Galloperen tijdens inrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Surion

Galloperen tijdens inrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 18:21

[***] word echt wild na de galop , en dat doe ik dus ook niet vaak. Maar morgen heb ik wedstrijd en ik vroeg me af of ik nu zou galloperen tijdens het inrijden of niet?

_Loes_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:25

ik denk dat je dat het beste zelf kan bepalen. Mijn paard is eerst altijd beetje stijf dus die wil ik wel even los galloperen maar ik ken mensen met hetzelfde probleem als jij die in de ring voor het eerst galloperen. Denk dat jij dat het beste kan bepalen...
En anders eens overleggen met instructie of iemand die je vaker heeft zien rijden?!?!

Succes morgen!!!

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 18:28

Bedankt , mijn instructeur liet me altijd met losse teugel galloperen , maar daar word ze echt niet beter van!

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:31

Misschien kun je haar van tevoren even longeren. Lekker lang laten galoperen en tijdens het losrijden niet. Ik weet niet wat voor niveau je rijdt, maar ik neem aan dat het een onderling manege proefje is.. Ik zou wel flink gaan trainen op de galop!

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:42

Dat had je natuurlijk aan het begin van de week even moeten testen

Hoe loopt mijn paard als ik hem laat galoperen in het begin.
Hoe loopt mijn paard als ik hem pas halverwege de training laat galoperen, dus na het losrijden.

Nu ben je eigenlijk te laat.

OemmiejO

Re: Galloperen tijdens inrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 19:43

ik weet niet hoelaat je morgen moet, maar anders kan je hem thuis even wat "uit laten galloperen"

iig veel succes morgen he.. enne zet hem op..

welke klasse ga je starten??

Fox1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 19:58

Je kunt ook een poos voordat je de ring in moet al gaan galoperen, dan is het wilde er denk ik wel weer af

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 20:01

Ik galopeer wel altijd met het inrijden, kan ze haar energie tenminste een beetje kwijt
Maarja succes morgen

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 20:02

Als ze echt heet wordt van die galop en zo blijft zou ik pas in de proef galopperen, mits je haar in draf gewoon los krijgt. Als ze lekker los wordt van de galop en ze kalmeert als je daarna wat gaat stappen... niet op de anderen letten en gaan met die banaan
Succes morgen met je proef trouwens!

Piroska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 20:54

Urielle schreef:
Als ze echt heet wordt van die galop en zo blijft zou ik pas in de proef galopperen, mits je haar in draf gewoon los krijgt. Als ze lekker los wordt van de galop en ze kalmeert als je daarna wat gaat stappen... niet op de anderen letten en gaan met die banaan
Succes morgen met je proef trouwens!

Ben ik het mee eens!! Als hij daar echt heel druk van word moet je het niet doen hoor!

Idd heel veel succes!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 00:43

Als het officieel is: zou eerst thuis oefenen dat je controle hebt voordat je op concours gaat. Hoeft natuurlijk thuis niet helemaal perfect te gaan maar als je vooraf al weet dat je haar niet kan houden zou ik niet zoveel inschrijfgeld betalen en thuis lekker doortrainen.
Klinkt mss heel erg l*llig maar reken maar uit wat je elke keer kwijt bent aan tijd en geld en bedenk dan wat het je oplevert.

Onderling: pas galopperen in de proef en gewoon veel plezier hebben.

Succes!

andiamo97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 09:06

Ik ga ook met Urielle mee... Het hangt echt af van je paard. En wie kent je paard beter dan jij zelf? Iniedergeval veel suc-6!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 10:44

Als er heel weinig ruimte is galoppeer ik niet eens altijd, of ik spring een paar keer aan maar neem m ook meteen weer terug. Mijn paard is al zo bang voor andere paarden dat als ik veel ga galopperen dan wordt ie alleen maar banger en meer gespannen.

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:31

Mijn pony wordt ook heel druk van de galop, meestal kijk ik dan met inrijden hoe ze is, en dan zie ik wel of ik zou kunnen galoperen, meestal merk je dat wel .

goudvisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:41

als ik jou was zou ik het eigenlijk niet doen...... als je weet dat ze thuis gewoon iedere keer goed aanspringt zeker niet! Als ze heet word kun je je zelf ook minder goed concentreren op de rest!!

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 13:19

Als je haar lekker laat galoperen, kan ze haar energie beetje kwijt. Anders heb je kans dat ze in de proef als een bommetje barst.