Horconcours rijden? Hoe en wat?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BBGirl

Horconcours rijden? Hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 16:37

Ik wil eigelijk weten hoe het zit met horconcours starten.
Moet je in het bezit zijn van een startkaart? en hoe zit het dan met de klasse bepaling?

Wie kan mij helpen??

REACTIES GRAAG!

AnneloesF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 20:46

Voor HC moet je wel gewoon in bezit zijn van een startkaart met dat paard. Je mag een klasse hoger of lager starten geloof ik, ik weet niet of je meerdere klasses hoger/lager mag starten. De wp's tellen natuurlijk niet dan. Je mag ook wel in je eigen klasse starten, bijv als je wel op wedstrijd wil blijven gaan in die klasse omdat je paard er nog niet aan toe is te promoveren, maar al de maximale 20 wp's bij elkaar hebt... dan kan je kiezen voor HC...
Verder weet ik er weinig vanaf.

l0esjj

Re: Horconcours rijden? Hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:43

wat Royaltjuh zegt klopt helemaal, wel startkaart hebben, en ook gewoon startcoupon inleveren en er duidelijk op vermelden dat het HC is,
je mag met springen bijv. eerst B HC doen en dan daarna L gewoon starten,
bij dressuur mag je nu ook een klasse hoger starten,
bijv. als je M2 bent mag je HC Z1 starten
alleen wat ik hoorde was dat je dus altijd met dressuur eerst de proef die voor het 'echie' telt (dus voor wp-en) als eerste moet starten.
Een klasse lager HC starten mag volgens mij altijd

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:36

Ik heb vandaag met mijn paard ook eerst L hc gestart en daarna gewoon M. Met springen mag je ook geen barrage rijden, ook al ben je foutloos....
als me meerdere paarden start in dezelfde klassen, waarvan 1 HC, dan mag je niet als eerst met HC paard, maar moet je eerst het 'officiele' paard starten. het zou anders niet eerlijk zijn t.o.v. de concurrentie omdat je het parcour als het ware al te paard hebt verkent...

van dressuur hc starten weet ik weinig af... Maar je mag idd een klassen hoger of lager starten en je punten tellen dan niet mee....

Pikolino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 21:06

ik ga toevallig volgende week Z2 HC starten..

het is eigenlijk al gezegt maar je mag idd een klasse hoger of lager starten.. de winspunten tellen niet mee maar het is puur voor ervaring

BBGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 09:42

Oke!! bedankt allemaal! Nu weet ik een beetje hoe het zit! Ik heb namelijk een nieuw paard waarmee mijn zusje ook een paar keer start maar dan hor. omdat ze anders te hoog moet starten...
Gaat helemaal goed komen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:10

Mag je trouwens ook HC in je eigen klasse starten?

Berdien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:19

ja,HC in je eigen klasse starten mag

mirkip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:35

En hoef je dan alleen op je startcoupon (duidelijk) HC te zetten, of moet je dit ook melden bij de knhs?
En als je dan om en om een klasse hoger of lager wil starten, hoef je ook maar op je startcoupon HC B of L2 te zetten ofzo? (Bijvoorbeeld)
En dus als je een keer een verliespunt haalt telt het ook niet als verliespunt (dat je dus een klasse terug moet)?

Sorry ik klink misschien nogal dom zo, maar ik weet 't echt niet