vraagjes m.b.t wedstrijden rijden..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

vraagjes m.b.t wedstrijden rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 20:28

hoi

in 2006 wil ik mijn startkaart aanvragen met mijn (kijkerige) d-pony, heb toch besloten om het nog een tijdje met haar te proberen aangezien ik nog geen paard heb... ik ga dan tussen de paarden starten, maar ik vroeg me af, als ik nu een startkaart aanvraag wanneer heb ik die dan ongeveer binnen? kan je hem ook voor janauri 2006 binnen hebben of niet? maargoed.. nog een paard vragen, hoelang van tevoren mag en kan je opgeven voor een wedstrijd (dat je weet dat je wel mee mag doen en niet op de wachtlijst komt) en weet iemand of je de behaalde winstpunten met die pony tussen de pony's ook mee mag nemen naar de paarden of niet? (hoorde zo iets)

ik hoop dat jullie antwoorden weten!

en ohja... zijn hier meerdere bokkers die zich met een pony (geen haf/fjord ofzo want dat noem ik paarden ) tussen de paarden starten die niet zo makkelijk is?(mijn pony is best bang op vreemd terrein en loopt als een pony niet als paard maar ik wil toch de uitdaging aangaan)

Elisa2

Re: vraagjes m.b.t wedstrijden rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:25

Een startkaart aanvragen duurt ong. 2 maanden,hangt er vanaf hoe snel je betaald. Je mag opgeven voor een wedstrijd zodra de datums met tel.nr.'s gepubliceerd zijn.Als je belt om op te geven weet je direct of je erbij zit ofniet. Ik zou wel op tijd bellen,alles zit snel vol.Of je winstpunten mee mag nemen weet ik niet.

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:58

Ja je mag je wp meenemen. Opgeven gaat, bij ons in ieder geval, via de vereniging. Je kan het ook zelf doen, maar dit is veel gemakkelijker.
Ik denk dat je bij het wedstrijdsecretariaat wel meer info kan krijgen.
Ik start met een NRPS E-pony in de Z1 paarden. Het niveau is veel hoger, maar dat is ook meteen de uitdaging

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 23:00

ik had m´n startkaart ongeveer na twee weken ofzo

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 06:41

2 weken, niet 2 maanden gelukkig.

Als je voor januari je startkaart wilt hebben betaal je nog de helft over 2005, is een beetje zonde van het geld. Je kan dan w.s. alleen in december nog een wedstrijdje starten, die is dan wel erg duur.
Je moet je ongeveer een maand van te voren opgeven. Indoor meestal 1 proef en ( bij ons) outdoor meestal 2 proeven.

Als jij je pony gewoon correct over zijn rug, aan het been rijdt kan je prima met de paarden meedoen.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:29

De startkaart is afhankelijk van wanneer je hem aanvraagt, in januari en februari is het vaak drukker. Maar je kan hem met spoed aanvragen als je wilt.
Verder is het geen probleem met een pony tussen de paarden. Ik heb twee jaar geleden met een NRPS D pony tussen de paarden gestart en dat ging super! Ik reed vaak de paarden er nog af :d Waarschijnlijk ga ik volgend jaar weer met een D pony tussen de paarden starten. Verder is alleen het niveau in de Z anders dan bij de pony's, maar het moet te doen zijn volgens mij.
Het opgeven gebeurt hier vaak minimaal 6 weken van te voren. Op drukke wedstrijden is het soms bij 8 weken van te voren al vol. Vaak schrijf ik een lijstje met wedstrijden die ik in een seizoen wil starten en die geef ik dan in één keer op.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 14:55

ik ga dat van de winstpunten dan even navragen! want ik heb er 7 en zou ze wel mee willen nemen! ik wil eigelijk zo veel mogelijk wedstrijden in de buurt al opgeven maar kan je ze meestal dan ook zo ver van te voren zien op startlijsten.nl, sorry voor de vele vragen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:16

Ja dat kan op startlijsten hoor..ik heb nog nooit een startkaart binnen 2 wkn gehad,was het maar waar..nouja t zal wel verschillen.

