe het altijd wel, zit véél lekkerder dan zo'n stroef jasje..
blijkbaar mag het wel *heeft berichten hierboven gelezen*
bij mij was er ook nooit wat van gezegd..

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:44

ik rij zomers altijd los zonder jasje en in de winter met een sportjack, over m'n bloes. Als het echt heel koud is dan doe ik mijn dressuurjasje onder m'n jack.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:49

sjaantje schreef:
Margreet schreef:

Is dat wel zo? Ik ken namelijk wel ruiters die met losrijden een cap dragen en dan vlak voordat ze de ring in gaan een hoedje opzetten..

Staat letterlijk in het reglement. Is er niemand op bokt die dat leest ofzo?

Citaat:
Het staat iedere ruiter/amazone vrij op het losrijterrein de plastron en de rijjas/rijrok uit te laten. Het dragen van een hoofddeksel, zoals deze in de wedstrijdring wordt gedragen, is verplicht.

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:54

Ik heb altijd gewoon een jas of een vest aan bij het inrijden, ik doe als ik bijna moet mn wedstrijdjasje aan, of ik heb hem gewoon onder mn jas/vest aan.

_evelien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:59

losrijden doe ik altijd in wedstrijdjasje , maar je mag wel een vestje of jasje erover dragen tijdens losrijden alleen dat doe ik nooit, vind ik te warm
en ik vind de wedstrijdjasjes ook nooit zo fijn zitten maar heb die wel gelijk aan als ik al opstap, dan kan ik er vast een beetje aan wennen

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:16

Als het koud is, heb ik er eerst altijd een jas over aan, maar ik rijd met een trui bij de pony's, dus dat is wel anders .
Maar het mag gewoon .

rowo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:31

Kelloriejj schreef:
Jup. Sluit me er bij aan.
Balen van je grijze jasje! Moet je maar gaan springen
Ik heb ook een grijze voor het springen en een blauwe voor de dressuur (dus 1 x per 2 jaar )
Maar bij mij vertelde ze er wel bij dat een grijs jasje niet bij de dressuur mocht... Ik vind het belachelijk... Waarom bij springen wel en dressuur niet? Grijs is veel mooier

Mijn instructrice springen heeft afgelopen zomer mee gedaan aan dressuur gewoon in haar grijze jasje die ze ook altijd met springen aan heeft.. Er is niks van gezegd. Maar het mag dus niet bij dressuur? K vind het echt ronduit belachelijk. Bij springen mag je in blauw, rood, paars, roze whatever welke kleur en bij dresuuur niet... vaag hoor!

Ik rijd heel vaak zonder jasje los, of als het heel koud is met dik vest!

Sodera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:42

Als er in de regelementen van je club staat dat je met een grijs jasje mag starten, mag je in de dressuur met een grijs jasje starten. In principe start je in het verenigingstenue, maar is dat er neit oid dan start je in het blauw of zwart.

Solitair

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:44

mag je ook dressuur rijden met een zwart jasje met een grijs streepje?

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:49

even gekopieerd uit de regelementen van het knhs:

Citaat:
Het staat iedere ruiter/amazone vrij op het losrijterrein de plastron en de rijjas/rijrok uit te laten. Het dragen van een hoofddeksel, zoals deze in de wedstrijdring wordt gedragen, is verplicht.

Uitsluitend in het geval van extreme zomerse temperaturen (> 30º Celsius) kan de afgevaardigde beslissen, dat de rij-jas tijdens de proef mag worden uitgelaten, behalve bij kampioenschappen. Maakt men hiervan gebruik, dan dient gereden te worden in een wit, beige of geel overhemd of –dressuurblouse (met korte of lange mouwen).

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:51

Nee,het moet effen zijn.

Zijn al meerdere topics over geweest..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:35

Ik trek met losrijden ook altijd een ander vestje aan, en als het echt koud is me winterjas.

Aankomend weekend zal het wel zo ver zijn

XXGerlienXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:35

Jaa volgens mij mag dat ook jah...
In de winter rijden er togg ook heel
veel met een winterjas aan!!
Als je maar en cap op hebt!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:40

Je mag zonder jasje losrijden, maar bij sommige wedstrijden moest ik het wel. Bijv. in Nieuw Vennep werd er aan me gevraagd of ik mn jasje wilde aandoen. Tegenwoordig draag ik in de winter zowiezo mijn jasje met inrijden, zomers niet.