afgang eerste wedstrijd...:(

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

denice

afgang eerste wedstrijd...:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 11:47

zondag met mijn pony mijn eerste wedstrijd gereden. het rijden ging echt supergoed, supernageeflijk, aan het been, echt alles hadden we helemaal onder de knie. ik zag het echt vol goede hoop in!!

het was gewoon een simpel Bproefje...

het inrijden ging al niet lekker, ik moest tegen van die kleine meisjes die totaal niet kijken waar ze reden. na een paar keer "aangereden" te zijn, moest ik meer letten op het ontwijken van die meisjes, dan mijn eigen rijden. mijn pony gooide steeds met haar hoofd, en was onstuurbaar.

in de ring ging het wel, voor mijn gevoel ging het zeker niet superslecht, de eerste helft liep ze nageefelijk, een keer sprongen we verkeerd aan en de andere helft liep ze met haar hoopd omhoog, en las de lezer het verkeerd voor. door de zenuwen was ik totaal vergeten hoe we werkelijk moesten, dus dat kon er ook nog wel bij. ik heb een paar gebroken lijnen voor niets doorgezeten

mijn punten waren 134, twee onderdelen waren nieteens ingevuld...

ik ben nu een beetje mijn zin van het wedstrijdrijden kwijt, straks gaat het er elke keer zo aan toe. mijn pony heeft last van stress, en is erg gevloeig voor zenuwen of veranderingen. ik weet wel dat dit door oefenen overgaat, maar ik heb nu echt geen zin meer in het wedstrijdrijden. straks gaat het elke keer zo.

gelukkig stond er als commentaar wel, "mooie combinatie, zeker lekker doorgaan", maar het is zo rot, dat als je pony thuis super loopt, het op een wedstrijd zo slecht gaat..

wie heeft een opbeurend verhaal, iemand die hetzelfde heeft gehad, en waar het gelukkig goed is afgelopen?

ik was heel erg geschrokken van mijn punten... 134 is toch superweinig?

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:49

Twee onderdelen niet ingevuld, daar zou ik toch even mee terug gaan . Vooral als er ook nog iets als 'mooie combinatie' op je protocol staat .

Wedstrijden rijden is toch altijd anders dan gewoon thuis rijden . Vaak doen, dan gaat het vanzelf beter .

M59

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:51

Het is wel erg rot als je zo laag rijd ja, maar het is je eerste wedstrijd, dan moet je niet gelij kverwachten dat je met 3 winstpunten naar hui s gaat. Ik zou gewoon nog een paar wedstrijdjes rijden en niet zo zeer prestatie gericht, maar ontspanjnen, zodat je pony er aan gewend raakt. Het is voor je pony ook moeilijk om opeens op een ander terrein te zijn en zeker als je zegt dat hij ook erg gevoelig is voor stress enzo. JUllie moeten gewoon nog wat wedstrijd ervaring opdoen. Fijn dat de jury wel schreef dat je door moet gaan!!! Gewoon blijven oefenene, en wie weet gaat het volgende keer beter.

nikitalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:53

als het voor de pony ook de eerste wedstrijd was en ook voor jou, dan zal spanning zeker een rol hebben gespeeld, gewoon doorgaan. niet na 1 wedstrijdje al opgeven. Bij mijn eerste wedstrijd, kreeg ik de pony niet door de ring.
Ik heb echt het hele wedstrijd terrein gezien... en toch ben ik doorgegaan. Ik heb vaak zat t hele terrein gezien... al is t voor de ervaring. die startkaart heb je nu toch al... gewoon lekker doorrijden, dan gaat het vanzelf beter!! succes!

LPtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:54

inderdaad gewoon blijven gaan en blijven oefenen!komt helemaal goed!

denice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 11:55

de jury was trouwens meteen vertrokken, dus toen ik wou vragen wat die oningevulde plekken te betekenen hadden, kon dat niet meer...

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:57

Oningevulde plekken horen niet op een protocol. Wellicht is ze dat dus vergeten in te vullen. Je had daar ook iets over kunnen zeggen bij het secretariaat.

Stel nu dat die punten 2 keer 6 waren, dan heb je dus 146 punten gehaald die wedstrijd. 134 zou ik niet vanuit gaan met 2 lege plekken.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:59

Het is toch gewoon voor de lol?

Bij mijnn eerste officiele wedstrijd, scheurde mijn pony de ring uit, maar ik gaf me niet gewonnen.