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:47

Bonny4life schreef:
ik ga dat van de winstpunten dan even navragen! want ik heb er 7 en zou ze wel mee willen nemen! ik wil eigelijk zo veel mogelijk wedstrijden in de buurt al opgeven maar kan je ze meestal dan ook zo ver van te voren zien op startlijsten.nl, sorry voor de vele vragen.

Ik had 6 wp bij de ponys, en heb dit jaar bij de paarden 2 gehaald (gelijk ook niveau verschil: die 6 wp was in 8 proeven, die 2 over een heel jaar (stuk of 20-25))
Als ik bij mijn standen kijk, staat er dressuur pony's: 6 dresuur paarden: 8.
Ze gaan gewoon mee dus

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 19:43

Gjilke schreef:
Bonny4life schreef:

Ik had 6 wp bij de ponys, en heb dit jaar bij de paarden 2 gehaald (gelijk ook niveau verschil: die 6 wp was in 8 proeven, die 2 over een heel jaar (stuk of 20-25))
Als ik bij mijn standen kijk, staat er dressuur pony's: 6 dresuur paarden: 8.
Ze gaan gewoon mee dus

het is dus wel zo dat je met je pony bij de paarden dan minder winstpunten haalt dan bij de pony's of is dit per pony verschillend?
ach ik doe het gewoon we zien wel waar we belanden!

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:04

Nee, ik denk dat dat in de lager klassen wel mee valt. Maar in de Z is het zeker te merken. Maar dat wist ik van te voren. Mn instructrice heeft mij gewaarschuwd, maar ik was eigenwijs . En ik heb toch maar mooi 2 wp tussen de paarden gereden .

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 10:12

daarom! ik vind het gewoon knap dat je het hebt gedaan en hihi.. ik ga er niet vanuit dat ik in de z kom!

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 11:43

Via de regiosite van de KNHS kan je vaak verder van te voren al wat vinden.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 18:15

chrisje_83 schreef:
Via de regiosite van de KNHS kan je vaak verder van te voren al wat vinden.

hoe kan ik het zien dan? knhs.nl en dan?

Rhona17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 19:27

Ik dacht dat je met een D-pony niet bij de paarden mocht starten...

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 19:46

Rhona17 schreef:
Ik dacht dat je met een D-pony niet bij de paarden mocht starten...

gelukkig mag dit wel! heb het allemaal nagevraagd bij de knhs en het mag gewoon, haflingers of fjorden zijn ook vaak d's en die zie je toch ook bij de paarden?

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:14

hey roelinda,

ik hoorde dat je met een D-pony niet bij de paarden mag starten alleen maar met een E-pony ik weet alleen niet of het waar is maar ik hoorde het op de ponyclub van iemand.

xx amee

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 01:40

Ik quote mezelf even uit een ander topic:

Karin schreef:
Je mag iedere pony van iedere hoogte in iedere klasse uitbrengen bij de paarden. Of het nou een E-pony in de B is of een Shetlander in het Z is, om maar wat extremen te noemen.

Ik ken iemand met een Haflinger van 1.36 m (C-maat) die ze in het M2 bij de paarden uitbrengt. Ze is zelf overigens ook niet zo groot. En hier op Bokt zit Ukkiepuk, een meisje van 20+ dat met haar Shetlander (A-maat) L-dressuur rijdt bij de paarden.

Onzin dus dat je alleen met een E-pony bij de paarden zou mogen rijden.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 15:12

Karin schreef:
Ik quote mezelf even uit een ander topic:

Karin schreef:
Je mag iedere pony van iedere hoogte in iedere klasse uitbrengen bij de paarden. Of het nou een E-pony in de B is of een Shetlander in het Z is, om maar wat extremen te noemen.

Ik ken iemand met een Haflinger van 1.36 m (C-maat) die ze in het M2 bij de paarden uitbrengt. Ze is zelf overigens ook niet zo groot. En hier op Bokt zit Ukkiepuk, een meisje van 20+ dat met haar Shetlander (A-maat) L-dressuur rijdt bij de paarden.

