L16, wie heeft tips voor mijn wedstrijd?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

L16, wie heeft tips voor mijn wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 16:56

Ik ga 2 oktober vor het eerst de L16 rijden!
Daarvoor heb ik 8 keer B gereden.
ik ben nu hard aan het trainen op mn verzorgpony's (moet wel op manege pony, maar daar kan ik maar 1x per week op rijden)

wie heeft er tips voor het oefenen, en voor de wedstrijd zelf?

We moeten met zijn 4en tegen elkaar rijden zondag, maar er is een meisje die op een pony zit die altijd met martingaal moet, en die mag met de wedstrijd ook om! dat is toch oneerlijk?

groetjes.

Piroska

Re: L16, wie heeft tips voor mijn wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:52

officieel mag je geen martingaal om bij een dressuurwedstrijd. Wel bij springen, maar niet bij dressuur. Dus dat mag helemaal niet!!!

En ik neem aan de je de 16e proef bedoeld?? Daar moet je uiteraard kunnen wijken. Maar het is maar 5 meter, dus niet zo heel moeilijk. De middendraf moet nu over de hele diagonaal. Dan moet je uitkijken dat je niet té laat begint met middendraven. Als je vlak voor de X begint is dat echt te laat. En je moet ook middengalop tonen. Hier heb ik eigenlijk altijd een 5 of een 6 voor gehad, want de ene jury wil verruiming zien, en de andere alleen versnelling. Dus daar kun je niet echt op oefenen. En verder moet je alles op de letter rijden (behalve het aanspringen in galop) Dat moet je ook wel even hoefenen.

Nou, dat was het eigenlijk wel!

Heel veel suc6 op 2 oktober!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:04

dankjewel!

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:17

volgens mij is bij proef 16 niet de middendraf op de diagonaal maaar over de lange ziijde maar verder heeft piroska wel alles opgenoemd denk ik

pindakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 23:11

Gewoon lekker ontspannen rijden en lachen tijdens je proef!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 07:06

Het zijn manegepony''s, wat zul je je dan druk maken om een martingaal? Als dat beestje altijd met martingaal loopt zal er wel een reden voor zijn.
Je moet eigenlijk ook proberen niet op een ander te letten maar op jezelf, jij moet jouw punten rijden. Daar heeft een martingaal van een ander niets mee te maken.

Gewoon proberen, rustig blijven en smilen naar de jury.