moet ik dit btalen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dionnee

moet ik dit btalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 20:58

hoi, ik had laatst eigenlijk een wedstrijd maar ik kon niet meer want mijn vader moest ergens naartoe. dus ik had hed 5 dagen van te voren afgemeld en dan krijg ik toch de rekening van 12 euro. maar ik dacht dat je niet hoefde te betalen als je je had afgemeld?

groetj dionne

Marloes0508

Re: moet ik dit btalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 21:00

Als je je opgeeft ben je altijd het inschrijfgeld verschuldigd aan de organiserende vereniging...

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 21:02

oow owke dankjewel

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 21:49

Lil0l0v3r schreef:
oow owke dankjewel

Denk je aan de MSN regels
MSN taal en Breezah taal is niet toegestaan

en idd ben je eigenlijk wel verplicht om het inschrijfgeld te betalen.
(Kijk even in het vraagprogramma )

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 08:18

Behalve als de vereniging zelf de wedstrijd aflast...
Volgens mij krijg je dan ook nog meestal je coupons weer terug, maar dat is helaas niet altijd zo....
En asl je een dierenartsverklaring hebt, hoef je dacht ik ook niet te betalen........

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 08:34

Als je je afmeld voor de sluitingsdatum hoef je geen inschrijfgeld en administratie kosten te betalen. Sluitingsdatum is terug te vinden in het vraagprogramma. Ook al staan er tig mensen op de wachtlijst, bij de meeste verenigingen moet je gewoon betalen. Doe je dit niet dan wordt dit gemeld bij de KNHS.

Vraag het in ieder geval gewoon even na als je je afmeld, dan weet je het zo goed als zeker. (niet verbaasd zijn als je toch nog een rekening krijgt)

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 09:22

sharonalover schreef:
Volgens mij krijg je dan ook nog meestal je coupons weer terug, maar dat is helaas niet altijd zo....

Inderdaad

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 09:28

meiske16 schreef:
Lil0l0v3r schreef:
oow owke dankjewel

Denk je aan de MSN regels
MSN taal en Breezah taal is niet toegestaan

en idd ben je eigenlijk wel verplicht om het inschrijfgeld te betalen.
(Kijk even in het vraagprogramma )

even of topic, je zegt dat msn taal verboden is, maar je zegt zelf wel idd? Dat is toch ook msn taal? Of heb ik het nu mis?

komma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 09:42

Het inschrijfgeld moet je betalen maar er mogen geen administratiekosten in rekening worden gebracht. Daar hebben verenigingen nog al een handje van.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 09:43

idd is in zekere zin MSN taal maar valt IMO ( ) nog wel onder begrijpelijke afkortingen. De reden dat we geen MSN taal toestaan is omdat het onbegrijpelijk wordt wordt voor een groot deel van de bokkers.

Nog even over de vraag zelf:
De formele regels zijn als volgt:
Algemeen wedstrijdreglement schreef:
4. Inschrijfgelden, waarborgsommen en opslagen op het inschrijfgeld, betaald door/voor deelnemers die ingeschreven hebben maar niet gestart zijn, vervallen aan de wedstrijdgevende organisatie.
5. Deelnemers, die niet aan een wedstrijd kunnen deelnemen, dienen zich tot uiterlijk 24 uur voor het begin ervan schriftelijk af te melden tenzij hiervoor in het vraagprogramma een andere procedure en/of een ander tijdstip is/zijn aangegeven. Deelnemers, die hun inschrijving(en) niet gestand doen en zich niet op de in dit lid vermelde wijze hebben afgemeld, kunnen door de wedstrijdgevende organisatie bij de KNHS worden voorgedragen voor een heffing conform de Wedstrijdtarievenlijst per inschrijving tenzij de Federatievertegenwoordiger de verklaring voor het niet deelnemen heeft geaccepteerd. Deze heffing wordt geïnd door en vervalt aan de KNHS. Deelnemers, die zich voor de in het vraagprogramma vermelde sluitingstermijn van inschrijven afmelden, zijn geen inschrijfgelden, waarborgsommen en opslagen verschuldigd. Deelnemers, die zich niet of niet via de daarvoor geldende richtlijnen afmelden, dienen het inschrijfgeld te allen tijde aan de wedstrijdgevende organisatie te voldoen. Leden die het inschrijfgeld niet (tijdig) voldoen kunnen, door de wedstrijdgevende organisatie bij de KNHS worden voorgedragen voor een heffing conform de Wedstrijdtarievenlijst.

- afmelden voor sluitingsdatum is geen inschrijfgeld betalen
- afmelden na sluitingsdatum, tenminste 24 uur van te voren: inschrijfgeld betalen.
- niet minstens 24 uur van te voren afmelden: inschrijfgeld betalen + administratieve heffing mogelijk

er wqordt nergens iets over een dierenartsverklaring gezegd in het reglement.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 09:58

nee het is niet bij alle westrijden zo dat je met dierenartsverklaring geen inleggeld hoeft te betalen na afmelding. Sommige verenigingen doen dat wel. Vroeger was het wel zo dat je dan geen inleggeld meer hoefde te betalen nu lang niet altijd meer. Bij ons was zelfs iemand van wie de pony dood was gegaan en toch inleggeld moest betalen

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 15:35

okee dankjewel

en meiske16: ja ik heb affentoe nog wellis ruzie met het toetsenbord