Mijn voorbereiding was aardig beroerd voor deze wedstrijd... Kendi was namelijk vrijdag geschoren. Nu zal je wel denken, wat maakt dat nou weer uit? Voor Kendi heel veel, aangezien die het scheren meer als een moordaanslag ziet

Kendi kijkt me die ochtend met invlechten bijna niet aan, is ronduit sacherijnig en heeft vandaag standaard haar oren in haar nek liggen. Het is duidelijk dat mevrouw zwaar beledigd is

Met losrijden op Albers zit Kendi echt van haar start tot haar neus vast. Ik galoppeer veel, spring wissels (om haar rug los te werken) en rij veel werkpirouettes (voor de stelling en buiging om mijn been) Voor ik mag losrijden in de bak voelt ze al een stuk beter, maar nog niet op haar oude niveautje.
Als ik van de koude buitenbak (er stond een behoorlijke bries) de warme binnenbak inrij, is Kendi net een pudding. Ze zakt helemaal in elkaar, de verzameling is ver te zoeken, en ik moet tot mijn spijt mijn stang iets strakker houden om het beeld van nageeflijkheid nog een beetje mooi te houden (dit nogal tegen mijn principes in) Mijn benen en armen beginnen al snel een eigen leven te lijden als ik er echt alles aan moet doen om Kendi aan de gang te houden. We maken geen fouten in de proef, maar guttegut... wat een baggerproef zeg!
Tussen de proeven door rij ik hele korte felle overgangen. Stap - galop - draf - halt - galop, en zo de hele tijd door. Maar buiten loopt ze lekker, ze loopt echt fijn! Als ik de binnenbak inrij voel ik het zelfde gebeuren, maar ik krik haar snel op en jaag haar in de hoeken wat op, zodat ze actief blijft. Door mijn felheid gaat de proef wat gehaaster en komen er wat fouten. Er kwam ook niet echt meer verzameling in de proef, maar meer snelheid, en dat is nou juist niet de bedoeling. Kortom, ook mijn tweede proef is bagger

Maarja, ik heb van te voren gezegd dat ik niet boos ging worden, dus dat heb ik ook niet gedaan. Ik ging in de kantine zitten, wachtend op mijn punten. Na mijn verwachting stond Suus twee keer op om de 1e prijs op te halen, maar die meid rijd ook zo goed

Ik ben echt zo ontzettend trots op mijn meisje

Dat was hem weer

Groetjes Kate