wie rijden er hier met friezen wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sher

wie rijden er hier met friezen wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 11:45

wie rijden er hier met friezen wetstrijden?
tussen de gewone wedstrijden of alleen tussen de friezen?

zitten julie meestal in de prijsen ...
ben heel erg benieuwt omdat het tog een groot barokras is .

aisie

Re: wie rijden er hier met friezen wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:49

Ik rij met mijn fries wedstrijden. Geen friezenwedstrijden maar gewoon tussen alle anderen.
Gaat prima hoor, tot nu toe heb ik maar 1 wedstrijd gehad waarbij ik geen winstpunt kreeg, voor de rest is het elke keer prijs

_evelien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:51

ik rijd wedstrijden met friezen,
Ik rijd gewoon tussen de kwpn-ers en het gaat eigenlijk heel goed.
Ik pak regelmatig een prijsje mee of ik zit er net naast.
Heel soms heb ik er wel nadeel van gehad , een keer ging het echt super en mijn punten waren tien keer niks.
Maar goed meestal wordt het wel goed beoordeeld hoor , het kan niet altijd goed gaan , en als ik dan lage punten krijg hoor je mij niet roepen van " ja de jury haat vast friezen" nee want als het slecht gaat hoor je geen hoge punten te krijgen.

OnTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:53

Ik start ook met een Fries, we zijn nu pas 3x weggeweest en ik heb nog geen rare dingen meegemaakt omdat ik met een Fries start.

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:08

Ik start met m'n eigen, da's een kwpn, en een Friese 3-jarige merrie van iemand anders, eerste keer tussen de Friezen gestart maar start verder eigenlijk alleen gewone wedstrijden. Nog geen vreemde dingen met haar meegemaakt. De merrie is nog heel jong en onervaren, daarom neem ik haar ook mee. Ze loopt haar winstpuntjes wel, maar heb ook wel eens een proef gereden die volgens veel mensen echt dik winstpuntwaardig zat en waar ik naar huis ging met 149 punten... Toen zei iemand van het secretariaat dat die jury het niet zo op Friezen zou hebben. Maarja, zulke dingen hou je toch, kan ik me niet zo over opwinden. Als je daar niet tegen kan moet je geen dressuur starten denk ik.

Blackmagic85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:33

Ik start ook met mijn Fries gewoon tussen de anderen en ik ben tot nu toe nog nooit laatste geweest. Ben 1 keer een jury tegengekomen die niet van friezen hield(wat duidelijk te merken was in zijn punten....) maar verder wordt ik gewoon net als alle anderen beoordeeld. ik doe ook mee met friezen wedstrijden want dat is hartstikke leuk en vooral gezellig!!

_Lola_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:37

Onze friezen hebben ook bijna allemaal op wedstrijd gelopen.. 1tje in Z1 en 2 andere M2.. Binnenkort met nieuwe merrie beginnen.. Die zal ook wel komend jaar po wesdstrijd gaan..

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:43

Ik start mijn fries ook op gewone wedstrijden, dit is voor mij echt een uitdaging want soms heb je wel juryleden die friezen niet mogen. In het begin ging het neit zo goed maar dat kwam omdat het paard er nog neit klaar voor was. De laatste tijd gaat het super 3e van de 30, 5e van de 30, 2x 2e van de 8......ja op zulk soort momenten ben ik super trots!

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 14:54

Mijn instructrice rijd Z1 met haar Fries, en die is heel vaak eerste

Hilde_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 15:03

Een lesklant van mijn moeder rijd 3 friezen. Eentje in het M1, een in het L2 en een in de B.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 15:50

L2+2 vorig weekend won ik nog van 2 vosjes.

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:31

Ik ga in januari starten met mijn fries

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:53

ik rijd geen wedstrijden met een fries, maar wel met een Fell pony..
en het gaat super.. in de B altijd eerste geworden (soms ook 2x) en we hadden één grote wedstrijd en we mochten meerijden in de ere ronde
dus het gaat wel lekker..
nu in de L is het wel al een stuk moeilijker.. ik ben 4 keer gestart en heb 3 wp.. de andere had ik 153, 151 en 150.. dus dat is ook niet echt rampzalig
en ik ben 4 keer eerste geworden in de L btw..

LotusT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 00:41

Ik ga in januari starten met mijn fries , ik heb alleen een onderlinge gereden (en gewonnen)

eefje_rudmer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 11:38

ik rijd ook met een fries tussen de 'bruinen'en ik vind het mooi dat ik ze best vaak achter me kan laten! ik ben nu L1 +9 en we zijn klaar voor de L2 dus kom maar op!!!!

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 11:55

Ik rij ook met een Fries in de wedstrijden gewoon tussen alle 'andere' maar de Friezenwedstrijden rij ik meestal ook mee.
De Noordelijk Indoor competitie gaat ook weer van start (alleen voor Friezen) Doe ik dus ook aan mee
Heb nog niet super veel wedstrijden gehad ben nu B+4 met Berber en heb nu geloof ik 3 prijzen met haar gehaald best wel leuk is dat

Wilma1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 18:43

Hi,

Wellicht kun je eens kijken op: www.friezen.messageboard.nl super gaaf forum voor mensen met friezen.

Ik start zelf ook tussen de andere (bruine) paarden..en moet zeggen op zich valt het mee..toen ik B, L1 en L2, M1 startte haalden ik bijna altijd punten en zat regelmatig bij de 1ste drie, mijn kast staat dus lekker vol met prijzen en bekkers!

In de M2 is het inmiddels wat moeilijker geworden om bij de eerste drie te zitten...maar ik weet waardoor het komt..er moeten nog bepaalde dingen iets beter maar oefenen oefenen en ik weet zeker ooit gaan we Z worden.

Ik hoop dat ik zo jouw vraag een beetje beantwoord heb

Groetjes,
Wilma

Iepke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 01:10

Jep, ik rijd ook tussen de 'gewone' paarden met de friezen!
En het wisselt echt heel erg, de ene keer haal je de punten die je (denkt te) verdienen, de andere keer niet..Net als gewoon.
En ook ik heb wel eens een jury getroffen die het niet op friezen had (En nu ben ik echt niet zo van: Ooow lage punten, de jury haat friezen) Heb laatst nog 1 gehad, een vriend van ons kende hem en zei dat die man zo fel ertegen was..Naja, dan haal je je punten niet
Maar verder maakt het over het algemeen echt niets uit of je nou met een fries of een ander paard start!
Je andere vraag: Ja hoor, als het goed gaat versla ik 'de bruinen' ook wel met m'n friesjes

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 10:28

Ik heb zowel wedstrijden voor Friezen als 'gewone' wedstrijden gereden.
Punten waren bij allebei over het algemeen vergeleikbaar.
Er zijn wel een paar uitzonderingen geweest. Bv in Vriezenveen dit voorjaar. Er deden 3 Friezen mee in de (grote) L2-rubriek en gedrieën eindigden ze helemaal onderaan. Terwijl er zeker één hele goede proeven liet zien, veel beter dan het grootste deel van de warmbloeden.
Ik ben met mijn Fries zelfs wel eens kringkampioen geweest.