Hengst uitbregen, maar geen L2 gereden, is er een optie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Hengst uitbregen, maar geen L2 gereden, is er een optie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 16:37

Ik werk al meer dan 3 jaar op een dressuurstal, en heb veel concours gereden maar niet hoger als L1 niveau, toen werden me paarden meestal verkocht. Nu mag ik een hengst gaan uitbrengen op concour in de B, maar ik heb geen L2 gereden.
Kun je een speciale aanvraag doen bij de knhs zodat je hem toch mag uitbrengen?

gr claudia

sherif

Re: Hengst uitbregen, maar geen L2 gereden, is er een optie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 17:05

ik had altijd begrepen dat je minimaal L dressuur of L springen geweest moet zijn..je kan even contact opnemen met het KHNS..succes alvast op de wedstrijden!!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:25

L2 moet je zijn geweest.. maar je kan altijd proberen of je dispensatie krijgt.
ik denk het niet, want ze willen met die L2 zien dat je een hengst door de ring kan krijgen(zijn over het algemeen toch wel wat anders dan ruinen en merries ) je moet laten zien dat je in zoverre zo'n beest onder controle kan houden.

net als dat je eerst een b winstpunt moe hebben voor je mag springen. dan moet je ook eerst laten zien dat je een paard netjes gecontroleerd door een ring kan rijden.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:30

Is er niet een paard op stal dat je een paard keer mag uitbrengen zodat je L2 wordt? (alleen handig als je een universele startkaart hebt denk ik)

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:54

Ellebel schreef:
Is er niet een paard op stal dat je een paard keer mag uitbrengen zodat je L2 wordt? (alleen handig als je een universele startkaart hebt denk ik)