slecht weer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

blupie

slecht weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 11:08

ik heb morgen wedstrijd dressuur en springen het springen is binnen maar dressuur buiten en hij geeft slecht weeer aan en nu regent het ook al maar nu heb ik dus en probleempje mijn pony heeft ijzers zonder kalkoen gaten er in zou ik gewoon buiten kunnen starten?

oosterhoff

Re: slecht weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:12

ja dat kan best wel als je je pony goed in balans rijd. Hangt er ook vanaf hoeveel het gaat regenen en hoe de ondergrond is. Bekijk het gewoon met het inrijden. Gaat het niet dan start je gewoon niet in het belang van de veiligheid. Lijkt me niets mis mee.
IIG heel veel succes met de wedstrijd. Wel winnen he

gerben90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:24

ik weet niet en wil zeker niet vervelend over komen maar zonder stiften is het heel gevaarlijk een wedstrijd te rijden ik zou deze wedstrijd dan een keertje overslaan

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:28

Licht er ook een beetje aan welk niveau/klasse....
In de B rijd je nog niet zo erge strakke lijnen, dat gaat nog wel, maar als je hoger komt moet je steeds kortere voltes maken, en nog hoger bijv. een volte 10m. in galop.

Als ik jouw was zou ik het niet doen, en als je pony al wel ijzers heef5t zou ik het volgende jaar toch wel voor gaten kiezen, want dat is maar 5 euro per keer duurder, teminste bij de meeste, en de kalkoenen zijn ook niet achterlijk duur.

Als je wel gaat starten, niet twijfelen, maar rijden, want anders twijfelt je pony ook!

blupie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 11:30

ik heb er ook over na gedacht om gaten in de ijzers te doen maar de hoefsmid zij dat het niet erg goed helpt en een paard dat op z'n eigen benen loopt valt niet.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:35

Hangt een beetje van je pony af en welke klasse je rijdt.
Als je B of L rijdt en je pony rijdt vaker over gras zou ik gewoon meedoen en wel goed opletten.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:38

Maakt helemaal niet uit welke klasse je rijd. In de B en L heb je wellicht een pony die niet helemaal in balans loopt en in de hogere klasse moet je weer scherpere wendingen rijden. Als je er op zit straks kan je prima voelen of het kan of niet.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:23

Sprry, maar kalkoengaten werken wel!
Anders zouden echt niet zoveel mensen dat hebben!
Bij de Apeldoornse bijvoorbeeld:
De mensen die konden rondkomen zonder stiften kwamen niet foutloos rond omdat ze glibberden, de jury zei er ook nog wat van, bijna iedereen die foutloos was, had kalkoenen, en dat was niet omdat die veel beter waren ofzo!!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:44

Is het een officiele KNHS wedstrijd of onderling? Want in oktober mag je toch geen buitenwedstrijden meer organiseren?

blupie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 13:47

het zijn de clubkampioenschappen de volgende keer als ze nieuwe ijzers moet laat ik er gaten in maken maar sharonalover je hoeft niet zo boos te reageeren hoor het is mij ook maar verteld!