buiten mededinging

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roosjelief

buiten mededinging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 17:36

ik wil wedstrijden gaan rijden met mijn verzorgpaardje. dat was goed. maar.... ze is wat heet buiten het erf. dat maakt in principe niet uit maar de vorige eigenaar heeft haar weggedaan om dat ze gewoon elke keer echtop stond op wedstrijden. ze was te sterk voor haar. Maar ik wil het gaan proberen, ze is wat ouder enzo. maar ik wil het eerst proberen. als ik een startkaart koop, en na 2 of 3 wedstrijden is er niks me te beginnen. dan is het weggegooit geld.

maar nou hoorde ik dat je met gewone wedstrijden mee kan doen maar dan buiten mededeling. je krijgt dan geen prijzen enzo. maar dat zou in principe een prima oefening zijn.

maar hoe zit dat nou allemaal. en zijn er ok andere opties om met haar te oefenen met de druk die er op zo'n wedstirjd is.

nou ja en als het natuurlijk echt niet gaat dan kan het niet. daarom wil ik niet direct een startkaart kopen

heeft iemand tips?
Laatst bijgewerkt door Lielle op 17-10-05 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typo in titel

Apple

Re: buiten mededeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 17:39

Je bedoelt waarschijnlijk 'buiten mededingen' of 'Hors concours'.

Om HC te kunnen starten met een paard heb je toch een startkaart nodig. Je zou wel kunnen kijken of er bij verenigingen in de buurt onderlinge wedstrijden worden gereden. Daar zou je wel aan mee kunnen doen zonder startkaart .

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 17:45

Of je zou eens kunnen informeren bij de vereniging waar jeje startkaart bij aan zou willen vragen of die onderlinge wedstrijden hebben of zelf een wedstrijd organiseren waar je HC mag starten.

Voor FNRS proefjes heb je ook geen startkaart nodig, maar ik weet niet hoe dat precies werkt.

Misschien is er wel een VTR in de buurt, mag je ook zonder startkaart lid worden.

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 17:51

bij ons op de ponyclub worden ook wel wedstrijdn gehouden. maar dat is toch heel anders dan op een "echte" wedstrijd. de ponyclub is voor haar een vertrouwde omgeving onderhand

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 17:55

Verplaatst van VMR naar WD.

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 18:02

Ja dat is echt ideaal dit heb ik dus vorige week zondag ook gedaan met mijn verzorpaardje wou ook graag eerst weten waar ik aan toe was.. Het pakte gelukkig super uit dus ik kan volgend jaar met een gerust hard een startkaart aanvragen..succes!!

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 19:33

bedoel je buiten mededling?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:39

ze bedoelt een soort oefenwedstrijd, of op een manege een onderlinge wedstrijd. dus gewoon plaatsen zoeken waar ze oefenwedstrijdjes organiseren, aanstaande zondag is er 1, dat weet ik wel

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 00:08

Isabellover schreef:
bedoel je buiten mededling?

Als je het over 'buiten mededinging' hebt, weet iedereen wat je bedoelt.

Hierboven is het al een paar keer op de juiste manier geschreven.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 07:41

Of je gaat gewoon met het buitenseizoen( meer ruimte) met je pony naar een regionale wedstrijd. Zonder dat je je inschrijft maar wel even de organisatie inlichten.

Je doet alles precies zo als dat je op wedstrijd gaat( vlechten,wassen etc) in je gaat inrijden.

Zorg dat je laat komt, dan kan je aan het eind van de rubriek meestal even de baan in en iemand je proef laten lezen.

Dan weet je of het lukt of niet. De mensen zullen haar niet hebben verkocht omdat ze een beetje lastig was, dat zal wel een heleboel zijn geweest. Voorzichtig dus.

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 10:04

amondi schreef:
De mensen zullen haar niet hebben verkocht omdat ze een beetje lastig was, dat zal wel een heleboel zijn geweest. Voorzichtig dus.

Ik heb ook zo'n soort pony gereden, alleen wosten wij van tevoren niet dat ze zo erg ook zou reageren. Toen ze bijvoorbeeld al geluid uit de speaker hoorde komen sloegen de 'stoppen' bij haar door. Ze liep daarna de hele tijd al zenuwachtig te doen met hara onderlip, en er hoefde maar iets te gebeuren of ze stond ook al rechtop. Kijk hier idd erg mee uit, ik heb mogen ervaren hoe het ook kan gaan.

Roosjelief

Re: buiten mededinging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 18:49

ja cker dnke ik wel bij die dingen na. maar daarom probeer ik het ook eerst, wie niet waagt wie niet wint

Steph__

Re: buiten mededinging

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:59

Misschien een oefenparcours in een niet vertrouwde omgeving.. Mag je ook nog een keer een volte rijden of de tijd nemen om je paard te laten wennen