Ieh eerste springwedstrijd in jaren vrijdag!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Derma

Ieh eerste springwedstrijd in jaren vrijdag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 18:27

Oh ik ben zenuwachtig. Heb me zaterdag in een impulsieve bui opgegeven voor een springwedstrijd. Dressuur verkl**t zaterdag, dus ik dacht ik probeer maar eens te springen.
Een probleempje: ik ben helemaal niet goed in springen en heb het lef van een theemuts . En mijn paard gaat ook nog eens keihard met springen, dus dat kan nog leuk worden.
Ik heb dus al 5/6 jaar geen wedstrijd meer gesprongen. Ik weet ook helemaal niet meer hoe het gaat. Moet je nog je naam enzo zeggen bij het groeten? was vroeger wel zo maar ik lees er nergens meer iets over.
Nou ja ik doe gewoon een poging en zie wel waar ik strand. Ik hoop dat ik nog zoveel verstand heb dat ik door de start en finish rij....als ik die haal...

rowo

Re: Ieh eerste springwedstrijd in jaren vrijdag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:24

Het komt bij mij over alsof je er niet helemaal achterstaat, dat je lichtelijk een beetje angst hebt... Misschien verstandig om eerst een paar oefenparcoursen te springen ????

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:49

Ik weet hoe je je voelt hoor
Ik moest mijn aller eerste wedstrijden buiten mijn eigen manege rijden, een jumping nog wel.
Ik wist helemaal niet hoe paard lief ging reageren en was helemaal zenuwachtig.
Ik neem aan dat je mee doet in de laagste klasse?

Alsvast veel suc6!!!!!!!

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 14:29

Nou het ging hardstikke goed.
Had een balkje en een weigering in het eerste parcours. Hij was redelijk rustig alleen op de lange lijnen gaat hij nog iets te hard, waardoor hij dus te vlak springt en helaas een balkje eraf knalde.
De weigering had ik niet op gerekent, tenminste niet op die hindernis. Er stond ook een witte muur en ik dacht dus dat ie daar nooit overheen zou gaan. Maar daar sprong meneer zo overheen. Bij een andere hindernis waar op zich niks vreemds aan was, weigerde hij dus wel. Maar al met al dik tevreden.
Tweede parcours weer een balkje, weer te vlak helaas op de een na laatste hindernis.

Ik was idd een beetje bang, ik ben helemaal geen held met springen, maar dit paard mag graag springen en leert mij over die angst heen te komen. Eerder durfde ik nog net 80 cm te springen (bij de ponies), maar ja als ik nu wat wil zal ik toch over die meter heen moeten gaan he?
Het is zeker voor herhaling vatbaar!

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 14:34

Gefeliciteerd en leuk dat het voor herhaling vatbaar is

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 14:53

leuk!! gefeliciteerd!!