Hier is mijn wedstrijdverslag van mij en Monchique in de L2. Foto's kun je vinden op:
viewtopic.php?f=10&t=481375
Mon was van de week in de training niet geweldig. Nogal logisch, als je bekijkt dat ik Mon pas een ruime week weer in training heb. Ze eventjes goed ziek geweest en we zijn dus een tijd uit de roulatie geweest. Ik vond het zonde om af te zeggen, betalen moest ik toch wel. En of ik haar nu thuis of op wedstrijd rij, dat maakt ook niet zoveel uit. Maar goed, van de week heb ik Mon dus veel met slof gereden (de reserve handrem

De wekker gaat weer veeel te vroeg vanochtend. Het is eigelijk helemaal niet nodig, maar ik wil Monnie persé nog even longeren en thuis rijden, zodat alle gekkigheid er ook echt uit is. Een klein kwartiertje gelongeerd, vervolgens een half uurtje gereden en de trailer in. Op naar Simonshaven!
Met losrijden is Monnie fijn. Ze loopt lekker in de hand en komt af en toe zelfs lekker naar de oprichting toe! In de galop word ze nog moeilijk klein, maar dat kan ik ook niet in een week oplossen. Ook vandaag realiseer ik me dat ik met Mon vandaag de M1 punten kan scoren, maar tot tegenstelling van gister, laat ik mezelf er niet door beïnvloeden, ik heb wel geleerd van gisteren

Mon gaat echt lekker, ze is heel de proef al lekker constant in de aanleuning en ze doet niet raar. Helaas maakt ze in de galop een fout. Ze valt op A al in draf terwijl het pas bij B moet. Als ik vervolgens nog wil aanspringen in de hoek, springt ze verkeerd aan. Dus neem ik haar terug bij F en laat ik het maar zo. Verder is de proef echt netjes! Ik kom tevrede de bak uit.
Terug in de losrijbak heb ik veel gestapt, en vervolgens nog even heel erg op mijn galop gehammert. Ze doet het nu al iets beter. Ik moet al snel weer mijn tweede proef in.
De gehele tweede proef is wat gehaast. Figuren niet helemaal netjes afgewerkt, net niet overal even lekker erdoorheen. In de middendraf springt ze alle twee de keren aan in galop. Ik denk dat ze mijn been nu als de galophulp zie, terwijl het natuurlijk ook verruiming kan betekenen. Dat is mijn fout, had ik maar meer moeten afwisselen tijdens het losrijden. In de galop maakte ze dit keer geen fout, maar echt netjes was het ook niet...
Toch ben ik blij met Monnie! Het had stukken slechter kunnen gaan, een wedstrijd zo kort na herstel. Maar Monchique heeft zich keurig gedragen, en is echt heel braaf geweest.
De jury was het daar mee eens. Ik had in de eerste proef 168 punten ( en ik was 1e) en in de tweede proef 157 (volgens mij 2e) qua punten zat ik op één lijn met de jury. Maar wat ik wel jammer vond, was dat ik een 5 voor mijn middengalop kreeg, waarbij staat "changeert". Nu heb ik terug gekeken op de band, maar ik weet dus 100% zeker dat ze niet changeert! Het kost me net mijn 3e winstpunt, maar hoor mij nou. Daar ga ik dus niet over lopen klagen. Het is misschien wel zo bedoeld, aangezien ik niet te veel punten voor de selecties mag hebben

Groetjes Kate