Wanneer gingen jullie wedstrijd rijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annemarietje

Wanneer gingen jullie wedstrijd rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 22:49

*Gewoon nieuwsgierig *

Ik vroeg me af hoe lang jullie al paard reden toen je wedstrijden ging rijden? Op een manegepaard (kan dat eigenlijk? als de wedstrijd op de manege is oid?), een bijrijdpaard of je eigen paard? En hoelang reed je paard/verzorgde je paarden voor je je eerste eigen paard kocht(kreeg)?

Alvast bedankt voor de (eventuele) reacties

XLC70

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:59

Hmmm, even denken.... Vroeger reed ik bij de pony's wel eens een onderlinge wedstrijd op de manege waar ik toen reed. Dat waren zowel spring- als dressuurwedstrijden. En die vonden 3x per jaar plaats. Mijn eerste dressuurwedstrijd reed ik toen ik 9 jaar oud was, toen reed ik net 1 jaar pony. Heb wel één keer mee mogen doen met een ponyclub springwedstrijd, toen was ik 10 jaar ofzo.
Bij de paarden ben ik weer op mijn 19de gestart met wedstrijden. Toen had ik mijn eerste eigen paard en daar wilde ik natuurlijk graag mee starten! Dat koste trouwens veel moeite, heb 3x over mijn eerste wedstrijd gedaan.... De eerste keer knalde er met losrijden iemand tegen me op en toen was mijn paard kreupel, de tweede keer viel mijn paard met uitladen op de laadklep, weer kreupel.... Maar de derde keer (scheepsrecht) startte ik echt en werd ik ook gelijk derde

Inmiddels ben ik 25 jaar en ga bijna ieder weekend op concours! Ik word steeds fanatieker!!!!

Ilzjuh

Re: Wanneer gingen jullie wedstrijd rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:05

ik ga in januari starten, en... op een manegepaard het kan dus
met een manegestartkaart
en voordat ik mijn eerste paardje kreeg reed ik al 2 jaar, na 2 jaar is hij verkocht en ongeveer een jaar daarna kreeg ik mijn 2e paard.
die heb ik nu nog steeds

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:19

Ik heb mijn pony in Januari gekocht en in het jaar daarna zijn we half Oktober KNHS gestart.. Daarvoor kende ik de pony niet.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:32

Ik denk dat ik toen een jaartje of 2 op de manege reed. Dus rond m'n 9e m'n eerste wedstrijdje op de manege op een manegepony.

Met mijn verzorgpaard heb ik nooit wedstrijden gereden. Ik heb haar ook maar een half jaar verzorgd en in die tijd was ze drachtig.

Mijn eigen paard kreeg ik toen ik 7 jaar paard reed. Ik was toen 14 jaar. Na een jaar ben ik met hem wedstrijden gaan rijden (de eerste echte officiele wedstrijd).

Ik vind 14 opzich wel een mooie leeftijd voor een eerste eigen paard, als je ouders echt 0,0 verstand van paarden hebben. Want dan moet je het helemaal alleen uitzoeken (ze staan bij ons aan huis).

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:39

Ik had een eigen pony, was denk 8 toen ik begon met wedstrijden rijden, eerst alleen dressuur, later ook springen en toen ik 10 was reed ik mijn eerste SGW.

Toen ik drie was kregen we deze pony en zat ik er geregeld op.
Staan wel foto's in mijn profiel

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:49

Pfff even denken hoor...
Ik verzorgde Odin 2,5 jaar en toen gingen we eind 2001 op de ponyclub rijden en toen ze de galop een beetje onder de knie kreeg gingen we wedstrijden rijden. Onze eerste wedstrijd was eind april 2002 *dat ik dat nog allemaal weet *
Ikzelf was toen net 15 jaar en Odin was toen 8.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:55

Eum, ik ging voor het eerst op wedstrijd in nov 2001, toen was ik dus 14 . Dat was met mijn eigen pony en die had ik toen al 6 jaar ongeveer en toen reed ik al 8 jaar. Reden: voorheen nooit de behoefte gehad, nu wel behoorlijk fanatiek

