2006 starten? Wie geeft mij wat info?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

andiamo97

2006 starten? Wie geeft mij wat info?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 10:38

Hallo allemaal,

Ik heb sinds februari een ontzettend lief paard. Hij was gewend wedstrijden te lopen en heeft L2 gelopen. Het klikt goed tussen ons, maar het probleem is dat ik daarvoor een tijdje niet gereden had en mijn niveau dus flink omlaag is gegaan. Nu wil ik toch graag weer wedstrijden gaan rijden en gewoon starten in de B. Ik wil een startkaart voor 2006 aan gaan vragen. Ik heb op de site van de KNHS gekeken, maar ik vind die site vrij onduidelijk. Ik ben al aangesloten bij een vereniging in de buurt die aangesloten is bij de KNHS, maar rij er nooit. De startkaart zelf kan ik gewoon aanvragen door te bellen naar het KNHS, maar ik zou graag wat meer informatie willen hebben over de wedstrijden in het algemeen. Ik ben namelijk nog nooit eerder gestart, wel altijd onderlinge wedstrijdjes gereden. Maar ik weet ondertussen ookal dat je 10 winspunten moet halen voor je door kan naar het volgende niveau, bij 156 punten krijg je een winstpunt, maar hoe zit het nu met die verschillende klassen? Je hebt het over L1 en L2, maar wat is het verschil? En moet ik dan starten in de B1? Het klinkt misschien heel dom, maar ik wil alles gewoon graag zeker weten. Alvast bedankt!

Groetjes Andiamo97

Arabendu

Re: 2006 starten? Wie geeft mij wat info?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 10:54

In het Algemeen Wedstrijdreglement en het betreffende Disciplinereglement vind je antwoord op al je vragen en nog veel meer. Deze zijn te vinden op de knhs site. In het dressuurproevenboekje kun je vinden welke oefeningen je moet laten zien in welke klasse. Lees ze

Urielle

Re: 2006 starten? Wie geeft mij wat info?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 11:17

De proeven staan ook op www.seahorses.nl.

De volgorde van de klasses is B, L1, L2, M1, M2, Z1, Z2
Op de site kun je dan even kijken wat er bij komt aan nieuwe oefeningen.

Omdat jij nog geen officiele wedstrijdervaring hebt, begin je in de B. Zoals je al hebt gelezen: rijd je 156 of meer (boven de 60%) dan rij je een winstpunt en bij voldoende winstpunten mag je promoveren > Jij dus naar de L1.