Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Antoinette schreef:Al ben ik bang dat er een behoorlijk aantal combinaties dan niet meer zouden kunnen starten, maar dat is een keuze die je maakt. En wat mij betreft moet ook tijdens een wedstrijd de welzijn van een paard voorop staan.
Apple schreef:Een DA achter de hand en dat de jury bij twijfel het paard laat voordraven bij de DA lijkt me wel prima. Dan ligt de beslissing ook bij de DA en niet bij de jury
.
Dinopino schreef:Karin 35 km leg je meestal niet af in 5 a 10 minuten. Een echte blessure komt meestal pas naar voren na een duurbelasting en niet van 10 minuten in een ring rondhobbelen.
Aimee schreef:Goh, dat zou ik nou helemaal geen slecht idee vinden. Gewoon bij elke wedstrijd een dierenarts die de paarden even controlleert.
Dinopino schreef:Weet niet hoe het er op wedstrijden aan toe gaat maar zijn er werkelijk zulke erge combinaties. En wat zou er mee gebeuren wanneer je die uit sluit. Ik weet niet hoelang zo"n proef duurt maar het paard wordt in ieder geval bewogen en die paar minuten houd het wel uit. Op de wei moet hij toch ook kunnen lopen en galloperen. Misschien in de zwaardere of hogere klasse. Dat is meer belasting en vergt meer training.
Apple schreef:De jury heeft nu bij dressuurwedstrijden de bevoegdheid om een kreupel paard de ring uit te sturen, alleen gebeurd dit nauwelijks. Immers: een jury is geen DA en bij een dergelijke beslissing komt er onherroepelijk een hoop gezeik (paard is niet kreupel, jury zeurt, is door spanning etc. etc. etc.).
Margreet schreef:Gevoelsmatig zou ik een keuring voor het springen belangrijker vinden dan voor de dressuur.
Een B-parcours is toch een andere belasting op pezen en banden dan een B-proef.