De wedstrijden daarna weinig beters; óver de omheining, dóór de omheining en als klapstuk gediskwalificeerd omdat ik meer dan 30sec uit de ring was

Mijn punten interesseerden mij niets, mijn veiligheid wel. Dat is voor mij de reden dat ik gestopt ben met wedstrijden. Ik zal het volgend jaar gaan proberen met mijn merrie.

Maar laat je niet klein krijgen!!

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:04

Is heel normaal hoor, dat het de eerste wedstrijd niet gelijk super gaat

Laat je niet misleiden door al die superverhalen hier op bokt, want de meeste mensen plaatsen het alleen als ze een superdebuut hebben en niet als het ruk is gegaan

Die niet ingevulde onderdelen, waren dat toevallig punten waar geen nummertje voor stond, maar wel een vakje erachter? Beetje onderaan je protocol. Die horen dan bij het punt dat er boven staat, worden niet apart becijferd en dus ook niet ingevuld.

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:10

Nou meid, gewoon weer gaan hoor! kan me voorstellen dat je dacht , nou ik ga iedereen eens even wat laten zien! En dan valt het zo tegen... natuurlijk is 134 erg weinig, maar stel je nou voor dat je zelf dacht dat het het helemaal goed ging, of dat je gewoon niet beter kon en je had die punten! Dat was pas erg geweest! Nu weet je zelf wel wat er allemaal verkeerd ging en je had ook al geen lekkere voorbereiding. Dus je geeft je gewoon nog een keer op, gaat thuis je proefje oefenen zodat je hem bijna uit je hoofd kent en je je straks in de proef goed op het rijden kunt concentreren. Thuis rijden is altijd heel anders dan op concours, dat moet je gewoon vaak doen, je bent veel sneller afgeleid en er gebeurt superveel en je pony reageert anders...

Dus niet opgeven, goed voorbereiden en nog een keer gaan!

Oh ja, en die oningevulde punten maken waarschijnlijk niet veel uit: als er punten geteld worden dan gaan ze altijd uit van een 6. Als je dan een 5 hebt dan is dat min 1, heb je een 7 dan is dat plus 1. Als die plussen en minnen worden bij elkaar opgeteld, dus dan heb je onderaan bijvoorbeeld min 15 punten, die worden van 156 afgetrokken, dan heb je 141. Stel je had twee zevens gehad voor die punte, dan was dat min 13 geweest en had je 136 punten gehad ipv 134. Ze tellen dus niet alle punten apart bij elkaar op!

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:11

Klopt, en zelfs met 2 10en was je nog niet aan de winstpunt gekomen, dus daar zou ik me niet te druk om maken

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:25

Wat jammer Maar zou als ik jou was niet de pony de schuld ervan geven want dit was (waarschijnlijk) de eerste keer ok voor hm op zo'n wedstrijd, dus dat was al spannend, en dit was ook de eerste keer voor jou, en jij was dus heel erg zenuwachtig, dus dat bracht je ook over op je pony waardoor hij van streek raakte... gebeurt heel vaak hoor maar komt wel goed veel succes op de volgende wedstrijd

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:26

Ik haal even mij rekenvoorbeeldje door elkaar zie ik, maar jullie snappen wel wat ik bedoel he!

denice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 12:37

ik ga het natuurlijk nog een keer proberen, bedankt voor jullie bemoedigende toespreken. het is wel zo dat ik lang niet in de buurt van een winstpunt ben gekomen. misschien nog veel beter oefenen....

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:41

Misschien eens op ander terrein gaan rijden zonder wedstrijdstress, met les ofzo?
Dat kan goed helpen hoor

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:00

De volgende keer gaat het vast weer een stukje beter!
Gewoon blijven oefenen em vooral niet opgeven.

oester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:29

1e wedstrijd? Dan zou ik me echt absoluut GEEN zorgen maken. Mijn 1e wedstrijd was ook echt niks. Ik had een rode kop van het losrijden, om mijn pony bij me te kunnen houden. En toen we de ring in moesten ging die kop de lucht in, en was alles eng. Haha. Let maar op, het zal vanzelf steeds beter gaan. En dan denk je lachend terug aan je eerste wedstrijd.

