Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tyrza schreef:Rij je ook wel eens op een andere lokatie als je niet met wedstrijd bent? Gewoon eens op een andere manege rijden, instructie op andere lokatie of een clinic volgen kan een goede voorbereiding zijn in dat geval.
En ALS je dat doet, zou je ook geheel in tenue moeten gaan. Dus: vlechtjes, wit schabrak, witte rijbroek en dan wel een bodywarmer. Ik zou dan als ik jou was gewoon zo losrijden zoals je gewend bent en je proefje rijden indien mogelijk.
amondi schreef:Zet voor je training eens wat tuinstoelen en ouders met paraplu's en andere verzinsels in de bak. Iedere keer iets anders en lok het protest van de wedstrijd dus thuis uit! ( geluiden in de bosjes, ook zo'n fraaie) Dat soort paniekeren kun je gewoon oefenen.
Radio op storing achter de bakrand etc.
Succes
mirjamalvaro schreef:Ik ken het probleem wel. Als ik Ursel net als in de training wil rijden op wedstrijd dan is ie alleen maar in protest. Doe ik vanaf het begin rustig aan, maar toch lekker voorwaarts dan zet die een nette proef neer.
Vandaag wou ik er ook wat meer aan rijden, nou dat heb ik geweten! Hele tijd protest etc.
Misschien moet je eens proberen wat Ol doet als je er wat minder druk achter zet. Gewoon denken van als we laatste worden worden we laatste worden we eerste dan eerste. Weet natuurlijk niet of het bij jullie helpt, maar het is het proberen waard, toch?
xjessx schreef:Is Olivier een Ferdinand?![]()
Ik ken de hengst, staat op willemshof, ik heb er ook gestaan is een moeilijk beest, misschien t karakter mee gekregen van zn vader?
essiej_peace schreef:hier heeft mijn pony nou ook last van![]()
ik weet ook niet meer wat ik eraan kan doen..ik denk dat het bij mijn paardje aan z'n punertijd licht want hij is nu net een maandje 8jaar, ik weet niet hoe oud jou paardje is maar het kan misschien daaraan liggen
ik hoop voor je dat het snel overgaat, ik weet namelijk hoe het voelt en vooral als je er erg hard voor traint![]()
groetjes!