De missie: deze wedstrijd waarbij ik met 2 paarden startte, alletwee de paarden startgerechtigd krijgen voor de volgende klasse: de Z2 en de M1. Dat betekende dat ik met Kendi 2 wp's moest halen en met Monchique 1, Mission Impossible? Lees het...
Te beginnen met Kendi, want die moest ik ook als eerste starten. Één woord voor de training van de afgelopen week: HEERLIJK!! Het ging zo lekker, op allebei de kanten lekker los, geen gedoe, gewoon fijn. Ik liep dus aardig gerustgesteld het erf op. Ik was echt relaxed, zeker in vergelijking met de vorige keer. Ik WAS relaxed. Tot ik Kendi's manen zag... Ze had namelijk al haar knotjes er zowat uitgehaald. Vervolgens kreeg ik ook nog het bericht dat het ingelopen was. Dus van de chillende Kate was weinig meer over

Ik had nog 20 minuten om Kendi los te rijden, veeeel te kort dus, want normaal heb ik echt een 40 minuten nodig. Ter overmaat van ramp begonnen ze ook nog eens 5 minuten vroeger, dus ik hield weinig losrijtijd over

Helemaal niet losgereden moest ik mijn proef in. Kendi was nog veel te fris en ik had echt het gevoel dat ik op een bom zat die elk moment kon ontploffen. De bom barstte in de eerste proef gelukkig niet. Maar in de galop werd ze een partij sterk! Ze zette zich helemaal vast en liep echt van: hard hard HARD

Tijdens de tweede proef begonnen we heel goed, tot het galopstuk. Met achterwaarts-voorwaarts in galop ontplofte de bom dus wel. Kendi maakte haar rug rond, sprong een halve meter met 4 benen tegelijk omhoog en peerde hem, weg Kendi

Toen ik vervolgens naar stal stapte, moest ik Kendi even een jens aan haar stang geven, want ze begon als een debiel naast me te draven en *snork* geluiden te maken. Volgens mij kon dat paard zo nog 2 proeven lopen

Maar goed, de uitslag: 2 x 2e (van de 3) 1e proef (je gelooft het niet) 179 (!!!) punten en in de tweede proef 180. Het was naar mijn ogen niet eens in de buurt van de winst (toch aardig dat ik dat ene puntje nog kreeg) maar de missie was mislukt. Joh, over twee weken weer een wedstrijd

Groetjes Kate