Sabertje

Re: afgang eerste wedstrijd...:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:32

Ik zou niet opgeven als ik jou was.
De eerste drie wedstrijden met mijn nieuwe paard vorig jaar, heb ik niet eens een proef kunnen rijden omdat ik de ring niet in kwam, of hij de ring uitvloog na het groeten en ik hem niet meer terug kreeg. (Mijn paard had al wedstrijd ervaring!)
Ik heb het ook niet opgegeven en heb de vierde wedstrijd geluk gehad dat ik als laatste moest starten, zo heb ik toch mijn proef kunnen rijden, waar ik 20 minuten over gedaan heb, maar de jury wou dat ik de proef uitreed. Sinds die tijd gaat het goed op de wedstrijd.
Dus blijf gewoon volhouden, met veel oefenen en vaak doen kom je er wel.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 20:44

Hey, gewoon blijven gaan!! Ik heb het ook gehad (kijk maar in mn profiel, bij Proud Lady) en hed het laatst ook weer maar ik haal bijv. bij een jury niet hoger dan 145 punten, terwijl ik bij anderen 173, 169 etc. rij.... (natuurlijk ook wel lager) het is gewoon echt een jury sport... Tegenwoordig wil een jury toch graag nagevelijkheid zien... Maar als thuis alles goed gaat, zou ik me zeker niet druk maken als ik jou was... Op de wedstrijden komt het ook wel dan... Het is voor jullie allebij wennen, andere omgeving, andere paarden, zenuwen, en niet te vergeten het losrijden daar hebben de meeste mensen wel problemen....
Veel succes met je volgende wedstrijd, en vooral veel plezier!!

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 21:10

Ach, het is pas je eerste wedstrijd!
Gewoon doorgaan, komt vanzelf goed hoot!
Succes ermee!

balloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 21:15

hay ik heb hetzelfde gehad zondag .....
altijd met gewoon rijden loopt mijn haf best mooi een btje aan de teugel en goed aan het been ,
en toen met het losrijden was ze super druk , en met mijn proefje (ook gwoon een b proefje hor )
moest ik dr soms gwoon met dr kop tegen het hek zetten anders liep ze gwoon onder me vandaan we waren alsnog 5 e geworden en een orginaliteits prijs

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 00:43

Ach ja laat je niet zo snel ontmoedigen. 2x geen onderdeel is bv 2x7= 14 had je 134+14=148 En dan nog iets beter en je hebt al een wp. Gaat volgende keer vast beter!

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 08:27

Als je nou je hele proef voor je gevoel netjes had gereden, dus netjes nagevelijk en al je figuren netjes en je had dan nog geen winstpunt... Dan zou ik me zorgen gaan maken...

Je weet nu dat het losrijden niet fijn ging, je een paar keer verkeerd bent gereden en hebt doorgezeten terwijl het niet moest, en je pony de tweede helft van de proef niet nagevelijk was. Dat kost heel veel punten. Gewoon lekker doorgaan en ervaring opdoen en pas serieus naar je punten gaan kijken als je zelf het gevoel hebt dat je lekker je hele proef bent doorgereden. Een paar kleine foutjes kunnen meestal wel, maar verder moet je toch echt netjes een proef rijden voor je een winstpunt krijgt...
Rijd je 170 punten dan houd dat in dat je pony netjes constant aan de teugel loopt, je hele mooie overgangen en figuren kan rijden en meestal ook een nette middendraf vertoont... Oftewel, je zou het dan in een L1 proefje ook niet slecht doen...

Gewoon lekker rijden en proberen een mooi stijgende lijn te krijgen!
Aan jullie als combinatie ligt het niet, schreef de jury, dus punten moet je kunnen halen. (een vriendin van mij haalde met een fries nooit goede punten, ook niet als ze wel netjes reed)

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:33

Quellian schreef:
Het is toch gewoon voor de lol?

Bij mijnn eerste officiele wedstrijd, scheurde mijn pony de ring uit, maar ik gaf me niet gewonnen.

De wedstrijden daarna weinig beters; óver de omheining, dóór de omheining en als klapstuk gediskwalificeerd omdat ik meer dan 30sec uit de ring was

Mijn punten interesseerden mij niets, mijn veiligheid wel. Dat is voor mij de reden dat ik gestopt ben met wedstrijden. Ik zal het volgend jaar gaan proberen met mijn merrie.

Maar laat je niet klein krijgen!!

whahaha!! wel zielig voor je hoor..

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:34

joyce B schreef:
(een vriendin van mij haalde met een fries nooit goede punten, ook niet als ze wel netjes reed)

weet je ook waarom als ik het vragen mag?