Onzin dus dat je alleen met een E-pony bij de paarden zou mogen rijden.

gelukkig!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 11:37

ik sprak gister een meisje vriendin van me, die start met haar jazz tussen de paarden, en vond dat ik wel een gok nam om met mijn d te gaan starten en dat veel jury's erg op je neer kijken en je daarom benadelen met je punten, is dit egt zo? ik hoor namelijk zoveel verschillende dingen hierover, de 1 zegt het is niet zo jeword gewoon normaal beoordeeld en veel jury's vinden het knap en de ander zegt dat ze je gewoon uitlachen als je het probeert.

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 11:41

Het is maar wat voor doelen je stelt.
Als jij regiokampioen in de Z wilt worden, tja das lastig.
Als jij gewoon voor de lol wedstrijden rijd, en geen ambitie's boven de Z hebt, geen probleem.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 11:43

dat heb ik dus ook niet egt puur voor de lol en de ervaring voor mij en mijn pony, ik heb zoiets van we zien wel waar we belanden!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 14:17

de startkaart heb je wel voor januari 2005 binnen denk ik..
je moet je officieel 6 weken van te voren opgeven, maar je mag je coupons later inleveren.. ik geef me ook weleens 2 weken van te voren op als ik het vergeten ben ofzo.. dan moet je gewoon even bellen of ze nog een plekje hebben

maar je had toch al een startkaart zei je op een ander topic? of is dat van een andere pony??

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:52

Bonny4life schreef:
ik sprak gister een meisje vriendin van me, die start met haar jazz tussen de paarden, en vond dat ik wel een gok nam om met mijn d te gaan starten...

IMO net zo'n gok als wanneer je met een Jazz start. Een Jazz geeft geen 100% garantie op hoge punten.

Er zullen vast juryleden zijn die vinden dat je met een pony niets te zoeken hebt tussen de paarden. Mijn zusje heeft drie seizoenen met haar pony bij de paarden gereden en heeft 'maar liefst' twee keer een jurylid getroffen die dat hardop en in de punten liet blijken. Oftewel: een te verwaarlozen aantal juryleden, zo klein. Net zoals er vast juryleden zijn die liever geen Fjord, Gelder of paard met een springafstamming in de dressuurring zien, maar ook die zullen in de minderheid zijn.

IMO beoordeelt het overgrote merendeel van de juryleden gewoon wat ze in de ring zien gebeuren en niet op ras, hoogte of afstamming. En als jij netjes en ontspannen je proeven rijdt, dan scoor je echt je punten wel.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 21:07

Karin schreef:
Bonny4life schreef:
ik sprak gister een meisje vriendin van me, die start met haar jazz tussen de paarden, en vond dat ik wel een gok nam om met mijn d te gaan starten...

IMO net zo'n gok als wanneer je met een Jazz start. Een Jazz geeft geen 100% garantie op hoge punten.

Er zullen vast juryleden zijn die vinden dat je met een pony niets te zoeken hebt tussen de paarden. Mijn zusje heeft drie seizoenen met haar pony bij de paarden gereden en heeft 'maar liefst' twee keer een jurylid getroffen die dat hardop en in de punten liet blijken. Oftewel: een te verwaarlozen aantal juryleden, zo klein. Net zoals er vast juryleden zijn die liever geen Fjord, Gelder of paard met een springafstamming in de dressuurring zien, maar ook die zullen in de minderheid zijn.

IMO beoordeelt het overgrote merendeel van de juryleden gewoon wat ze in de ring zien gebeuren en niet op ras, hoogte of afstamming. En als jij netjes en ontspannen je proeven rijdt, dan scoor je echt je punten wel.

met zo'n instelling wil ik ook gaan rijden!
ik weet dat het ook wel moeilijk word aangezien mijn pony erg bang is op vreemd terrein met grote paarden maar aan de andere kant is het juist heel goed voor ons, en mocht het niet baten, oke dan is het geprobeerd!