Wanneer toe aan wedstrijden rijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jessica23

Wanneer toe aan wedstrijden rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 19:25

Wanneer ben je er klaar voor om wedstrijden te gaan rijden. Ik vraag me af of ik een startkaart aan zal vragen.
Mijn instructrice zegt dat ik wel een b proefje kan gaan rijden. Hoe zijn jullie begonnen in de b, konden jullie toen al goed rijden?. Hoe moet je rijden?. Moet namelijk voor 15 november startkaart aanvragen.

Jes

miesjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:36

hoi,
ik ben met mijn pony begonnen toen hij 4 jaar was met onderlingen wedstrijden te rijden het ging sl snel heel erg goed dus had ik een half jaar daar naar een startkaart aangevraagd! groetjes miesjuhh

pataud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:40

lijkt me handig als je met jouw instructrice proefjes oefend. of ga eens kijken bij een b wedstrijd

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:42

Probeer anders nog voor die tijd een oefenwedstrijdje mee te pikken ergens. Alleen dan kom je erachter of je er echt klaar voor bent.

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 22:06

Je startkaart kun je op elk willekeurig moment aanvragen hoor. Het áfzeggen ervan moet voor de 30ste overigens.

Mijn paard was bijna 5 en als ik nu terugdenk aan hoe ik toen reed dan heb ik zoiets van, dat ik het lef had om te starten. Maar goed, ik ben nu 3,5 jaar verder, L2-dressuur en een stuk verbeterd qua rijden.

Ben je ook lid van een rijvereniging. Ga in dat geval gewoon een keertje starten op een onderlinge wedstrijd, dan krijg je een redelijk idee van hoe 't gaat op een wedstrijd en wat voor punten je kunt halen.
Ook is het handig om eens op les een proefje te oefenen zodat je weet waar je moeilijkheden zitten.
Maar mijn ervaring is dat de instructie wel aardig kan inschatten wat je kan. Dus als je 't zelf wel ziet zitten zou ik zeggen: gewoon doen en die startkaart aanvragen. Je kan gauw in de B rondsturen hoor. Succes!

Fox1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 22:23

Ik denk dat je zelf het beste kunt inschatten of je klaar bent voor de B

Als je paard/pony goed aan de hulpen en al wat nagevelijk is zal het denk ik weinig problemen opleveren, zo moeilijk is de B nog niet
Ga de proefjes maar gewoon eens oefenen (met je instructrice er bij..?), komt vast wel goed