pony tussen paarden, ruiter onder 18

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

pony tussen paarden, ruiter onder 18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 23:16

Weet iemand of dat mag?

Ik weet dat je onder de 18 wel met een paard mag starten, maar ik vroeg me af of je onder de 18 met een pony tussen de paarden mag gaan rijden.

Dat zou betekenen wanneer iemand van bijv 14 met een pony Z rijdt en dan tussen de paarden gaat rijden dan dus ook MET stang en trens EN hoedje mag rijden.

Dat lijkt me dus krom.

Karin

Re: pony tussen paarden, ruiter onder 18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 23:19

Ja hoor, dat mag.

Je mag vanaf je 12e bij de paarden rijden, maakt niet uit of dat met een dier tot 1.57 of met een dier boven de 1.57 is.

Iemand van 18 of ouder mag met een pony bij de paarden in het Z met hoedje en S&T rijden, iemand van 14 mag dat idd ook.

Waarom zou dat krom zijn? Bij de pony's gelden de regels voor de pony's, bij de paarden gelden de regels voor de paarden. Rijd je met een pony bij de paarden - andersom kan niet - dan gelden voor die pony de regels die ook voor de paarden gelden.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 23:23

Ik bedoel dat ik het krom vind, omdat er bij de pony's niet met hoedje en S&T gereden mag worden, maar wanneer je bij de paarden gaat rijden dit opeens wel mag.

Waarom mag er dan bij de pony's niet met S&T gereden worden? (snap ik wel waarom niet, maar dan vind ik het raar dat je dit kunt omzeilen door bij de paarden te gaan rijden.)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 23:24

Over het waarom kan ik je niets vertellen, ik heb de reglementen niet opgesteld . Ik weet alleen dat het mag.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 08:08

Michelle77 schreef:
Ik bedoel dat ik het krom vind, omdat er bij de pony's niet met hoedje en S&T gereden mag worden, maar wanneer je bij de paarden gaat rijden dit opeens wel mag.

Waarom mag er dan bij de pony's niet met S&T gereden worden? (snap ik wel waarom niet, maar dan vind ik het raar dat je dit kunt omzeilen door bij de paarden te gaan rijden.)

Het beoordelingsniveau tussen de pony's en de paarden is naar mijn mening toch wel groot. Ik ken genoeg voorbeelden van pony's die bij de ponywedstrijden flink in de punten rijden, en bij de paardenwedstrijden telkens onderaan blijven steken. (ook al hebben ze S&T) Dus of het echt een voordeel is weet ik niet.

Dit geldt natuurlijk niet voor iedere ponyruiter (voordat ik heel Bokt over me heen krijg )

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 08:47

Ja idd, het is echt een groot verschil! Als je sommige pony's ziet lopen vraag je je af hoe die in het Z terecht zijn gekomen! (al vraag ik me dat ook wel eens af met paarden hoor!)

Maar er is wel degelijk een verschil tussen paarden en pony wedstrijden.