Met pony tussen de paarden starten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arvensis

Met pony tussen de paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 19:24

Hallo,

Ik zit met een vraagje, we zijn nu bezig met een stel pony's zadelmak maken, en we willen er in de toekomst ook wedstrijden mee rijden, maar waarschijnlijk ben ik dan bijna of net 18 voor dat we er goed en wel mee kunnen beginnen.
Maar kan ik dan met deze pony tussen de paarden gaan starten en hoe gaat dat dan in zijn werk?
word er bijv nog verschillend gejureerd tussen paarden en pony's?

Groetjes Stacey

loes-freke

Re: Met pony tussen de paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:00

het kan gewoon mee doen tussen de parden.
alleen moet je wel kijken of je er bij past, dat je niet te groot ben.
mijn vriendin is 1.68 en reed op pony (k wehls) van 1.48 en is er Z2 mee geworden.
hoger kan je met pony's niet komen, tussen de paarden.
oke ze kreeg wel een opmerkingen, maar daar stond ze boven.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 02:11

Mijn paardje is ook 1.48 en ik ben ook 1,68 hoog. Rij sinds kort tussen te paarden met mn knollie. Heb er nog niets van gemerkt dat ze ons anders jureren. Krijgen zelfs geen opmerkingen.. Misschien dat er eens schuin gekeken word, aangezien ik op een overbouwde schimmel de losrijbak onveilig maak haha maar verder merk ik dus niets.. EN al zou het, zolang ik de punten krijg die ik verdien zal ik niet klagen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 08:12

Het mag gewoon. Ik ga het vanaf januari ook proberen met met 1,47 metende bonte pony Start meteen Z1 en blijf dus wel een beetje op de kleine concoursen omdat ik denk dat ik op grote concoursen niet echt kan scoren.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:40

Hangt ervan af wat voor pony je hebt. Als het een kleine KWPN-er / Nrps is schijn je er niet zo veel last van te hebben, maar er zijn ook juryleden die je recht in je gezicht zeggen dat je bij hun nooit een winstpunt krijgt met een pony..

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 13:03

Ik rij ook tussen de paarden met mij pony. Ik heb zelf het idee dat hoe hoger je komt, hoe moeilijker het wordt om goed mee te komen met de paarden. Pony's bewegen vaak wat minder spectaculair dan de paarden. In de B, L en M gaat dat nog wel, maar in de Z wordt het al wat lastiger. Toch gaat het nog redelijk goed met ons tussen de grote.

Juri's zijn wel strenger dan bij de pony's, maar het is niet onterecht streng.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 17:33

mijn pony moest weg omdat hij bij de paarden geen punten kreeg. Ze kreeg alleen maar opmerkingen dat ze te klein was en kreeg nooit goede punten, toen zijn de eigenaars er maar mee gestopt. Maar ik denk dat dat echt niet voor alle pony's zal gelden.

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 19:20

okeej, het zal dus waarschijnlijk ook aan de juryleden liggen, maar ik vind het iig het proberen waard als het zowiezo wel kan
bedankt voor jullie reacties
maar nog meer reacties mag altijd

biewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 08:31

Ik ben 1.78 met een Welsh-K van 1.50. Mijn pony loopt niet spectaculair, maar ik zet een nette proef neer. Ik heb altijd winst en nog nooit commentaar gehad.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:54

Er zullen best juryleden zijn die liever geen pony's tussen de paarden zien en je daar ook naar beoordelen. Wij zijn er in de afgelopen jaren precies twee tegengekomen (die ook glashard zeiden dat je met een pony niets te zoeken had tussen de paarden). Een percentage van niets, vergeleken met de juryleden die wél gewoon beoordelen wat ze in de ring zien gebeuren en niet al bij voorbaat een oordeel vellen op basis van hoogte of afkomst.

Maar goed, er zijn vast ook juryleden die liever geen paarden met Gelders bloed in de ring zien, of paarden met een springafstamming. En dat zijn toch 'gewone' KWPN'ers.

Gewoon zo goed mogelijk proberen te rijden. Dressuur blijft een jurysport, maar als jij plezier hebt in je sport, dan straal je dat uit en dan kan er geen jurylid om je heen.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 11:11

precies,... zo heeft iedere jury wel wat te zeuren. Maar het is af en toe idd wel zo dat je met een pony net even wat meer moet laten zien om dezelfde punten te krijgen als een paard. Het is af en toe een beetje alsof je jezelf moet bewijzen. Hoewel dat met alle van het KWPN-standaard-paard afwijkende paarden wel zo is af en toe.

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:25

Ik ben toen ik 18 was met mijn E-pony bij de paarden gaan rijden. We waren bij de pony's al Z2 maar mijn doel was Z2 rijden bij de paarden. Ik heb maar een paar wedstrijden gestart tussen de paarden maar het ging prima hoor! De eerste wedstrijd Z2 waren we meteen 4e met een winstpunt. Het ligt er inderdaad wel aan of je pony een beetje ruime bewegingen heeft. En is ook zo hoe hoger dat je komt, hoe moeilijker het wordt.