Nouja, gister gestart...onderweg naar huis ontdek ik dat...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jarrah

Nouja, gister gestart...onderweg naar huis ontdek ik dat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 08:42

Er een onderdeel van mn proef gewoon helemaal niet beoordeeld is

Hier kan ik nou echt zo kwaad om worden! Van die jury's die tijdens de proef gewoon aan een stuk door zitten te paffen en voor de rest helemaal niet op letten.
Vorige keer toen ik ging starten weet ik zeker dat mijn protocol verwisseld moet zijn met die van iemand anders, omdat er een keer opstond dat het paard verkeerd aansprong en tijdens de middendraf in galop sprong, terwijl ik 100% zeker weet dat dat niet het geval is. Maar aangezien mijn coupon eraar vast zat, heb ik geen poot om op te staan. Ik kan hier echt zoo kwaad om worden.
Het maakt mij niet uit als ik geen punt heb, want die zwarte is toch altijd nog te gespannen in de proef, maar ik heb er echt een hekel aan als ik het idee heb dat mij onrecht word aangedaan!
Voortaan ga ik niet meer het erf af voor ik alles gecontroleerd heb!!!
Al met al heb ik gister een erg leuke dag gehad en ik heb erg lekker gereden, ik was ontzettend blij dat ik normaal de baan doorkwam

Heeft iemand anders ook weleens zoiets dergelijks meegemaakt? En wat heb je vervolgens voor actie ondernomen?

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 09:02

Altijd je coupons sowiso controleren voordat je naar huis gaat, ook alle punten natellen. Ik ging eens van een 3e naar een 2e prijs, na het natellen.

jarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 09:15

CocoChanel schreef:
Altijd je coupons sowiso controleren voordat je naar huis gaat, ook alle punten natellen. Ik ging eens van een 3e naar een 2e prijs, na het natellen.

Jup dat ga ik idd de volgende keer doen!!!
Al willen ze mij het terrein af slaan.....ik ga niet meer weg voor ik alles gecontroleerd heb

OemmiejO

Re: Nouja, gister gestart...onderweg naar huis ontdek ik dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 10:02

ik kwam er gisteren achter dat ik eerste was geworden i.p.v. 2e, op weg naar huis.. niet dat het me zoveel uitmaak dat ik die prijs niet heb, maar het is toch wel fijn om te weten hoe je hebt gereden ten opzichte van anderen
ik vind ook dat jury's soms niet goed opletten hoor
gisteren moest ik afgroeten en ik was midden in mn groet voordat de jury pas keek.. dan heb je het stilstaan toch helemaal niet gezien..

gelukkig zijn er ook jury's die wél opletten

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 11:32

Ik tel altijd de punten na voordat we weggaan. En door je voor de proef even te melden kan je er zeker van zijn dat de coupons niet verwisseld worden. Gewoon zelf meedenken dus.

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:49

Heb ik ook gehad, was ineens eerste daarna. Maar heeft het je een winstpunt gescheeld?

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 16:17

Dan kloppen de punten toch ook totaal niet?! dat moet dan toch opvallen?.. welke punten had jedan ? en hoeveel onderdelen had hij niet gezien? of.. heeft hij d'r gewoon paar cijfers neergezet zonder commentaar ofzo ?

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 16:22

sophie_kurk schreef:
Heb ik ook gehad, was ineens eerste daarna. Maar heeft het je een winstpunt gescheeld?

Als dat zo is zou ik ff gaan bellen, zou zonde zijn anders!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 16:30

wat ook vaak gebeurt is dat er geteld wordt met punten onder en de boven de zes. 7 = +1, 4 = -2. Dan krijg je dus een eindsom en die verreken je met 1`56 en dat geeft je eindtotaal. In dat geval zou het hooguit 1 of 2 punten schelen. Maar natellen moet je altijd meteen doen, er worden echt wel eens foutjes gemaakt.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 16:32

Ja heb net ook ontdekt dat ik eigenlijk 161 punten had gehaald ipv 160

arinda

Re: Nouja, gister gestart...onderweg naar huis ontdek ik dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 16:40

lekker banketstaaf dan
heb het gelukkig zelf nog nooit meegemaakt

Patriesja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 18:18

ik heb een keer gehad, dat ik en een vriendin naar zoetermeer gingen (zeker 1½ uur rijden voor ons)
en wij vonden het al zo raar dat wij met z'n 2en tussen de L2 door moesten (wij waren toen L1) ....
bleek dat de prijsuitreiking voor de L1 al was geweest toen wij nog moesten rijden....
resultaat je wordt afgescheept met 148 punten en je kan weer gaan....
wij hebben een brief naar de KNHS gestuurd... maar nooit meer wat van gehoord....
zeer asociaal

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 18:20

Mocht je nog wel rijden dan?

jarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 23:01

Kylan schreef:
Ik tel altijd de punten na voordat we weggaan. En door je voor de proef even te melden kan je er zeker van zijn dat de coupons niet verwisseld worden. Gewoon zelf meedenken dus.

Melden kon daar niet, jury zat afgesloten, anders doen wij het idd ook altijd!
Ik heb de punten op de wedstrijd zelf even snel doorgenomen. Heb ze geteld vanuit de 6 zal maar zeggen, dus 7 is +1 en 5 is -1 en dan klopt het gewoon kwa punten. je houd er geen rekening mee dat ze 1 punt niet invullen, dus heb er gewoon overheen geteld!
Maarja volgende keer dus even helemaal uitspitten

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:26

Heb wel eens een protocol teruggekregen zonder commentaar. Ook heel fijn, zie mooie vieren en vijven op je protocol prijken maar geen uitleg. Heb een klacht ingediend bij het wedstrijdsecretariaat over de betreffende jury. Meerdere mensen hadden dat inmiddels ook al gedaan. Nooit meer wat over gehoord.
Ik heb ook wel eens een proef gereden (in de L1) waarin mijn paard alleen maar liep te draken en te staken: 175 punten. Jury heeft helemaal niet gekeken. Dat is het vervelende van dressuur: het is een jurysport. Springen is makkelijker dan: een balk is een balk, kost je gelijk 4 punten. Weet je direct waar je aan toe bent.

Patriesja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 00:20

Sammie schreef:
Mocht je nog wel rijden dan?

ja, dat was het belachelijke dr aan...
we waren ook ruim op tijd hoor...
maar het was heel apart..

Kimberley84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 00:38

heb ik ook x gehad, was toen derde en mij niet beoordeeld op de vrij stap, en jah ging die juist super. als ik een 7 had gehad wask 1e, gaat me niet om eerste zijn, maar heb je wel weer meer geld in de pocket ik die lui gebeld, was natuurljik al weg... en ik moest gewoon van een 6 uit gaan! terwijl ik met dat paard bijna altijd een 8 op vrije stap had denk dat ik ook maar jury ga worden, zoals sommige jureren ... onvoorstelbaar... als zij dat kunnen...kan ik dat beter:D

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 00:41

Je krijgt standaard een 6, als ze het niet weten of niet gezien hebben is het een 6. .

Bij mij hadden ze de vrije stap ook een keer niet beoordeeld, maar mijn puntenaantal was zodanig dat dat ook geen ene flap uitmaakte, dus heb het maar lekker zo gelaten.

Kimberley84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 00:47

ja okeej maar vind het gewoon te gek voor woorden, opletten zullen ze! moeten er maar een militaire dienst opzette