De grote uitdaging (=goed afgelopen!!)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pluutje

De grote uitdaging (=goed afgelopen!!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 19:24

Nou, gister was het dan zover. De onderlinge wedstrijd, opzich niet zo bijzonder zou je zeggen, maar ik reed niet op mijn "normale" bijrijpaard.

Sinds een tijdje rijd ik af en toe een paard van iemand anders bij. Het is een tuiger(met vrij veel hackney bloed). Hij is al 17 en wordt normaal alleen buiten gereden en soms voor de kar gezet. Maar is nu dus op zijn oude dag ineens een "dressuur"paard. De afgelopen 3 weken had ik ermee in de les gereden, na een tijdje niet gereden te hebben. Kreeg alweer leuke opmerking, zoals: Je gaat me toch niet vertellen dat je DAAR op heb gereden? Kreeg je hem wel vooruit dan? etc...

In de lessen ging het eigenlijk wel lekker, hij wil graag voor me werken en ondanks zijn lichamelijke beperkingen kregen we samen toch heel wat voor elkaar. De galop blijft erg moeilijk voor hem, kon hij toen de eigenaresse hem kocht helemaal niet. In de tijd dat ik hem rijd is de galop heel erg verbeterd, het tempo is nu beheerst. Hij begint nu stukjes na te geven, maar we zijn er nog lang niet.

Nou, gister dus onze eerste wedstijd! vlechten kosten al wat moeite omdat zijn manen te lang zijn en erg ongelijk. Toen erop, ging lang losrijden want dat heeft hij wel nodig. Toen bleek er een fout in de startlijst te zitten, ik moest een uur later..zwaar balen. Paard maar even op stal gezet, zodat hij kon plassen.

Toen dus er weer op, gelukkig had hij nog wat energie(had er daarvoor al een uur opgezeten). Het proefje ging lekker. De zwakke punten waren ook echt zwak maar de rest was netjes dus zo konden we het weer ophalen.

Jury bleek streng te zijn, en had gehoord dat ze niet van tuigers hield. Maar boven verwachting had ik 162 punten en nog onverwachter: ik was 1ste!! De gene waarvan ik dacht dat ze zou winnen was 2de met 1 punt minder, maar oke. Dus was echt heel erg blij, ook wel een beetje omdat ik die mensen lekker heb laten zien dat hij het best kan!

sharonalover

Re: De grote uitdaging (=goed afgelopen!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:43

Leuk joh!
Je hebt ze allemaal maar mooi even een poepie laten ruiken!!
Ga zo door zou ik zeggen!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 15:31

super gefeliciteerd!! Op naar de volgende overwinning!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 17:51

Heerlijk dat je al die "normale" paarden er eventjes heb uitgereden.
Gefeliciteerd met je 1e plaats!
En ben je nu van plan om vaker wedstrijden met hem te gaan rijden?

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 18:44

Nou, ga hopelijk dit seizoen de onderlinge wedstrijden met hem starten en dan een poging doen kampioen te worden natuurlijk, haha. Maar we moeten even kijken hoe het loopt, of hij gezond blijft en het gewoon makkelijk blijft doen. Hij is natuurlijk al een beetje op leeftijd en het moet natuurlijk geen te grote belasting voor hem worden. En het hangt natuurlijk voornamelijk van de eigenaresse af.

De volgende uitdaging zit er alweer aan te komen: a.s. zondag eerste knhs wedstrijd met layla(mijn vaste bijrijpaard). Wordt voor haar de eerste keer tussen de hekjes enzo...Ben benieuwd...(en zenuwachtig, haha).

OemmiejO

Re: De grote uitdaging (=goed afgelopen!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 15:33

gefeliciteerd!!

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 19:37

leuk man volgens mij zag ik een Z hackney te koop staan

*zoekt*

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 10:26

hahaha, zo ver zal deze niet komen, knap zeg!

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 19:14

ik had ergens gezien in sporthoreses maar kan niet meer vinden

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 20:02

Super zeg
Ga zo door