Yes, terug uit onze dip! Topdag!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Yes, terug uit onze dip! Topdag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 01:25

Gister had ik weer wedstrijd in Weert. Dit was een selectie wedstrijd. Vorige wedstrijd heb ik ruzie gehad met m'n paard, hij liet me als een baksteen zakken in de proef en reageerde niet op been/zweep of wat dan ook. Toch met veel moeite de bak rond gekregen en 158 punten en ik geloof een 9e plaats ofzo.
Gister met losrijden ben ik begonnen met loswerken en ongeveer 10 min. voordat ik de ring in moest kreeg ik weer hetzelfde gevoel, geen reactie nergens op.. De enige oplossing die mij op dat moment binnen schoot was Gassen!!.. Gelukkig was het op dat moment rustig in de losrijbak, dus hoefslag op en lichte druk voor, alleen maar doorlaten lopen, flink gassen. zodra hij iets trager ging tikje, been erbij. Daarna voelde hij super aan, hij was wakker.. Bij de ingang stonden heel veel mensen ons raar aan te kijken, wat een gekke manier van losrijden voor een dressuurproef .. Toen de ring in, ik was ineens sneller aan de beurt, dus alles goed doen en in de ring het rondje verkennen weer flink voorwaarts gereden.. De enige gedachte die ik op dat moment had was alleen maar rijden,voorwaarts, als hij maar loopt op mijn tempo, de rest vind ik niet zo belangrijk. Perongeluk een paar keer bij de A de bocht afgesneden en wilde bijna rechtdoor rijden bij een gebroken lijn.. Was na de proef toch tevreden, ondanks dat ik een slordige proef had gereden, had hij me niet laten zitten... Toch nieuwsgierig naar mijn puten gingen we terug voor de prijsuitreiking... 2e PLAATS MET 170 PUNTEN!!!!!!!!! Wwwhiiueeeeuuuwww.. ik was echt helemaal blij.. (nummer 1 had 173 pt, nummer 3, 163 pt)
Volgende wedstrijd dezelfde manier losrijden, en als ik dan wat meer op de letters rij moet het vast helemaal goedkomen... ben echt supertrots op mijn toppertje.. We hebben nu inmiddels 12 winstpunten en ben langzaam aan het overwegen om over te gaan naar de L1... durf nog niet zo goed

Ben nog helemaal blij, toppertje!!!

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 02:01

Nou super toch! Ik zou toch maar overwegen om naar de L1 te gaan hoor. Zo'n groot verschil is het niet met de B, alleen wijken is wel echt nieuw.

SylviaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 02:10

Tja...helaas heb ik ook net een rotperiode gehad alleen duurde die van ons ongeveer 2 jaar...! Op een gegeven moment lukte bijna niets meer. Het leek wel of we elkaar in de weg zaten. Mijn paard heeft behoorlijk wat blessures gehad en daarna wilde hij het werk niet lekker meer oppakken. Waarschijnlijn bang om weer pijn te krijgen. Heel zielig maar ook vervelend. Aan de ene kant ben je boos omdat ie het niet doet en aan de andere kant is het ook wel begrijpelijk na zo'n rotperiode.
Maar sind ongeveer 3 weken is ie weer terug van weggeweest... Hij durft zich eindelijk weer te ontspannen en dat werpt gelijk zijn vruchten af! Gisteren (zaterdag) heb ik een selectie wedstrijd gereden en voor de eerste keer Z2 gestart. Het ging erg goed en met 179 ben ik erg tevreden...(er zaten nl 3 fouten in en dan toch nog vierde!)... Ik was echt heel trots op mijn paard en ga deze lijn nu ook voort zetten. De afgelopen 2 jaar sluiten we af en we gaan er weer voor!

Veel succes met je paard en gewoon lekker L1 gaan starten...je kan tenslotte niet eeuwig in de B blijven hangen. het maakt toch niet uit als je niet gelijk mega scores hebt?! Je hebt het trouwens goed opgelost door voorwaarts te denken!

Suzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 10:23

Ik had het gisteren al gezien, super gedaan hoor! Proficiat! Lijkt me idd het einde van je dipje
haha, aparte manier van losrijden, maar ik doe met Marco precies hetzelfde om hem fris en voorwaarts te krijgen, werkt super. Alleen kakt hij snel weer in, voordat ik de proef moest rijden moest ik in de grote rijhal nog stappen voor de andere combinatie, en daar viel hij weer helemaal uit elkaar (en kan je hem natuurlijk niet weer even jassen)... en kon ik hem de hele proef weer vooruit duwen (zweet stond me op het voorhoofd).....

anydale

Re: Yes, terug uit onze dip! Topdag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:08

Goed hoor, helemaal omdat het selecties zijn! Ik zal als ik jou was de selecties nog B blijven rijden en daarna lekker de L1 in gaan. Zijn veeel leukere proeven en je moet alleen iets meer doorzitten en wijken komt erbij. Dat moet toch wel lukken

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 12:37

Ja, ik blijf selecties zowieso B, en dan is mijn doel natuurlijk de kampioenschappen halen. Wijken is absoluut geen probleem, dat gaat echt fantastisch. Alleen het doorzitten, mijn paard zit echt gruwelijk moeilijk (vinden ook de meeste die erop stappen). Het gaat al steeds beter, maar ik heb nu een rotzadel voor mijn rug en dan gaat ontspannen dus helemaal niet. Met een beetje geluk heb ik over een week of 6/7 m'n nieuwe zadel en dan moet doorzitten veel beter gaan

Ben nog helemaal trots, 170 punten *o/*

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:29

Gefeliciteerd

Ik rij ook altijd eerst 20 minuten zo los met Ky. Gewoon aan de lange teugel goed voorwaarts, zodat hij rustig warm kan worden en lekker aan het been komt. Dan oppakken en hij loopt. Sommige mensen kijken je misschien raar aan, maar het werkt.

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:34

Hoi Ymke !

Heb afgelopen woensdag les gehad van HP Minderhout en laat die nu net dezelfde tips meegeven.
Het stond ook al in de paard & Sport, veel mensen willen te veel het hoofdje op de loodlijn hebben en vergeten daardoor het arbeidstempo te onderhouden !
HP zei precies hetzelfde, benen eraf en zo gauw ie ook maar iets langzamer gaat lopen een tik, gaat ie niet voorwaarts dan tikje en zo vaak bij totdat ie wel voorwaarts is.
Voorwaarts is in zijn mening het tempo waarbij je het gevoel hebt dat je moet gaan remmen. Dus harder wil niet zeggen voorwaarts !
Echt GASSEN.
Ik rij mijn paardje nu al een week op deze manier en ze is minder lastig, beter aan het werk en veeel scherper aan het been.
Helaas de laatste tijd panisch in de ring op wedstrijd, maar zaterdag voelde ze super aan tijdens het losrijden, dus in die ring dat komt ook nog wel, is ook pas 1e indoor seizoen !
Veel succes en nog gefeliciteerd.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 15:12

super gedaan!!
ik rijd ook vaak zo los, omdat mn paard anders mn héle proef ligt te slapen.. dan staan sommige mensen je idd vaak raar aan te kijken..
ach.. wat maakt het uit, jij hebt je plaats + punten binnen!!

alvast succes in de L..

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 15:14

Gefeliciteerd hoor

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 15:25

gefeliciteerd!! OP naar de L1!!

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 16:44

Gefeliciteerd! Super punten zeg

XXGerlienXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 17:38

gefeliciteerd! super punten!
Dat heb je dan op deze manier goed opgelost!
Succes met de volgende selecties!

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 17:53

Dit lijkt op mijn geschiedenis alleen ben ik een tijdje eruit geweest!! pony had blessure! en toen gestart was ook 1ste selectiewedstrijd! en toen wou hij ook niet erg goed doorlopen! en mijn proef was ook in eenkeer veel vroeger en toen had ik ook een hele slordige proef gereden en ook 2de met 170 punten en ik rijdt ook B! -->+ 15 wp's verders is alles hetzelfde

Van Harte Gefeliciteeerd!!
VERREK !!! dit is echt raaaar!!! toevallig zeg!!!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 00:49

Alleen heb ik geen pony maar een paard

Ik ben ook nog steeds trots op ons. Hij is niet zo heel makkelijk en kent het wedstrijdgebeuren maar al te goed en maakt daar dus misbruik van... Volgende wedstrijd gaan we weer voor een lekkere voorwaartse proef, en nu maar hopen op een leuke reactie op m'n protocol

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 11:48

Gefeliciteerd!
Ik denk wel dat t goed komt in de L1 hoor, aan je punten te zien

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:42

Gefeliciteerd volgens mij kan je ook wel naar de L1, zit niet veel verschil tussen de B en L1
Succes