Bixie voor volwassenen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keukenkast

Bixie voor volwassenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 21:14

Hallo!

Pas geleden had ik het er met een vriendin over waarom bixie wedstrijdjes eigenlijk zo goed zijn! Toen dachten we, zou er eigenlijk ook zoiets moeten komen voor volwassenen en waarom?

Zelf dachten wij dat het voor groene ruiters wel een goed idee zou zijn om ze zo op een simpele manier met 'de sport' te laten kennis maken! Laat jullie mening horen! Ik ben benieuwd!

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 21:45

Uhm, ik zie het niet veel volwassenen doen

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 21:55

Nee, ik ook niet .

Keukenkast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 22:13

Nee het bestaat ook niet.. Maar zou het moeten?

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 22:15

Ik vind het wel een heel leuk idee.

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:27

Het bestaan wel hoor Iig hier. Of, nouja, bixie...

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:45

Jaa maar doen er veel aan mee ?

Keukenkast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 22:15

En is het officieël van de knhs?

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 11:48

Wat een leuk idee zeg, vraag me af of er veel vraag naar zou zijn, maar het idee is leuk

Scum

Re: Bixie voor volwassenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 12:59

Dat is er nu ook. De nieuwe dressuurproeven zijn zo simpel dat ze hetzelfde zijn als de Bixieproeven.
Dat is dus Bixie voor volwassenen....

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:06

Wij hebben laatst bij een onderlinge wedstrijd een paard een A/B-proef (wel in 20-40 bak) laten rijden. De betreffende amazone had zelf nog niet zoveel ervaring en haar paard was nog niet zo lang beleerd. Galop durfde ze nog niet aan. Nou, geen probleem, dan organiseren we voor haar een aparte rubriek!

Zo hebben wij ook een rubriek SLS bij de paarden. Dit staat voor Super-Lage-Sprong! Krijg je gewoon een paar kleine kruisjes te springen. Ook hebben we wel eens een rubriek balkjes-lopen voor paarden gehad!

Mijn ervaring is dat iedereen dat soort dingen hartstikke leuk vindt. Op deze manier kan iedereen overal aan meedoen.

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:12

Ik denk dat er weinig behoefte is aan een bixie proef voor volwassenen. Zo moeilijk is de B dressuur proef nou ook weer niet.

Zelf zou ik wel leuk vinden om aan de Super-Lage-Sprong rubriek van Roxx mee te doen. Maar dat mag dan wel bij een onderlinge wedstrijd. Dat hoeft van mij geen officiele rubriek te worden aangezien ik toch niet verder zou gaan met springen. Dat durf ik namelijk niet.

Roxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:24

Nee, kan me voorstellen dat de KNHS er geen officiële rubriek van maakt. Zou denk ik niet veel belangstelling voor zijn. Maar bij een onderlinge wedstrijd is het wel lollig. Maar bij officiële wedstrijden zou het van mij ook niet hoeven hoor. Dan nog maar even doortrainen tot je een B-proef kunt rijden.

Denk ook niet dat het echt veilig is als er mensen met grote paarden op een concoursterrein rondrijden die nog niet zoveel controle over hun paard hebben dat ze een B-proef kunnen rijden. Als ik aan de combinatie denk die ik hierboven bedoelde met het A/B-proefje, dan denk ik niet dat het goed komt als je die op een groot terrein loslaat. Dan vrees ik dat er ongelukken gaan gebeuren. Ik denk ook niet dat ze er zelf behoefte aan zal hebben nu al officieel te starten.

Onderling kan vaak heel veel geregeld worden. Misschien een idee om eens aan het bestuur van je vereniging voor te stellen dergelijke rubriekjes te organiseren?

Keukenkast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 12:24

Ohja, daar zit allemaal wel wat in! Maar toch blijf ik er idd bij dat bixie leuk is voor kinderen. Het is allemaal niet al te serieus. Als volwassenen in bixie zouden gaan starten, dan is het toch anders. Als je volwassen bent maak je mij niet wijs dat je bixie zou willen starten.. Maar goed, mijn mening

Ragne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 16:09

Met de laatste onderlinge wedstrijd hadden we een senioren categorie (zeg maar huisvrouwen ';)) en die reden proefje 1 van het proevenboekje! haha was echt geweldig...Dat komt wel in de buurt van Bixie's voor volwassenen. Met spring/crosswedstrijden hebben we een puzzelrit waarbij ruiters elkaar vasthouden terwijl ze over balkjes lopen (één erop, één ernaast). Altijd erg suc6vol bij de mensen die net een paar lessen hebben gereden...

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 16:59

Voor de bixie moet je toch wel een startkaart nodig hebben?
dan is de B nog niet zo'n verschil.

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:01

lindsey schreef:
Ik denk dat er weinig behoefte is aan een bixie proef voor volwassenen. Zo moeilijk is de B dressuur proef nou ook weer niet.

Zelf zou ik wel leuk vinden om aan de Super-Lage-Sprong rubriek van Roxx mee te doen. Maar dat mag dan wel bij een onderlinge wedstrijd. Dat hoeft van mij geen officiele rubriek te worden aangezien ik toch niet verder zou gaan met springen. Dat durf ik namelijk niet.

Bij mij is het juist andersom, mijn pony zou dat niet durven. Een SLS rubriek zou ie misschien nog wel aankunnen, best idee dus.

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:56

Scum schreef:
Dat is er nu ook. De nieuwe dressuurproeven zijn zo simpel dat ze hetzelfde zijn als de Bixieproeven.
Dat is dus Bixie voor volwassenen....

Idd

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:57

bixie is tot 12 jr.. en ik zie eigenlijk een volwassene het niet doen..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 11:22

Wij hebben op onderlinge wedstrijden wel de mogelijkheid om een proefje zonder galop te rijden voor mensen die de manegepaarden echt nog niet onder controle hebben. Maar ja, dan wordt het paard ook door een ander losgereden. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat in offieel verband willen doen. Bovendien vind ik het ook niet echt verantwoord om ze dan op een concoursterrein te laten losrijden.