Kür op muziek; Welke muziek?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Djesseka

Kür op muziek; Welke muziek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 14:17

Ik ga binnenkort een onderlinge kür op muziek rijden op Sparkling. De eigenaresse van Sparkling rijdt zelf ook wel eens een kür met haar en daar heb ik toen muziek voor gemaakt. Thema was filmmuziek (o.a. Mission Impossible, POTC, Pink Panter en James Bond gebruikt). Ik wil zelf graag iets anders voor mijn kür, maar wat is nou leuk? Het moet natuurlijk instrumentaal zijn (geen stemgeluiden) en het moet flink opzwepend/krachtig zijn, want Spark is zelf een beetje 'tuttig' om te zien als ze loopt.

Mijn vraag aan jullie: Hebben jullie zelf wel eens een kür gereden en zo ja, op wat voor soort muziek? Zo nee, hebben jullie ideeën voor muziek?

Alvast bedankt

Liezel1

Re: Kür op muziek; Welke muziek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 14:18

pb anoukie eens, die heeft daar een eigen bedrijfje voor....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 15:53

Hey,

als je paard 'tuttig' is, kan je beter niet al te opzwepende muziek gebruiken denk ik. Want daar wordt het iets te druk en roemoerig van.
Ik bewerk wel eens wat filmpjes. Maar dat is meestal voor de lol. Ik zal nog ff dat topic opzoeken. Kan je wat voorbeeldjes zien.

*opgezocht: viewtopic.php?f=10&t=434013&hilit=

Dit zijn 12 pagina's. Er zitten af en toe ook wat minder mooie stukjes tussen. Maar ook veel waar ik veel complimenten over heb gekregen.
Verder denk ik dat je niet al te nieuwe/onbekende muziek moet gebruiken. Want dat waarderen jury's wel eens wat laag.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 20:13

Ik rij zelf ook kür in het Z1. Ik gebruik hele vrolijke muziek. Mijn binnenkomen en afgroeten is Bailando, mijn draf is La Bamba, mijn galop is Lambada en voor het stapstuk heb ik Stirr it up van UB40. Ik heb niet veel orkest, want ik heb een vrij tenger paardje. Ik denk dat ik eerst even jou paardje en jij als combinatie op de foto moet zien, voor er gezegd kan worden welke muziek bij jullie past

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 20:58

Heel erg bedankt zover
Ik heb geen foto van mij op Spark, helaas..

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 23:08

Kan je hem dan misschien beschrijven? Hoe groot is ie? Is hij sterk bespierd en wat grof gebouwd of juist wat tenger met minder bespiering? Hoe is zijn uitdrukking? En wat natuurlijk ook heel belangrijk is, wat vind JIJ leuk?

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 15:09

Afbeelding
Hier een foto van Nicky met Spark.
Ik vind op zich een heleboel leuk, zolang het maar bij het paard past!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 15:38

Op basis van een foto is het lastig te zeggen wat bij het paard past. Bovendien is het ook heel belangrijk dat jij als amazone de muziek leuk vindt, aangezien jij er op moet rijden .

Bij ons op de website vind je diverse thema's met stukjes muziek en ook hele küren, incl. video. Misschien kun je daar wat ideeën opdoen? Veel succes en plezier in ieder geval !

SoOks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 17:03

Die kür van Anky =D