Hoeveel hebben jullie over voor een wedstrijd?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daantje1981

Hoeveel hebben jullie over voor een wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 10:44

Hoi iedereen,

Ik sta met mijn paard op een manege. Hier rij ik elke maand een wedstrijd. Maar ik zou graag wat meer willen starten.
In het dorp ernaast is ook een manege, waar je ook elke maand een wedstrijd kunt starten. Dit is alleen wel een stukje rijden. Met de auto is het 5.4 kilometer, en doe je er 10 min over. Te paard dus wel een stuk langer. Zouden jullie dit doen?
Ik ben niet in bezit van trailer of vervoer. Maar wil wel graag 2 keer per maand starten.

Alvast bedankt!!!

Anoniem

Re: Hoeveel hebben jullie over voor een wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 10:50

Ik denk dat ik dat lopen wel zou doen, mits goed weer.

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 10:51

5,4 km is toch drie kwartier ongeveer?
Dat valt toch wel mee. Ik ben vaak naar een wedstrijd dat ook wel kwijt aan reistijd (maar dan met de auto ).
Ben ook wel naar bv Ermelo geweest (2-2,5 uur) en als mijn pony niet kreupel was geworden waren we ook rustig naar Wanroij gereden (3-3,5 uur)
Dus die 5,5 km moet te overleven zijn!

Wat je natuurlijk ook kan proberen is met iemand mee rijden, maar het is altijd wel wat lastig om iemand te vinden natuurlijk...

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 12:36

Dat is nog wel te doen, lopend (te paard).

Ik zou het gewoon eens een keer proberen, dan merk je wel of je paardje bijv. niet te moe is na zo'n rit.
En bevalt het goed, zou ik het gewoon blijven doen.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 13:16

Ik zou dat ook lopend doen
ben het met Grandeur eens, je kan het altijd eerst proberen

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 13:16

op het moment ga ik ook onder de man naar wedstrijden op simonshaven, dat is een km of 4 heen. vorige keer ben ik geloof ik van 12 tot 4 weggeweest.. heb nog 2 keer winst gereden ook
hij was wel moe toen we terug kwamen..

vanaf november ga ik ook iedere maand onder de man op wedstrijd, alleen dat is een stuk van bijna 5 km geloof ik. maar dat reddie makkelijk hoor.. als je het gewoon rustig aan doet.. je moet niet te lang dravenof galopperen. ik heb ook maar 10 minuten losgreden(puur basis en loswerken,w arm gedraaid wastie al)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 13:25

is gelijk je paard lekker ingestapt!

Piroska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 14:15

Tsja, ik zou het ook wel doen (denk ik). Kun je onderweg mooi losrijden.

Snappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:08

je rijdt ongeveer 1 km per 10 min. in stap.
dus een afstand van 5.4 km is 54 min stappen.
ga je ook nog wat draven dan ben je er zo.

ik zou het gewoon proberen en zoals hierboven beschreven niet te lang losrijden want je paard is al warm.
je kan meteen beginnen met je paard aan het werk te zetten

is je paard goed verkeersmak? dan zou ik het zekers proberen

succes

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:10

5.5 kilometer lijkt mij geen probleem . Dat is inderdaad met een 45 minuten stappen en wat draven wel te doen .

Ik ga nog weleens naar een rijvereniging bij ons in de buurt en dat is nog wat verder. Ik doe er meestal ongeveer een uur over (enkele reis).

Paard is dan al lekker warm gereden en losrijden is met 10 minuten gebeurd .

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 18:59

Bedankt voor al jullie reacties. Het was ook precies mijn gedachte dat hij dan al vrij goed losgereden is. Ik ga het gewoon een keer proberen of hij het qua energie aan kan. Misschien ga ik hem wel wat bijvoeren paar dagen van te voren dat hij net wat meer energie heeft.

Bedankt allemaal!!!!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:50

5 km is een half uurtje rijden hoor, als je tenminste niet alles gaat stappen. Dat is best te doen.

