Zelfde klasse gejureerd door verschillende jury's?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Zelfde klasse gejureerd door verschillende jury's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 13:26

Misschien een beetje een vage titel, maar kon niks duidelijkers verzinnen

Het zit zo, zaterdag sta ik om 20.00 en 20.15 op de startlijst, maar dat is te laat en dan kan ik niet meer. Ik heb dus gebeld naar het secretariaat of ik eerder kon starten, de wedstrijd start om 13.30. Ik zou in principe wel vroeg kunnen starten, maar dan zat ze met de jurywissel tussendoor en zou ik alleen HC kunnen starten.

Ik zou dan namelijk door de 1e jury gepunt worden, en de andere L2-combinaties door de 2e jury en dat mag officieel niet. Had al aangegeven dat ik niet mee zou dingen naar evt prijzen dan (dat vind ik ook logisch, de ene jury kan soepeler punten dan de andere) maar er schijnt dus echt een regel te zijn dat ik niet officieel voor m'n punten mag rijden op een wedstrijd als de andere combinaties uit je klasse door een andere jury gejureerd worden. Ik heb me nu dus maar afgemeld, vind het zonde om er hc heen te gaan.

Ik vind het eigenlijk nogal vaag, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En waar is het ergens in het reglement terug te vinden?

goldwing

Re: Zelfde klasse gejureerd door verschillende jury's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:11

zoals ik begrijp zou jij willen rijden op een tijd dat jou rubriek niet start in een andere klasse dus
Nee dat mag niet als een combinatie in een andere rubriek start is het HC
Als er om de tijd dat jij kan rijden dezelfde klasse rijd in een andere rubriek is er niets aan de hand dan mag het wel want ze moeten 1 rubriek door 1 en de zelfde jury laten jureren
Maar hebben ze bevoorbeeld 3 rubrieken L2 dan mogen ze dat door 3 jury's laten jureren ze moeten wel voor iedere rubriek de prijzen schaal hanteren dus krijg je ook drie keer een 1ste plaats in het L2
Hoop dat het duidelijk is anders probeer ik het straks nog wel een keer uit te leggen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:12

Ik heb dat ook wel eens gehad doordat ik teveel paarden mee had en dat niet in de niet zo grote Z rubriek paste. Toen hebben ze voor mij een tweede Z rubriek gemaakt na het L omdat die jury ook Z mocht jureren. Ik was uiteraard eerste maar kreeg geen prijs.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 14:14

Als ze er dus een 2e L2 rubriek voor uit zou schrijven zou het wel mogen? Beetje l*llig, want in totaal zouden we met z'n 3-en zijn in het L2, en om daar nou 2 rubrieken van te maken !

Ik zou dan helemaal als eerste starten, dan enkele rubrieken, jurywissel en dan pas de rest v/h L2. Zie eigenlijk niet in waarom dat niet zou kunnen, maar goed, als het reglementair vastgesteld is is het niet anders hè!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 22:57

Ik heb ook wel eens gehad dat ik in een ring van Z1 combinaties Z2 zou starten. Dit zou wel tellen voor punten alleen deed ik voor de prijzen niet mee. Was geen enkel probleem, dus ik zie niet in waarom het bij jou niet zou kunnen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 23:29

Als je BUITEN het klassement om meedoet zie ik daar geen problemen in........

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 07:28

De vereniging heeft wel gelijk. Die regel is er voor als een jurylid bijv. onwel wordt halverwege het jureren. Ze moeten dan een andere jury de rest laten doen en 2 aparte groepen maken voor de uitslagen.

Maar als jij aangeeft dat je toch geen prijs wilt zou ik er als vereniging niet zo'n probleem van hebben gemaakt.

Heb zelf wel eens gehad dat ik L1 moest jureren. Het L2 was de dag ervoor al geweest, maar iemand had dat niet goed gelezen op het vraagprogramma en kwam dus aanzetten dat ze L2 wilde rijden. Ze hebben haar toen gewoon in mijn rubriek ertussen geplaatst. En ze heeft HC gereden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 09:06

Maar die heeft dus echt HC gereden of telde het wel voor punten?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 09:31

Ik moet zeggen dat ik niet op de hoogte was van dat het dus echt niet mocht en ook bij onze wedstrijd komt het voor dat als iemand dus bijvoorbeeld pas erg laat doorgeeft dat ie in een andere klasse moet starten, ik aanbied om die persoon gewoon op zijn eigen tijd te laten starten buiten mededinging van prijzen......

Was me er niet van bewust dat dat dus eigenlijk niet mag!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 09:40

Maar daffodil, hoe komt de KNHS er dan achter? Als jij toch geen starttijd bij betrokkene neer zet, dan maakt het toch niet uit hoe laat iemand start??