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:14

Ik ben op mijn 9e bij de ponyclub gegaan nadat ik 2 jaar bij een manege had gereden. Toen ook begonnen met wedstrijdrijden.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:46

Ik ben op mijn 10e begonnen met rijden op een manege, daar heb ik wel meegedaan aan onderlinge wedstrijden en diplomarijden. Later reed ik bij een ponyclub op een paard van iemand anders en daar heb ik ook alleen onderlinge wedstrijden gereden (wel clubkampioen geweest!). En vorig jaar ben ik eindelijk officieel gestart (op mijn 25e dus)! Ik ben in mei 2004 begonnen op toen nog niet mijn eigen paard, inmiddels is ie lekker van mijzelf en rijden we gemiddeld 1 a 2 wedstrijden per maand. Zou best vaker willen, maar zit met vervoer en ik trek het ook niet echt naast 40 uur werken om nog vaker op wedstrijd te gaan. Het kost toch best veel energie, maar ik vind het nog steeds erg leuk!

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:04

Ik ben begonnen met shetlanderraces op de manege. Daar heb ik ook een keer een springwedstrijdje gereden. Daarna heb ik een eigen pony gekregen en ben ik F-proefjes gaan rijden. Met een andere pony heb ik mijn eerste KNF wedstrijdjes gereden, in 2000. Nu heb ik weer een andere pony en een jong paard, en we gaan eigenlijk elk weekend wel met een van de twee op wedstrijd.

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:36

Ik ben begonnen met rijden bij kennissen hier in de buurt toen ik 5jaar was. Daarna ben ik naar een manege in Bergum gegaan. Daar heb ik heel wat onderlinge wedstrijden afgereden Toen ben ik naar de manege hier in Oenkerk gegaan daar heb ik ook nog heel wat wedstrijdjes gereden. Ik kreeg toen een verzorgpony heb er meerdere gehad daar heb ik wel onderlinge wedstrijden mee gereden maar niet officieel.
2 jaar terug ben ik bij mijn Friesje gekomen waar ik nu vanaf januari wedstrijden mee rijd.

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:46

manege wedstrijden 3 maanden na me eertse les, in de B zonder galop

en officieel, pas... toen had ik mijn paard meer dan 2,5 jaar.. zat ik 5,5 jaar op paardrijden.

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:54

Ik begon met paardrijden op een manege, ik was toen 10 jaar, op mijn 13e begon ik met onderlinge wedstrijden op de manege.
Toen ik ruim 4,5 jaar reed krijg ik mijn eigen pony in augustus 2001, 1,5 maand later starte ik mijn eerste onderlinge wedstrijd met hem.
Januari 2002 had ik mijn startkaart.

Barbara88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 15:19

Ik ben op mijn 6de begonnen met rijden en reed op mijn achtste voor het eerst een onderlinge wedstrijd op de manege. Dat was meestal eens in de 2 maanden. Nu ben ik 17 en ga in januari met m'n eigen paard starten.

Annemarietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 15:25

Hey!

Bedankt voor de reacties! Vind ik echt leuk om te lezen

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 15:51

toen ik 10 was na de zomervakantie ging ik op paardrijles ( toen had mijn zus & wij net een pony!!) en toen in oktober werd ik 11.
heb 2 jaar bij de manege gereden, vond het niets meer aan. had al veel van me zus geleerd en toen kreeg ik een verzorgpony!! had Z2 gelopen en was 18 jaar.. het meisje (bazinnetje) die ging studeren had geen tijd meer voor de pony dus mocht ik op de pony rijden ( pony van onze verre buren ) en toen ben ik eigenlijk meteen op de ponyclub gegaan!! toen reed me zus met onze eigen pony op de club al een tijdje!!
En met die verzorgpony heb ik 1 jaar bij de club gezeten en daarna ben ik op onze eigen pony verder gegaan!! en daar zit ik nu ong. 1, 1/4 jaar bij de club! En ben in Januari wedstrijden begonnen dat gaat allemaal best goed ! hij heeft lange tijd stil gestaan door blessure!! En heb in totaal dit jaar 8 wedstrijden gereden 13 proeven --> 15 wp's en springen heb ik 1 wp omdat hij dus die blessure had en hij wou toen helemaal niet meer springen! hij heeft iets van 1/2deel + 1 a 2 maand stil gestaan!!

