engels starten met fjord?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

engels starten met fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 17:33

Ik weet even geen beter titel maar ik ga mischien met mijn fjord zowel engels als western rijden.
Ik vraag me nu alleen af wat ik behalve zadel hoofdstel en rijstijl moet veranderen.
Ik werk al en tijd samen met een engelse instructeur dat is het probleem niet zadel/hoofdstel passen en liggen klaar.
maar als ik daalijk wedstrijden wil gaan rijden wat dan?
iig dressuur! dat is al duidelijk.
Mijn fjord heeft lange manen die ik net niet in een hengstenvlecht krijg vrees ik maar ook te dik om in te vlechten en afknippen vind ik zonde. iemand ideen?

Arnoud

Re: engels starten met fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 22:33

Of topic en misschien een stomme vraag, maar waarom noemen westernruiters dressuur engels? T'is niet eens engels, maar van oorsprong zelfs grieks. (weet bijna niemand)

On topic: Je kunt de manen in de bekende Fjordenkam knippen, wordt op wedstrijden gewoon geaccepteerd. (voor zover een Fjord uberhaupt geaccepteerd wordt)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 23:09

Arnoud schreef:
. (voor zover een Fjord uberhaupt geaccepteerd wordt)

en of een fjord wordt geaccepteerd, kom maar eens kijken op het fjordenforum, het merendeel rijdt dressuur en komen nog een eind ook

www.fjordenwereld.nl

tot daar!

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 23:24

Carolinef schreef:
Arnoud schreef:
. (voor zover een Fjord uberhaupt geaccepteerd wordt)

en of een fjord wordt geaccepteerd, kom maar eens kijken op het fjordenforum, het merendeel rijdt dressuur en komen nog een eind ook

www.fjordenwereld.nl

tot daar!

het zou ook wel vreemd zijn als fjorden op een fjordenforum ook niet worden geaccepteerd he sorry dat was compleet offtopic

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:05

nee het was meer iets van kijk daar maar eens, daar rijd bijna iedereen dressuur en met succes!
Ach, ik denk dat je beter knotjes kan maken in die dikke bos. Een hengste vlecht gaat toch uitzakken ben ik bang!
En ik weet hoe lang d'r manen zijn dus weer in recht opstaande toestand knippen is gewoon zonde!(en denk niet dat het een succes gaat worden, wordt een coupe pleeborstel )
maar denk dat het wel een succes gaat worden hoor jij weer dressuren!

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:07

Gewoon doen hoor. En als je van die manen iets moois maak zal geeneen jury er denk ik iets verkeerd van zeggen

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:14

livo schreef:
Carolinef schreef:

www.fjordenwereld.nl

tot daar!

het zou ook wel vreemd zijn als fjorden op een fjordenforum ook niet worden geaccepteerd he sorry dat was compleet offtopic

Lees de zin nog eens goed
De manen zou ik afknippen, dat is en blijft het mooist op wedstrijd.
Verder wens ik je heel veel succes en plezier met de wedstrijden

En dat er vooroordelen bestaan doet er niet toe als je gewoon een nette proef rijdt, dan zal de jury je gewoon je punten geven die je verdiend

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 18:04

de vooroodelen kom je over al tegen!
manen afknippen doe ik niet dat vind ik echt zonde.
@aafje87 ken ik jou dan?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 18:05

Arnoud schreef:
Of topic en misschien een stomme vraag, maar waarom noemen westernruiters dressuur engels? T'is niet eens engels, maar van oorsprong zelfs grieks. (weet bijna niemand)

Ik weet id niet dta het officlieel grieks is.. t gaat mij er om dat andere mensen weten wat ik bedoel en aangezien ik geen idee heb hoe ik het anders zou moeten noemen..