Ik reis zelf heel NL in de rondten Wij gaan tot 2.5 uur rijden met de veewagen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 08:40

Gewoon doen, het is niet zo ver. Vroeger gingen wij alles tot de 8 kilometer te voet.
Tja, en ook ik rijd heel Nederland af voor wedstrijden, 3,5 uur reistijd is helemaal niks. Vanuit onder Eindhoven gaan wij zelfs naar Dokkum en Schiermonnikoog.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 09:04

ik blijf liever een beetje in de buurt. Er is bij ons genoeg te vinden op zo'n half uur rijden met de auto. Dit jaar was het andere gedeelte van onze kring aan de beurt met wedstrijden en moesten we regelmatig 45 minuten rijden. Maar veel langer ben ik liever niet onderweg. Het wachten duurt ook altijd al zo lang en ik heb meer te doen dan alleen wedstrijden rijden
Denk dat die 5,4 km goed te doen is. Ik reed vroeger naar les ook zo'n 5 á 6 km en deed daar stappend en dravend zo'n half uurtje over. dan een uur les en dan weer terug. Verbazend genoeg ging het de terugweg meestal sneller dan de heenweg De pony die ik reed (een E-pony, paardgefokt) had dan ineens een hele mooie uitgestrekte draf Als je paard een goede conditie heeft en je hebt een route waar je ook een drafje kunt doen dan is stappen en draven fijner dan alleen stappen. daar krijg je namelijk best wel een houten kont van Ondertussen kun je je paard mooi losrijden dat je alleen de puntjes nog even op de I hoeft te zetten voor je de baan in moet.

Misschien wel handig iemand op de fiets mee te hebben die de spullen en wat drinken enzo meeneemt. Die kan je dan ook aanmelden, voorlezen en voor je betalen...

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 10:59

ja iemand meenemen die dat voor je doet ishandig enniet zoals mij met eenr ugtas op je rug
draven kon ik wel vergeten tenzij ik door ging zitten.. die tas ging alle kanten op

dus de volgende keer stuur ik mijn verzorgster vooruit met de spullen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:14

veel Gisteren om half vijf opgestaan en om 10 uur 's avonds thuis. Zaterdag al twee paarden klaargemaakt en de cross verkend. Resultaat was dat ik vandaag ziek in bed ben gebleven, en dat alles voor een wedstrijd op een uurtje autorijden. Dus mij lijkt het niet zo'n probleem eigenlijk

Toelichting: ik moest met twee paarden crossen, waarvan de eerste al om half negen moest dressuren en de ander om half zes de cross in ging Beetje gek ben ik wel

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:22

Dat heb ik vroeger ook nog weleens gedaan, geen probleem lijkt me Is je paard al lekker ingestapt!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 17:07

Lielle schreef:
veel Gisteren om half vijf opgestaan en om 10 uur 's avonds thuis. Zaterdag al twee paarden klaargemaakt en de cross verkend. Resultaat was dat ik vandaag ziek in bed ben gebleven, en dat alles voor een wedstrijd op een uurtje autorijden. Dus mij lijkt het niet zo'n probleem eigenlijk

Toelichting: ik moest met twee paarden crossen, waarvan de eerste al om half negen moest dressuren en de ander om half zes de cross in ging Beetje gek ben ik wel

Maar je hebt een top weekend gehad, en daar gaat het om

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:05

Kun je mooi losrijden onderweg. 5,5 km. is maar een kippeneindje. Mijn pony liep in de zomer soms 15 km naar concours, dressuurde, sprong, liep een achttal en een parade en moest daarna nog gewoon weer naar huis. Nooit problemen mee gehad. Tuurlijk was ie wel moe als ie thuis kwam maar dat was ik ook.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 20:18

Denk dat ik het gewoon eens ga proberen. Er zijn volgens mij ook nog 2 routes om erheen te rijden. Eens kijken waar ik ook wat kan draven. Dan gaat het denk ik ook wel lukken.
Alleen even afwachten hoe het is met het weer. Als het regent ben ik flink nat voor ik er ben. Maar ja, het zou dan 1 keer in de maand zijn dat ik daarheen ga.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 21:05

Gewoon een regenjas en lange chaps aandoen. Je paard kan je onder een uitrijdeken laten lopen, anders kom je zo verzopen aan als het regend.