verruiming in de L1?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

quicklylover

verruiming in de L1?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 14:16

mijn pony strekt helemaal niet met het rijden maar ze gaat wel harder. soms krijg ik een 6 omdat ze toch harder ging maar meestal toch wel een 5.

hoe sterk letten jullie erop??

en vinden jullie dat het belangrijkste??

bedankt

MarijkeBun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:00

Ik ben geen jury, maar verruimen is niet versnellen, dus als jou pony gaat versnellen ipv verruimen, dan is het officieel niet getoond.

ik zie dan liever iets strekken, dan versnellen.
Tip: probeel veel overgangen en tempowisselingen te rijden. op deze manier maak je je pony sterker en vlugger op het achterbeen.

succes

SnelleMarz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 21:37

Inderdaad de pony meer vanuit de achterbenen rijden.
Op die manier gooit de pony bijna automatisch de voorbenen er iets ruimer uit.
Voordat je de middendraf/uitgestrekte draf inzet, maak ik dan ook altijd even een ophouding. Dan heb ik haar net iets beter op de achterhand en kan ik haar super verruimen.
Zoals droefje ook al zei, veel overgangen helpen goed om de passen te verruimen.

Zelf meerijden is ook heel belangrijk, als jou paard moet verruimen in de draf, iets meer lengte in de hals geven & zelf iest 'hoger' opstaan. Zodat het paard langer de tyd krijgt op zijn pas te maken & hem daardoor verder voor zich uit plaatst.

quicklylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 16:32

verder niemand"?

Pops

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:56

Mijn paard versnelde ook eerst alleen maar.
Maar nu zie je echt een duidelijke verbetering met vroeger...
Veel oefenen en schakelen... ik heb echt vaak geoefend (niet de hele tijd hé, doe er andere oefeningen tussen) maar nu zit hij er toch al wat beter in...
Het is toch een onderdeel waar je ook punten voor krijgt... Dus oefen wat en het lukt je wel hoor
Veel succes

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:39

Ehm ik geloof ook wel dat dat een beetje je eigenschuld is mandy
Jij moet je pony durven loslaten want je houd hem voor altijd veel teveel tegen..
Nie dat ik dat niet doe want ik ben ook bang dat hij zijn hoofd omhoog steekt alleen ik laat hem wel wat losser...
En tjah als je dan ook nog een pessoa bit wilt gaan kopen om af en toe ook gewoon te rijden?? en je houd hem al zoveel tegen word het alleen maar lastiger of zie ik dat verkeerd?

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:25

Nadeel van je pony meer loslaten zal in dit geval waarschijnlijk zorgen voor een snelle draf op de voorhand.... Een middendraf en later de uitgestrekte draf hebben veel te maken met balans en soeplesse, probeer hier in ieder geval aan het werken met je instructeur. Je geeft zelf al aan dat jouw pony niet goed verruimt maar sneller gaat... er wordt een verruiming gevraagd... dus een onvoldoende (alhoewel een 5 nog voldoende is volgens de KNHS...)

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:02

@ geje:dat snap ik maar om hem helemaal vast te houden klopt geloof ik ook nie? :S
want als jij drijft en je houd hem tegen heeft het nog weinig nut???