verslagje: na half jaar weer op dress!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

verslagje: na half jaar weer op dress!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 21:44

hey

vandaag ben ik weer eens op wedstrijd geweest met Vision. Het was geleden van 1mei. Ik heb de E8 en de A5 gereden. (als je de proeven wil lezen: www.hrov.be => dressuur => proeven)

De E8 is een heel korte proef en eigenlijk de moeite niet, maar ja. Opwarmertje he
Bij het losrijden was hij heel fijn, eigenlijk net als altijd op wedstrijd. Mooi los, door de hals, en over de rug. Naja, de ring binnen. Hij blies zich helemaal op en maakte zich wel 10cm groter (voor het zicht dan ) Naja, een paar overgangen was hij te gespannen en beetje tegen de hand. Voor de rest vrij netjes.
Ik had 60,62% en was dan 13de denk ik van de 24. Degene die voor me waren, waren heel veel ex aequo's bij. Het hoogste was 64,5.

De tweede proef was wat later en had ik iets meer tijd. deze proef is al ietsje moeilijker. (naja moeilijk ) er zit middendraf in, middengalop, achterwaarts, en een overgang stap-galop.
Bij het losrijden was hij eerst los, maar toen zag Darleen (meisje die ook meewas met ons) dat zijn neusriem vrij los was, dus ze had die strakker gedaan. Eerst natuurlijk wat slaan met hoofd en nijdig zijn maar na een paar minuten gaf hij op Dan kon ik veel beter rijden, veel constanter in de aanleuning.
Dan de proef: ook nu maakte hij zich zo wat groot, maar was véél fijner te rijden. Wel nog steeds een paar overgangen die beter konden. En had een 3 op achterwaarts gaan Eerst wou hij voorwaarts, dan ging hij achterwaarts maar scheef (hij had het 5 min eerder wel nog recht gedaan ) dus ik dacht ik stop maar voor het te erg wordt. kreeg een 3 met commentaar "slepend en maar twee kleine passen". Naja, volgende keer doen we dat beter
Ik was héél erg blij dat hij na de middengalop-arbeidsgalop nog de diagonaal in middendraf netjes deed! Normaal durft hij wel aan te galopperen of tactfouten te maken, maar het was netjes deze keer.
uitslag: opnieuw 60% en weer ergens 12de ofzo van de 27.

Ik ga nu dus meer wedstrijdgericht gaan trainen maar ik ben heel erg blij en trots met mijn paardje
xxx
edit: even een paar foto'tjes bijzetten (ze zijn niet van goeie kwaliteit dus ik open geen nieuw topic op HAW)
opzadelen
Afbeelding
ik zit er net op (let niet op mij )
Afbeelding
de enige echte rijfoto die duidelijk genoeg was
Afbeelding
afgroeten
Afbeelding
en klaar
Afbeelding