dus alles bij alles heb ik zaterdag selectie gehad en 2de geworden met 170 punten
mijn pony is back

Piroska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:02

In oktober 2004 kreeg ik mijn pony, en op 23 januari 2005 was onze eerste wedstrijd (155 pnt. ) Daarvoor had ik 2 jaar op manege pony's onderlinge wedstrijdjes gereden.

Midnight16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:16

Toen ik 6 jaar was ging ik met mijn moeder mee naar de manege waar papa en mama zelf ook reden, maar ik mocht nog niet op les van de manege ( want ik was nog te klein ) Toen ik 7 jaar was mocht ik wel op les. Met 10 jaar reed ik mijn eerste onderlinge wedstrijd op de manege met de manege pony waar ik toen helemaal gek van was. Ik mocht een eigen pony van mijn ouders, maar ik wou alleen die pony Mijn ouders hebben toen zelf twee paarden voor zichzelf gekocht ( waar ik dan wel naartoe kon groeien ). Toen in 2002 aan het eind van het groene seizoen heb ik voor het eerst officieel gestart, meteen al bij de paarden. ( Ik vindt het nu trouwens wel jammer dat ik nooit bij de pony's gereden heb ) Ik was toen 13/14 jaar oudt.

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:55

Ik heb 3 jaar gereden, toen kreeg ik mn pony, een jaar later was mn pony zo'n beetje wel wedstrijdklaar en zijn we gestart (dat was eind juli . )

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:19

Ik reed pas iets langer dan een jaar toen ik mijn pony kreeg ( kwam doordat mijn ouders vroeger ook veel met paarden bezig waren, en toen eigenlijk ook wel weer een paard wouden ).
Twee jaar later ben ik wedstrijden gaan rijden

Conny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:22

ik kreeg op mijn.. ehh ff denken.. 7 ongeveer, mijn eerste pony en ben meteen wedstrijden gaan rijden.. ik reed ook niet eerst op manege meteen een eigen pony en daarmee op de ponyclub

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:33

Ik ben op mijn 11de op een manege gaan rijden. Daar twee keer een onderlinge wedstrijd gehad.
Toen ik 13 was, 1 keer officieel met mijn huurpony (156pnt).
Een half jaartje later mocht ik met een paard van een kennis starten bij de paarden, ik was toen 14. Ik reed dat paard toen pas net 2 maanden. (we zijn uiteindelijk L1+1 geworden)
Mijn eerste eigen paard (Unika) kreeg ik al toen ik nog op de manege reed, maar mijn paard was toen nog maar een jaarling.
Met mijn eerste eigen paard klikte het niet goed, dus die hebben we uiteindelijk verkocht en toen kwam Poca. Met Poca na 6 weken 1 keer gestart, daarna door omstandigheden (longbloeding, peesblessure) niet meer.
Na Poca heb ik mijn huidige paardje gekregen. Sörli heb ik nu ongeveer 2 maanden en zondag heb ik mijn eerste wedstrijd met hem in de L1.

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:38

Ben op mijn 5e met paardrijden begonnen en kreeg op mijn 12e een eigen pony. Ik ben op mijn 15e met wedstrijden begonnen, dat was maart van dit jaar... Ik had mijn pony toen 2,5 jaar lang..

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:47

ik begon op mn 3e met paardjerijden (meer hobbelen) .. op mn 7e/8e reed ik mn eerste onderlinge..
toen kreeg ik op mn 9e mn pony.. beessie kon niks.. dus als je dat op je 9e allemaal moet fixen ben je nog wel een tijdje bezig (je kan zelf maar net rijden ) dus nu zijn we afgelopen april gestart in de B..
(toen was ik 13, ben nu 14)