Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Scum schreef:Stel, je krijgt een combinatie in de ring met een heel heet paard.
Heel ijverig met sterk achterbeengebruik.
Maar dat paard is zo heet dat de hele proef erg rommelig wordt. Laten we zetten dat de combinatie ergens rond de 150 punten uitkomt.
In principe heeft het paard dan met heel veel impuls gelopen maar de proef is niet geweldig.
Welk punt zou jij dan geven voor de impuls?
Kitty schreef:Volgens de ORUN-theorie heet het pas impuls wanneer het door de ruiter opgewekt en gecontroleerd is.
Kitty schreef:Volgens de ORUN-theorie heet het pas impuls wanneer het door de ruiter opgewekt en gecontroleerd is.
CGJ12 schreef:......... maar om nu een bloedheet en/of erg loperig paard ONDER de 6 te punten voor impuls gaat me weer wat te ver hoor.......
CGJ12 schreef:......... maar om nu een bloedheet en/of erg loperig paard ONDER de 6 te punten voor impuls gaat me weer wat te ver hoor.......
Ragne schreef:CGJ12 schreef:......... maar om nu een bloedheet en/of erg loperig paard ONDER de 6 te punten voor impuls gaat me weer wat te ver hoor.......
ja maar opzich wel flauw, het is dezelfde foute impuls als een paard wat niet-loperig van zichzelf is.
CGJ12 schreef:De één heeft van nature ook meer verzameling dan de andere. Daar kan ik geen rekening mee houden.
Jasmijn schreef:
Klopt.
Maar het gaat hier over een paard zonder (beetje overdreven neer gezet) impuls.. Het is tenslotte niet door de ruiter opgewekt en gecontoleerd.
Er is dus sprake van een loperig paard, met weinig impuls (hij is alleen heet).
Ik ben het met je eens dat het ene paard meer aanleg heeft voor de verzameling dan de ander, fijn voor de berijder-/ster, maar ik vind hier de aanleg tot impuls niet terug. Impuls is niet correct en of het paard nou van nature loperig is, of juist flegmatiek, de impuls niet zoals je zou willen en verbergt voor mij ook geen aanleg voor de impuls.
Maar nogmaals, alsik de proef gezien had, was ik wel gewoon naar de zes gegaan. Nu ik het met dit verhaal moet doen, ga ik naar de 5.