Wat is jouw maximale reistijd/afstand

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Wat is jouw maximale reistijd/afstand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 12:04

Aangezien in mijn regio de wedstrijden vrij vlot vol zitten kijk ik regelmatig of er verderop niets vrij is.
Zelf hou ik aan dat ik niet meer dan ongeveer 60 km wil afleggen en er max. een uur over wil doen.

Wat houden de Bokkers gemiddeld aan?

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:08

Heel verschillend. Als ik naar een gewone wedstrijd ga is een uurtje rijden wel ongeveer mijn max. maar toen ik ZZGP reed en nationaal sprong zat ik maar zo twee uur in de auto.
Heb een paar jaar geleden ook veel sgw's gereden en dat is vaak ook verder rijden.
Meestal probeer ik gewoon hier in de buurt te starten en als er geen plek is start ik niet en promoveer ik als het mij uitkomt toch wel. Maar niet iedereen heeft die luxe.

Nerootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:10

Mijn max is toch wel een half uur á 3 kwartier vind ik lang zat.

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 12:20

Ik heb trouwens al wel ondervonden dat het ook een nadeeltje kan zijn als je wel eens wat verder van huis gaat…
Afgelopen maanden ben ik 3 keer in NH geweest, 1 keer in Wijdewormer en 2 keer in Midden Beemster. Van de 6 proeven heb ik er 5 gewonnen en nu ben ik waardebonnen uit Hoorn, IJmuiden en Zaandam rijker

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:22

Dat wodt een middagje shoppen in NH.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:30

Tja, ligt eraan wat voor wedstrijd het is.

Voor ZZGP wedstrijden zaten we al snel wat langer in de auto, en bv onderhand voor de selecties voor Indoor Brabant moet ik ook helemaal naar Liempde.

Maar voor 'gewone' wedstrijdjes reis ik echt niet langer dan 3 kwartier tot een uur.

Michelle77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:34

Bij ons is ongeveer een uur het maximum. Het aantal km is minder van belang. We rijden bijvoorbeeld liever naar Ouddorp dan naar Simonshaven. Op de weg naar Simonshaven heb je veeeel stoplichten en naar Ouddorp maar 1. Wel is Ouddorp in km iets verder.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:34

Ik wil volgend jaar in Nederland gaan starten en als ik geluk heb en het zit net over de grens dan gaat dat toch al snel een uur en een kwartier zijn. Denk dus dat ik maximaal rond de 2 uur reistijd ga zitten.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:37

ik moet onder de man.. dus heb maar weinig keus. ben afhankelijk van maximaal 5 km onder de man...

maar als ik een trailer had zou ik niet zo ver gaan rijden. doe ik willem geen pleziermee.. dus dat zal gewoon regio worden.. met af een toe maassluis ofzo..

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:37

Ligt eraan , voor 1 proef max een half uur. 2 proeven evt een uur (we zitten dicht bij de snelweg dus dat rijd wel lekker ) en voor een endurance max 1,5 uur. ( maar dan ben je ook veel langer aan het paardrijden )

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:47

Voor dressuur en springen wil ik toch niet langer dan een uur in de auto zitten.
Bij SGW moet ik er wel aan geloven wat verder te moeten rijden aangezien de SGW's niet al te dik gezaaid zijn hier in de regio.

Eusebio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:56

Nerootje schreef:
Mijn max is toch wel een half uur á 3 kwartier vind ik lang zat.

Nerootje, sluit me volledig bij jou aan.
Iets langer kan wel, maar liever niet.

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:13

Hangt er ook heel erg vanaf waar het is. Nu bijvoorbeeld; als ik ergens iets verder weg, binnen in kan rijden, dan kies ik daar toch eerder voor dan heel dichtbij in een modderbak!

Maar maximaal is denk ik toch wel een uur, maar dan echt ook maximaal

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:26

In onze kring kom bijna nooit nood aan de man dat we verder dan een uur moeten rijden.