*edit* ik zie het probleem ook niet zo. Deelnemer gaat er mee akkoord dat hij niet voor prijzen rijdt maar wel voor punten. Wat kan de KNHS dan gaan zeuren?

hmmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 09:45

Ik heb mijn eerste L1 proefje ook gewoon in de B rubriek gereden. Dat was bij mijn eigen vereniging en de L1 zat al vol en ik wilde toch graag over.
Ik deed niet mee met de prijzen (ik had sowieso geen prijs) maar mijn behaalde winstpunten telde wel gewoon mee.

Ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom het niet mag, je hebt dan toch gewoon je punten bij een knhs jury gereden en de andere mensen die meedoen hebben er toch ook geen nadeel van dat jij een andere proef rijdt.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 10:24

Fitzroy schreef:
Maar daffodil, hoe komt de KNHS er dan achter? Als jij toch geen starttijd bij betrokkene neer zet, dan maakt het toch niet uit hoe laat iemand start??

*edit* ik zie het probleem ook niet zo. Deelnemer gaat er mee akkoord dat hij niet voor prijzen rijdt maar wel voor punten. Wat kan de KNHS dan gaan zeuren?

Ze zouden op internet de startlijst en/of uitslagenlijst kunnen zien, maar denk inderdaad niet dat ze die moeite nemen. Ze krijgen van ons gewoon een lijstje per rubriek met de uitslagen en de roze coupons. Moet wel zeggen dat ik altijd wel probeer om mensen in de goeie rubriek te krijgen, maar heel soms lukt dat niet. En als mensen dus echt pas twee dagen van te voren bellen, word ik dwars, want je weet al langer dat je in een andere rubriek hoort te starten en de startlijst staat al dik twee weken op internet.......dus dan werk ik niet meer zo makkelijk mee!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 12:25

Fitzroy, ja, ze reed toen echt HC, en daar had ze zelf vrede mee.

Eigenlijk mag het dus wel, maar dan moet de vereniging een aparte groep voor jou maken. Jij zult dan altijd eerste zijn in die groep, en ze moeten dan ook een prijs uitkeren. Tenminste, zo lees ik het.

Als jij zelf aangeeft echt geen prijs te hoeven en maar wel evt winstpunten, dan zou ik er denk ik wel accoord mee gaan. Volgens mij maakt de KNHS zich er echt niet druk om dat jij geen beker ofzo hebt gekregen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:02

Ik heb wel eens gehad dat ik eerder mocht starten, maar dat was bij dezelfde jury, dus toen telde mijn resultaat wel mee voor de prijzen.
Tegenwoordig vraag ik bij mijn inschrijving of ze als het mogelijk is rekening willen houden met het feit dat mijn paard uiterlijk 6 uur terug op stal moet zijn (regels van de manege-eigenaar en het is niet mijn paard, dus ik kan hem ook niet zomaar ergens laten overnachten). Tot nog toe is dat altijd gelukt, dat ze me vroeg genoeg laten starten dat ik nog op tijd terug kan zijn.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 14:28

daffodil schreef:
En als mensen dus echt pas twee dagen van te voren bellen, word ik dwars, want je weet al langer dat je in een andere rubriek hoort te starten en de startlijst staat al dik twee weken op internet.......dus dan werk ik niet meer zo makkelijk mee!

Woensdagavond stond de lijst op het internet en ik heb donderdagochtend meteen gebeld! Van jou kant zou ik het snappen als de lijst al zo lang bekend is, maar dat was nu dus niet het geval

Scum schreef:
Eigenlijk mag het dus wel, maar dan moet de vereniging een aparte groep voor jou maken. Jij zult dan altijd eerste zijn in die groep, en ze moeten dan ook een prijs uitkeren. Tenminste, zo lees ik het.

Als jij zelf aangeeft echt geen prijs te hoeven en maar wel evt winstpunten, dan zou ik er denk ik wel accoord mee gaan. Volgens mij maakt de KNHS zich er echt niet druk om dat jij geen beker ofzo hebt gekregen.

Inderdaad ja, ze zouden dan voor mij een hele aparte rubriek uit moeten schrijven, en dat ging niet zei ze. Heb écht duidelijk aangegeven dat ik geen prijs zou hoeven, het gaat me gewoon om m'n winstpunten.

Kans dat de KNHS erachter komt als ze dat niet gedaan hebben lijkt me zéér klein, eigenlijk begin ik het steeds flauwer te vinden dat ze me niet heeft laten starten . Aan de andere kant heeft ze het natuurlijk druk zat en moet je allang blij zijn dat er mensen zijn die zin hebben om voor al die zeurende mensen in de weer te zijn zodat we überhaupt kunnen starten