Dressuurwedstrijden met springzadel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Dressuurwedstrijden met springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 17:17

Ik ga vanaf januari met een ander paard starten, eigenaresse is meer een springruiter en heeft ook alleen een springzadel. Ik ga dus met dat springzadel starten (B). Zijn er meer mensen die met een springzadel dressuren en heb je daar ooit negatieve reacties op gehad van de jury?

Ik weet dat als je goed rijdt je in principe ook gewoon je punten krijgt , maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

Eusebio

Re: Dressuurwedstrijden met springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:21

Nee hoor geen probleem om met een springzadel te dressuren, lekker doen het is gewoon toegestaan.
Het mag geen invloed hebben op de jury, misschien als je in een hogere klasse komt!

Anouskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:24

Misschien heeft het wel een beetje invloed op je zit, ik weet het niet maar ik vind dat mensen in een springzadel niet zo mooi zitten voor de dressuur

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:24

Een vriendin van mij kreeg onder haar coupon te horen van : je rijd nu klasse m2 en dat is serieuze dresuur. waarom springzadel? maar ze heeft er nooit minder punte mee gekregen hoor! dus lekker starten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:29

Ik heb tot en met de M2 met een echt springzadel gereden met flinke (lelijke) wrongen.
daarna pas een dressuurzadel.

1x heb ik commentaar gehad en erg weinig punten voor die proef.
Dus denk dat die man niet gecharmeerd was van een springpaard met springzadel

Voor de rest nooit nadelige gevolgen gehad.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 19:51

Gelukkig (bijna) alleen maar positieve reacties! En mochten we ooit M worden, komt er misschien wel een dressuurzadel .

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 11:07

Een vriendin rijdt ook in de B met springzadel. Nog geen commentaar gehad. En ook geen lagere punten volgens mij.

Ikzelf heb een vzh maar lijkt net een springzadel. Dat d8 mijn instructrice de eerste x toen ik ermee in de les kwam ook. Ook nooit geen commentaar op gehad. Wel lage punten maar dat kwam niet door het zadel

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:42

ik rijd in de Z1 met een veelzijdigheidszadel, richting springen, maar heb er nog nooit een negatieve reactie op gehad .
misschien van mensen vanaf de zijkant, maar nooit van een jury!

M59

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:38

Je mag gewoon met een springzadel je proeven rijden. Ik zou alleen wel je beugels wat langer doen, zodat je wat netter gaat zitten.
Succes met je wedstrijden.