Speciale shetlander wedstrijden wie doet er mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Speciale shetlander wedstrijden wie doet er mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 13:45

We zijn er nu met een aantal mensen al een tijdje over aan het praten en denken, dat het er nu maar eens van moet komen.

Omdat we met onze shetjes bijna nergens terecht kunnen (al helemaal niet met een hengstje) maar er toch een hoop mensen zijn die het leuk vinden om af en toe een wedstrijd mee te rijden.

Het is de bedoeling dat we meerdere wedstrijden per jaar gaan doen.

Steeds op een andere locatie in Nederland, zodat mensen verschillende reistijd hebben en niet steeds een aantal mensen altijd ver moeten reizen.

Iedereen begint in de B dressuur. De punten gaan ook op de officiele manier waardoor mensen dus ook winstpunten kunnen krijgen.

Er komt geen minimum en maximum leeftijd en alle shetjes worden toegelaten.

Er word op een site bij gehouden wanneer er wedstrijden zijn en waar. Wie er in welke klasse rijd en hoeveel winstpunten heeft.

Naast de dressuur komen er menproefjes zodat jong en oud mee kan doen.

Wie lijkt dit leuk om mee te doen en wie heeft een locatie die we kunnen gebruiken?

Samy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:47

Dat is net zoiets als de Haflinger wedstrijden Is dat dan nog niet via het Shetlander stamboek ? Het is wel een leuk idee, zodat iedereen kan rijden!

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 13:48

Ja je bent leuk bezig zonder al die regels die het voor shetland ruiters onmogelijk maken om mee te doen. NSPS heeft 2 x per jaar grote indoordag, maar dan moet je paardje weer geregistreert staan en moet je weer lid zijn. Kost weer een hoop geld

Abaigeal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:53

Leuk idee zeg!!

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 13:54

Behalve een leuk idee ook leuk genoeg om mee te doen als het zover is ?

regina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:06

wel leuk idee, maar is het erg als je zo'n halve meter onder het beestje uitsteekt ongeveer?

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 14:07

Als je houding er slecht door is dan merk je dat vanzelf in de punten natuurlijk.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:27

Meld zich .

Ik heb een locatie en intresse om mee te doen.
Ik heb voldoende ruimte voor grasbanen(een niet vertrapt weiland) en voldoende parkeerruimte(ook een weiland die nooit sompig is en ons erf).
Ik heb beperkt spring materiaal.

Ik heb ook 5 pony’s start klaar(en voor alle pony’s een ruiter/menner).

Ik vind dat te groot niet te zwaar afgestraft mag worden, want je kan ook netjes zitten op een kleine pony.

En hoe doen we het met het extreme leeftijds verschil. Ik(van 20) zal tegen kindjes van 6 rijden. Starten we de gewone AB proefjes, of de ‘gewone’ B proeven.Of maken we er 2 verschillende klasses van , ‘volwassenen/groters’ en kinderen ohz, dan wel de leeftijds grens iets lager leggen, rond de 14 omdat je anders een hele grote groep kinderen en een hele kleine groep groters krijg.

We kunnen het dan wel in het blaadje van de shetlandpony laten zetten, dat geeft wat extra reclame. Of misschien zelfs regelen dat een rijvereninging in de buurt wil helpen om de eventuele winstpunten ook officieel te laten tellen

Is het een idee om bij 5 winstpunten over te laten gaan ipv 10, door het klein aantal wedstrijden is anders niet door de klasses heen te komen. Dit alleen zo doen voor de gene die alleen onderling starten, de gene die officieel starten kunnen gewoon in hun eigen officiele klasse starten.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 14:29

Kijk dan is er gelijk al een aantal deelnemers

Minder winstpunten is inderdaad een goed idee.

Laten we dan inderdaad 2 klasses maken.

@ Dennis: Zullen we samen alles uitwerken dan?

Elinaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:43

overloper:P

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 14:44

Nou zeg, wie is een overloper, hihi

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:57

Jahaaaaaaaa ikke ikke ikke ikke!!!

Heb het er ook al eens met Dennis over gehad, maar helaas heb ik (en volgens mij Dennis ook niet) nog niets van het stamboek gehoord. Heb nu al een paar maanden terug dat mailtje verstuurd, paar dagen later een leesbevestiging maar niks noppes nada zero 0,0 aan reactie terug...

Locatie heb ik niet, maar wel twee ponies waarvan er één door iemand anders uit gebracht mag worden mits daar behoefte aan is.

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:42

Lijkt me ook erg leuk. Heb een shetje, maar die is zo ontzettend vervelend.. hoop dat ik zowiezo de ring rondkom dan ! Maar is dit niet illegaal dan ? Heb wel eens gehoord dat er zonder toestemming van de KNHS geen wedstrijden gegeven mogen worden ofzo ? Of heb ik dit helemaal mis ? (hoop ik maar..... )

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:52

Ik heb net de KNHS en de fokvereniging gemaild. Ik ben benieuwd wat voor info ik terug krijg. Als ik hier meer van weet zal ik ook de rijverenigingen in de buurt mailen.

De eerste wedstrijd zal dus hoogst waarschijnlijk bij mij thuis gehouden worden volgende lente.

_Buddha

Re: Speciale shetlander wedstrijden wie doet er mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:54

vet!!:D:D
kei leuk maar ik hoop dat dan niemand gaat zeuren over groote,, en moet je zadel enz hebben want ik rijd zonder:P
maar heb niet egt vervoer..
maar ast een x in de buurt is doe ik mee!!:P

Jonne

Re: Speciale shetlander wedstrijden wie doet er mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:56

coool ik wil echt mee doen dan

Eliana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:09

Hier hebben we een locatie!
Het is geen bak maar een wei die we afzetten .
Foto's staan in me profiel, de vorige keer was het bij ons wel gewoon een onderlinge wedstrijd. In mei komt er als hetw eer goed is weer 1 !

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:06

@ Dennis... waar ligt Wieringerwerf ? ...

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 20:11

Je moet wel met zadel en hoofdstel rijden.

Er is neits illegaal aan mits je alles goed regelt.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 20:13

@ Yaar: Het stamboek staat hier ook los van he. Die organiseren wel wedstrijden maar dan moet je weer lid zijn en je paard meto weer ingeschreven staan

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:25

1 punt;
Hoe komen jullie aan het geld om te organiseren. Ik wil niet heel lastig overkomen. Maar mijn pa is penningmeester van een vereniging en je schrikt hoeveel het eigenlijk kost, een simpele wedstrijd.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 20:26

Het hoeft toch helemaal niets te kosten.

Als we locatie en materiaal hebben. Meer heb je toch niet nodig

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:27

Een bekertje/lintje voor de deelnemers?? Wel zo leuk, zeker voor die grietjes van een jaar of 10.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 20:28

Ja dat ligt er dus aan of je daar toestemming voor krijgt. Anders kan je natuurlijk gewoon inschrijfgeld vragen per combinatie

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 21:32

Bekers en lintjes kan ik zo krijgen, een kennis heeft een sport prijzen zaak en heeft al aangeboden om wat bekers en lintjes te sponseren. Ik wil (als stal zijnde) wel nog een fleece-dekentje oid beschikbaar stellen voor de winnaars van de catogorieen.

Het is leuk als het stamboek er wat reclame voor maakt, dat is wel leuk voor de bekendheid.

Lokatie, materiaal, vrijwillegers hebben we allemaal. Ook mensen met een EHBO diploma zijn te regelen(ik ga de mijne ook binnenkort halen als bedrijf-hulpverlener), een hoefsmid in opleiding is ook al zeker aanwezig(dus een ijzertje er terug onder slaan oid is geen probleem).
We hebben nog een jury nodig. Volgens mij zijn de duurste dingen wel aanwezig