startgeld betalen als wedstrijd vol zat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

saarTj

startgeld betalen als wedstrijd vol zat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 19:36

Ik had me een tijdje geleden al opgegeven bij een wedstrijd hier in de buurt.
Toen werd ik gebeld dat ik niet meer kon starten omdat de startlijst al vol zat ( was pas over 2 maanden die wedstrijd toen maar goed)
Nu zag ik net dat ik op de startlijst stond, maar nu heb ik me al opgegeven voor een andere wedstrijd en nu moet ik toch het startgeld betalen, terwijl het hun fout is om mij eerst te bellen dat de wedstrijd vol zit toch?
Laatst bijgewerkt door Lielle op 29-09-05 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

rowo

Re: Lekker vaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:41

hmm, vreemd geval. Het handigst is denk ik gewoon naar de organisatie te bellen en het uit te leggen. met goed overleg kun je vaak nog wel wat bereiken! Succes..!

saarTj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 08:30

Ja ik heb de organisatie al gebeld..zeiden ze gewoon dat het hun probleem niet was en dat ik maar eerder op de startlijst moest kijken en dus eerder moest afbellen...maar daar heb ik dus helemaal niet aan gedacht aangezien ik me al voor een andere wedstrijd opgegeven had.

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 08:33

Ik vind het wel een beetje breemd dat ze dan zeggen dat de startlijst vol is. Was je dan een reserve ofzo? Ik zou nog maar eens bellen, want dit is echt hun fout en niet die van jou!

Lielle

Re: startgeld betalen als wedstrijd vol zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 10:18

ik heb je titel ook maar wat duidelijker gemaakt. Ik denk dat het van belang is om te weten of je op de wachtlijst bent gezet, en of ze dat tegen je gezegd hebben. In dat geval heeft de vereniging volkomen gelijk.

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 10:46

Ja, dat denk ik ook.. En in dat geval moet je ook gewoon startgeld betalen..

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 11:06

vind het als secretaris van een vereniging toch een heel vreemde zaak
Als je op de reservelijst staat moet je toch gebeld worden als je doorgezet word naar de startlijst hoe kun je anders weten of je wel ingeschreven staat op de lijst
Als ik dat zo zou doen denk ik dat er veel ruiters niet op komen dagen om de dood eenvoudige reden dat ze niet weten dat ze kunnen starten
Ik vind het heel normaal dat een ruiter die op een reservelijst staat probeerd ergens anders op de lijst te komen
Het enige wat wel handig zou zijn geweest je had even kunnen bellen dat je van de reservelijst af wou omdat je dus ergens anders kon inschrijven

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 11:25

Als jij van niets af wist (en ook niet op reservelijst stond), dan zou ik helemaal niets betalen. Overleg het nog maar eens goed met hun! Want als dat het geval is, valt jou niets te verwijten en is het een organisatorische fout!

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 11:42

...
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 18-06-24 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 13:21

Ja lekker zou dat wezen. Als je op de reservelijst staat bij de één, kun je je niet opgeven bij een andere want stel dat dat er alsnog plek is en dan kom je er automatisch gewoon op. Zo werkt het niet hoor, Elja. Het secratariaat behoort jou op te bellen, met de mededeling dat er nog plek is en of je die wilt. Ze kunnen je daar echt niet op zetten zonder dat te vermelden om vervolgens alsnog startgeld te eisen.Hoe je moeder het doet is dus fout. En ja het is vrijwilligerswerk maar daar kiezen ze zelf voor, dus dan ook niet klagen dat het zoveel is.

