Wat is de club kwijt aan mij?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gjilke

Wat is de club kwijt aan mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 17:39

Ik betaal elk jaar 75 euro om lid te zijn van onze rijvereniging. Dit is zonder lessen *administratief lid dus*
Mijn vraag is eigenlijk hoeveel een club moet betalen voor mij. Dus aan de KNHS, en/of ook nog aan andere dingen. En waaraan dan?

Sky_Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 17:43

ik heb geen idee maar ik weet wel dat dit goedkoper kan,, ik ben lid met lessen (1x in de week un uur) en ruiterdagen en andere activiteiten hoeft ik ook niet extra voor te betalen,, ik betaal 45 euro per jaar.

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:34

Verenigingen moeten een afdracht aan de KNHS betalen, hoeveel weet ik niet precies. Ik weet niet of jullie vereniging een eigen rijbaan heeft, anders gaat daar ook nog wel wat geld in zitten.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:43

Afdracht aan de KNHS is volgens mij zo een 40 euro per jaar.

OemmiejO

Re: Wat is de club kwijt aan mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 19:42

het hangt van de faciliteiten van je vereniging af..

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 20:23

Als niet-lessend lid betaal ik voor het lidmaatschap van de rijvereniging slechts iets van 25 euro... Startkaart en dergelijke komen daar dan dus nog overheen.

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 21:22

Afdracht aan KNHS is maar 12,50. Je hebt wel nog lidmaatschap van de paard en sport (25 euro) en dan de rest nog

Exit13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 21:47

Ik betaal 40 Euro per jaar, P&S en KNHS komen daar nog bij. Krijg er verder niks voor. O ja, 1 euro korting op het startgeld per proef en ze organiseren natuurlijk wel eens dingen als kür op muziek, clinic.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 00:39

Betaal aan contributie van de club 60 euro. Daarbij 2x uur ponyles en 1x uur paardenles per week. Verder altijd beschikking over binnenbak 20x60 en buiten aantal rijbakken.
Komt nog wel knhs en p&s bij.

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 07:26

Wij betalen 140 in een jaar
Daar zitten veel activiteiten in + lessen van een uur in de week.

andiamo97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 09:30

Bij ons worden puzzelritten,strandritten,wedstrijden onderling en voor startkaarthouders gehouden. We hebben 2 buitenbanen en 1 binnenbak. Als 'gewoon' lid betaal je 20 euro per jaar. Als startkaarthouder betaal je 32,50 per jaar. Zonder dat ik er les.

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 17:59

OemmiejO schreef:
het hangt van de faciliteiten van je vereniging af..

Ja kijk dat zal mij echt een zorg zijn. Ik ben lid van de vereniging omdat ik lid moet zijn om te kunnen starten.
Ik heb een beetje het gevoel dat ik de lessen van de rijdende leden betaal. En das niet helemaal de bedoeling, zij betalen mijn lessen toch ook niet?

Kylan schreef:
Ik weet niet of jullie vereniging een eigen rijbaan heeft, anders gaat daar ook nog wel wat geld in zitten.

Nee, de vereniging huurt de rijbaan van de manege. Maar das dus voor die lessen, en niet voor mij.

andiamo97 schreef:
Bij ons worden puzzelritten,strandritten,wedstrijden onderling en voor startkaarthouders gehouden. We hebben 2 buitenbanen en 1 binnenbak.

Ja dat doen wij ook! Zit zelf in de activeitencommissie
Maar daar gaat dat geld echt niet heen hoor, wij krijgen geen cent van de vereniging, gezien er altijd geld te kort is.

Udo2001 schreef:
Afdracht aan KNHS is maar 12,50. Je hebt wel nog lidmaatschap van de paard en sport (25 euro) en dan de rest nog

P&S zit er ook niet bij . En uiteraard startkaart e.d. ook niet.

Vraag me nog steeds af waar mijn geld blijft...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 19:38

Gedeelte gaat naar de KNHS, gedeelte naar de clubkas. Deze zal misschien gebruikt worden voor de lessen, en het is je eigen keuze om daar wel of niet aan deel te nemen. Verder is het binnenkort voor de verenigingen ook verplicht om verzekeringen af te sluiten, wat in het verleden bij de KNHS inbegrepen zat. De afdracht wordt ook hoger komend jaar heb ik al gehoord.
En misschien is het slim om eens een vergadering bij te wonen waarbij een verslag is van de kascommissie? Iedere vereniging is dit verplicht. Weet je precies waar het geld aan op gaat.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 19:50

Gjilke schreef:
Udo2001 schreef:

P&S zit er ook niet bij . En uiteraard startkaart e.d. ook niet.

Vraag me nog steeds af waar mijn geld blijft...

Je betaald dus 75 euro en daarover heen nog de kosten van je startkaart, P&S etc?

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 20:12

Sjonniej schreef:
Je betaald dus 75 euro en daarover heen nog de kosten van je startkaart, P&S etc?

Ja.
Probleem is dat het hier in de buurt niet goedkoper kan...

Neonlight schreef:
En misschien is het slim om eens een vergadering bij te wonen waarbij een verslag is van de kascommissie? Iedere vereniging is dit verplicht. Weet je precies waar het geld aan op gaat.

Daar ben ik afgelopen vrijdag geweest, en daarom dat deze vraag rees.
Dr zijn afgelopen jaar nog al wat problemen geweest met het geld, o.a. een lakse penningmeester.
Heb doordat we daar al zon drie kwartier over aan het praten waren geen kans gehad deze vraag te stellen.
Vandaar

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 08:44

Contributie KNHS eerste gezinslid € 37,50

Contributie KNHS volgend gezinslid € 12,50

Contributie lidmaatschap LR Neo lessend € 35,00

Contributie lidmaatschap LR Neo niet lessend € 42,50

Contributie PC Jong NEO € 14,00

Contributie PC Jong NEO volgend gezinslid € 7,00

[i]

Dit staat op onze side, lessende leden betalen apart voor hun lessen. Als ik jou was zou ik maar eens wat verenigingen op internet bezoeken en contributieverlaging aanvragen. Ik weet dat er op administratieve leden winst wordt gemaakt omdat we er op een gegeven moment teveel hadden( net zoiets als Ceres, 100 leden en niemand die op clubavonden kwam)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:31

http://www.knhs.nl/objects/00000382.pdf

Afdracht per lid is 12,50 euro, daarboven komt nog eens 26 euro voor Paard en Sport.
Verder moet de vereniging ook nog een verenigingscontributie van 81,50 euro betalen.

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:42

Dus zat in de goede richting, heb het ook door gekregen via de club.
De rest wat je betaald is dus conctributie. En das per club verschillend.