Tarah5 schreef:Ik heb dit probleem ook!!! Mijn paard begint heel goed aan zn proef, maar halverwege(na de galop) is ze heel opstandig een aantal onderdelen. Daarna gaat het weer goed.
Ik heb dus besloten, dat ik thuis eerst de basis helemaal bevestigen thuis en dan weer ga, omdat ik denk dat ze de galop nog zo moeilijk vind dat ze zelf een btje in de stress schiet.
Wat vinden jullie van mijn oplossing???
Het is natuurlijk altijd goed om pas wedstrijden te starten als de basis goed is.
Als je thuis nou niet dit probleem hebt. Daar bedoel ik mee dat ze na de galop wat opstandig is, dan is dit dus ook een kwestie van kilometers maken en dus die ontspanning zien te vinden tijdens een proef. Het is zo dat veel paarden na de galop gewoonweg wat heter worden en dus iets meer spanning krijgen.
als je thuis wel dit probleem hebt vind ik het helemaal geen slecht idee als je zegt ik wil dit eerst helemaal onder de knie hebben.
Er zijn ook mensen die blijven gewoon starten omdat ze dan misschien wel na die galop een paar puntjes laten liggen, maar met de andere onderdelen weer heel erg goed scoren en dus toch een goed eindresultaat hebben. Ja dan kom je jezelf in een klasse hoger misschien wel tegen, maar als je in die tussentijd thuis gewoon door blijft trainen en extra aandacht aan die punten geeft wordt dat in de loop van de wedstrijden ook steeds beter.
Er zijn dus meerdere wegen die naar rome leiden en ieder heeft zo zijn eigen mening hierover.
De een heeft baat bij het ene en de andere weer bij het andere.
Wens je ook heel veel succes.