En daarbij, hoe kan ik als reservelijster nou weten of er iemand afvalt, moet ik die lijst 24/7 in de gaten houden ofzo ? Beetje rare praktijken daar.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 13:25

Ik vind t ook normaal dat je het te horen krijgt als je als nog kan starten. Want idd, voor het zelfde geld heb je al andere afspraken gemaakt. Je gaat niet een dag vrijhouden, als je niet eens weet of je dan wel kan rijden. Tenminste, dat doe ik toch echt niet.
Zou gewoon de KNHS hier over opbellen, en het geval voorleggen. Kijken wat zij er van zeggen.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 13:26

Ja laat het wedstrijdsecretariaat iedereen even opbellen zeg
Mijn moeder is wedstrijdsecretaris en ik weet hoe moeilijk het is om alles op goede tijden te krijgen voor ruiters. Je hebt van die gevallen die met 3/4 pony's aankomen zetten. Maar daar gaat het even niet om

Lezen is niet jou sterkste kant is het wel
Ik ben secretaresse van zowel het algemeen sectretariaat en als het wedstrijd secretariaat met elke maand 2 wedstrijden te organiseren
Ik bel niet iedereen ik bel degene die op de reservelijst staan en die kunnen invallen

En wat maakt het uit als er van die gevallen zo als jij ze noemt aan komen zetten met 3 of 4 paarden, die plan je gewoon in en zorgt dat er voldoende tijd tussen zit dat de ruiters zoals ik ze noem ook nog even iets kunnen drinken en hun andere paard rustig op kunnen zadelen en los rijden

En bij ons word er niet zomaar iemand van de reservelijst op de startlijst gezet zonder dat die ruiter daar van weet en ook te kennen heeft gegeven nog te willen rijden op die dag
Hele kleine moeite daar ben je echt geen uren mee bezig in 5 minuten kun je er veel gebeld hebben

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 13:32

Ik vind ook dat het wedstrijdsecretariaat had moeten bellen.

Ik vind het trouwens onzin om dan aan te voeren dat het vrijwilligerswerk is, net alsof je het daarom maar minder goed moet doen.

Ik ben zelf ook vrijwillig secretaris van onze rijvereniging en help ook vaak mee met het organiseren van wedstrijden en ja, daar gaat een hoop tijd, maar daar kies ik dan zelf voor, het is immers inderdaad vrijwilligerswerk en als je vind dat dat teveel tijd kost moet je het ook niet doen.

saarTj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 13:49

Nee ik stond niet op de reservelijst...Teminste dat hebben ze niet tegen mij gezegd.
Ze zeiden gewoon de wedstrijd zit vol meer niet.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 13:56

saarTj schreef:
Nee ik stond niet op de reservelijst...Teminste dat hebben ze niet tegen mij gezegd.
Ze zeiden gewoon de wedstrijd zit vol meer niet.

heb je alleen maar gebeld om je aan te melden voor de wedstrijd of had je ook coupons gestuurd
Zal even verder gaan in een pb

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:16

...
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 18-06-24 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:03

Toch is dat niet bij iedere vereniging zo! Even vooropgesteld dat ik het helemaal met Goldwing eens ben hoor!! Maar er zijn bij ons in de regio ook een aantal secretariaten die zo te werk gaan zelf kijken op startlijsten!! Ik vind dat dus helemaal niets en vraag heel duidelijk is er ruimte ? Nee kan ik op de reserve lijst en zo ja wordt ik gebeld of moet ik het zelf in de gaten houden? Zelf in de gaten houden dan niet op de lijst ! Maar ook ik ben door schade wijs geworden!! Wat zegt de KNHS hier over?
Trouwens ik kan me herinneren dat hier al eens een topic over geweest is. Nou ben ik geen zoekfunctie wonder maar misschien kan iemand anders dat opzoeken? ging over precies het zelfde onderwerp en volgens mij hadden ze daar een uitspraak van de KNHS In staan!

saarTj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 16:20

mylo schreef:
Toch is dat niet bij iedere vereniging zo! Even vooropgesteld dat ik het helemaal met Goldwing eens ben hoor!! Maar er zijn bij ons in de regio ook een aantal secretariaten die zo te werk gaan zelf kijken op startlijsten!! Ik vind dat dus helemaal niets en vraag heel duidelijk is er ruimte ? Nee kan ik op de reserve lijst en zo ja wordt ik gebeld of moet ik het zelf in de gaten houden? Zelf in de gaten houden dan niet op de lijst ! Maar ook ik ben door schade wijs geworden!

Ik heb me opgegeven door middel van coupons op te sturen en kon niet telefonisch opgegeven dus is het mij schuld niet.