Beste Bokkers,
Ik zit met een vraag mbt de regelementen van het springen, dus ik hoop dat er hier iemand zo slim is dat degene het antwoord weet op mijn prangende vraag...
Afgelopen zondag hebben we op stal de laatste wedstrijd van het seizoen gedaan, en daar zat het rubriekje springen ook in. Ik doe zelf de jurering van het springen, maar liep toch tegen iets op waarvan ik niet weet of ik het juist had gedaan.
Het gaat om een B-parcoursje, met een barrage, de eerste omloop was iemand foutloos, en uiteraard waren het er meer die foutloos waren, dus er volgde een barrage.
In de barrage was er een ruitertje, die een verkeerd parcours reed, stom maar kan gebeuren. Doordat die in de eerste omloop foutloos was, dacht ik, dan telt het resultaat van de eerste ronde.
Mijn vraag is, heb ik dat goed gedacht zo, of had deze volledig gediskwalificeerd moeten worden? Dus ook de eerste ronde komt dan te vervallen??
Ik heb er geen commentaar op gehad, maar ben toch benieuwd of het zo is?
Kort en bondig komt het hierop neer, : als men een fout parcours rijdt in de barrage, volgt er dan een algehele diskwalificatie?
Ik ben benieuwd!
Alvast bedankt voor de antwoorden.