Ik vraag me af of het uitmaakt wat voor een kleur zadel je hebt voor dressuur.. Ik kan het namelijk niet vinden in het knhs regelement.. Ik rij op een "redwood"kleur zadel. Dit is een beetje bourdeux achtige kleur. Rijd iemand ook met zo'n kleur of weet iemand of het wel of niet mag?
Tja bij de zadel maker zeiden ze dat het niet mocht, maar ik kon het nergens in het regelement vinden.. Maar ik was een keer bij een concour en toen zag ik meerdere mensen met een bruin zadel rijden.. Maar in ieder geval bedankt!
Wat moooooooi. Toen ik mijn Grand Gilbert kocht hadden ze die nog niet, anders had ik beslist ook een redwood en geen zwart zadel gehad. Fantastische zadels trouwens. En het mag hoor. Zwart is dan wel lang in de mode geweest (en misschien nog wel) maar bruintinten hebben altijd gemogen. Veel succes.
Ik heb zelf geen bruin zadel, maar je mag er idd gewoon mee starten. Bij mij op de vereniging starten ze ook wel met bruine springzadels in de dressuur.. Mag ook gewoon! waarom een bruin dressuurzadel dan niet??