We zitten dan wat meer in de buitengebieden en zijn er niet zulke goede verbindingen naar de plaatsten, want het is meestal dicht bij .

michele

Re: Wat is jouw maximale reistijd/afstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:56

Ligt eraan eigenlijk ga ik toch al nooit voor 1 proef weg, dus ach een uur- 1½ uur maakt me niet zoveel uit hoor

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:08

Ik ben zelfs een keer naar Ermelo geweest (=2,5 uur rijden) voor het NK NRPS pony's.
Maar meestal blijft het wel onder het uur. Hoewel ik ook rustig anderhalf uur wil rijden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:16

Ligt eraan, met een paard wat wedstrijdervaring heeft, wil ik wel tot max een uur gaan. Maar met jonge paarden het liefst in de buurt.

Scheelt dat in deze omgeving vaak binnen een half uur/ drie kwartier wel een stuk of 4 a 5 wedstrijden zijn.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:26

In principe maximaal een uur.

combo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:36

In de endurance liggen de wedstrijden wat verder uit elkaar en ik reis dan ook max. 1,5 uur...

Bayja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:40

maximaal 3 kwartier tot een uur. Over het algemeen kom ik wel elk jaar steeds bij dezelfde verenigingen in de buurt uit.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:57

Sjuimpje schreef:
Ik heb trouwens al wel ondervonden dat het ook een nadeeltje kan zijn als je wel eens wat verder van huis gaat…
Afgelopen maanden ben ik 3 keer in NH geweest, 1 keer in Wijdewormer en 2 keer in Midden Beemster. Van de 6 proeven heb ik er 5 gewonnen en nu ben ik waardebonnen uit Hoorn, IJmuiden en Zaandam rijker

Uit welke regio kom jij dan vandaan?

Ik zit zelf midden in de regio NH (Midden Beemster, Kwadijk) en daar zijn vrij veel wedstrijden in de buurt te vinden. Nu ik met een jong paard op stap ga hou ik toch wel rekening met reistijd. Verste was Wijdenes, toch zo'n krappe 3 kwartier rijden (wanneer je alle stoplichten tegen hebt ). Voor zo'n jong paard is alles al vermoeiend, daarbij hoeft ook nog niet eens onnodige reistijd bij te komen. Dus 3 kwartier zo'n beetje voor de 'normale' wedstrijden vind ik lang zat!

En aan al die waardebonnen heb je idd niet zo gek veel. Ik heb er ook een paar van alle kleine ruitersportzaken bij elkaar gescharreld, maar om die nou allemaal af te lopen... Maarja, als je er toch niets mee doet Sjuimpje, kun je ze wel aan mij geven hoor. Misschien voel ik dan wel in ene de drang om op een flinke shopping spree in de buurt te gaan

Ctal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 15:03

Maximaal een uur. Maar meestal zijn we niet langer dan 3 kwartier onderweg. Als er niets voor de pony's is in de buurt dan kijk ik wel of er een leuke paardenwedstrijd is want aankomend jaar ga ik zowel bij de paarden als pony's rijden.

Voor kampioenschappen willen we wel wat verder reizen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 15:13

maximaal een uur.. meestal moet ik 3 kwartier reizen omdat de club waar ik altijd reed weg is gegaan en de andere alleen wedstrijden in de zomer heeft (aangezien alleen een buitenbak), dus ik moet meestal wel 3 kwartier reizen ja

voor grotere wedstrijden of selecties geld dat uiteraard niet

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 15:17

Mij maakt het niet zoveel uit, mn ouders ook niet ik ben ook naar ermelo geweest en dat is echt heel ver vanaf Zuid-Holland was zeker 2 a 3 uur rijden.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:02

3 kwartier a een uur voor een gewone wedstrijd. Van de zomer heb ik er eentje in Zwijndrecht gereden, dat is 2 uur rijden hier vandaan met een trailer. Maar deze wedstrijd was voor de selecties NK Friese paarden. Voor de rest probeer ik zoveel mogelijk in de buurt te starten.