Wat een poedersuiker jury!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Solitair

Wat een poedersuiker jury!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 12:57

Vandaag had ik concour.(k zeg plaats liever niet..)
alles schoongemaakt..ingevlochten enz.. ik ben gister zelfs eerder naar huis toe gegaan van een bruiloft!!!
inrijden ging in het begin niet zo goed maar later liep die super.
toen moest ik starten..m'n voorlezer gaf paspoort aan de jury. wat zegt de jury: ze mag NIET starten. . wat bleek: Dr was iets 3 dagen te laat gebeurt..(wat maakt niet uit(zeg ik liever niet))
ik vind dit wel heel kinderachtig! ben eerder naar huis toe gegaan, alles was keurig schoon. maar alleen omdat iets 3 dagen te laat is gebeurt mag ik niet starten. ik moest van de jury gelijk het concours terrein verlaten.
ik mocht ook niet HC starten.
maar wat wij nog meer dachten..dr was niemand aanwezig van het FederatieCentrum. ik zou dus een klacht in kunnen dienen..of m'n startgeld terug kunnen vragen.
natuurlijk ga ik dit niet doen omdat het wel m'n eigen schuld is dat we dat vergeten zijn.
maar ik vind het echt verschrikkelijk stom!

Annash
Blogger

Re: Wat een poedersuiker jury!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 12:58

Ik vind het helemaal geen poedersuiker jury!
Als jij te laat bent (ik gok dat het enten is) dan is het je eigen schuld. Regels zijn regels, en je kan het ook anders bekijken: een jury die zich eraan houdt!

Want ik heb dat ook al eens anders meegemaakt.
Voor jou natuurlijk balen, maar een goede les voor de volgende keer.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 13:07

Het is natuurlijk extra zuur voor je omdat je bepaalde dingen speciaal voor deze wedstrijd hebt afgezegd, maar in feite is dat helemaal niet relevant aan het feit dat de jury je "elimineert".

Ik sluit me aan bij Shanna.

MSDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 13:11

Shanna16 schreef:
Ik vind het helemaal geen poedersuiker jury!
Als jij te laat bent (ik gok dat het enten is) dan is het je eigen schuld. Regels zijn regels, en je kan het ook anders bekijken: een jury die zich eraan houdt!

Want ik heb dat ook al eens anders meegemaakt.
Voor jou natuurlijk balen, maar een goede les voor de volgende keer.

ben ik het mee eens!

wie zn kont verbrand moet op de blaren zitten...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 13:15

Ik snap niet dat je geheimzinnig doet over wat er te laat gebeurd is, dat kan nl. maar 1 ding zijn: enten!
De jury staat volkomen in zijn recht. Als je gaat starten hoor je je zaakjes goed voor elkaar te hebben. Zo niet, dan is dat je eigen risico.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 13:17

Vind het ook een beetje kort door de bocht die titel. Wees juist blij dat er op gelet wordt. Anders hoeft dat enten toch ook niet meer. Enne hoe zou je voelen dat je pony ziek zou worden omdat een ander te laks was om te enten???? (neem ook aan dat het hier om gaat)

Dus volgende keer de entingen goed in de gaten houden!!!!

Ik snap wel dat je baalt dat je niet mocht starten.....

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 13:31

Kan inderdaad bijna alleen maar over het inenten gaan, en als je daar te laat mee bent is het eigen schuld dikke bult, zulke dingen moet je gewoon bijhouden. Het is alleen maar heel goed dat een jury daar op let en daar ook maatregelen tegen neemt als het niet klopt, dus helaas voor jou, maar in mijn ogen is dat wegsturen heel terecht. Niet alleen breng je je eigen paard/pony in gevaar door te laat te enten, maar ook de andere paarden en pony's op concours. Advies, gewoon 2x per jaar enten, ben je zeker nooit te laat en het is ook veiliger, omdat de entstof eigenlijk ook maar een maand of 10 echt bescherming biedt. Houdt er overigens ook rekening mee dat als je nu te laat bent je voorgaande entigen niet meer goed zijn en je de basisenting opnieuw moet doen, dus enten en een week of 5 later de enting herhalen, anders blijft dit je achtervolgen en kan je nog vaker weggestuurd worden.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 13:33

Ik vind het wel wat kinderachtig, maar de jury staat wel in zijn recht. Ik begrijp dan ook niet waar je een klacht over had willen indienen

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 13:55

hmmm,, tjah ik denk dat ik alleen de mensen hier in het gelijk kan stellen.. en natuurlijk is het banketstaaf maar het is wel een wijze les voor de volgende keer!! je zou het natuurlijk nooit meer vergeten of iets dergelijks..... succ6 met je volgende concours en zorg dan wel dat alles in orde is!

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 13:57

eigenlijk weet ik niet of het een poedersuiker jury is.
Waarom wil je dat dan niet zeggen wat het is?
Dan vermoed ík eigenlijk al dat je zelff ook weet dat de jury gelijk heeft

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 16:12

Ik ben het ook met bovenstaande eens. Je bent gewoon te laat met enten. Dat is jouw eigen verantwoordelijkheid en niet die van de jury. De jury heeft jouw terrecht verzocht het terrein te verlaten.

Je zult nu trouwens de basisentig opnieuw moeten doen.

stampertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 16:34

Fitzroy schreef:
Ik snap niet dat je geheimzinnig doet over wat er te laat gebeurd is, dat kan nl. maar 1 ding zijn: enten!
De jury staat volkomen in zijn recht. Als je gaat starten hoor je je zaakjes goed voor elkaar te hebben. Zo niet, dan is dat je eigen risico.

helemaal gelijk. niks meer aan toe te voegen

wij zeggen altijd: eigen schuld dikke bult

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 16:37

Ik ga ook met de rest mee. Begrijp ook uit het verhaal dat het hier om het enten gaat. Iedereen weet dat een paard ieder jaar geent moet worden, als je verzuimt dat op tijd te doen is het niet de schuld van de jury. Ik geef hem/haar zelfs groot gelijk.

Roxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 17:52

Ja ik ga ook met de rest mee als het om het enten gaat (zo niet kan ik niet antwoorden want als jet niet zegt waar het overgaat is het nogal moeilijk om je in te leven in het verhaal).. Er moet ergens een grens getrokken worden en als 3 dagen mogen mag een week misschien ook wel of misschien 2 weken of 3 weken..
Neemt niet weg dat het voor jou erg vervelend is en dat je er wel je best voor hebt gedaan..

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 17:58

Die jury staat gewoon in zijn/haar goed recht! Je weet dat je ook niet mag starten als je geen cap op hebt, dit soort dingen hoor je dan ook gewoon voor elkaar te hebben . Dat het om 3 dagen gaat is dan wel een beetje l*llig ja, maar goed, jury heeft gelijk in dit geval.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 18:06

Tja dat kun je van te voren weten.
Ik neem aan dat je der regels kent.
Ik had ook een x dat ik 3 dagen te laat was met enten vanwege het weekend ertussen, ik had dat paard net dat weekend gekregen.
De DA heeft toen de datum 3 dagen vervroegt, mag eigenlijk ook niet, maar de meeste DA's doen niet moeilijk over een paar daagjes.

Jury staat geheel in haar recht.
Het is mischien een beetje zoeken naar iets, maar je was te laat er staat een jaar voor dus je moet binnen dat jaar zijn.
Eigen schuld dikke bult.

En waarom zo geheimzinnig??
iedereen hier is wel zo slim om te bedenken dat het om een enting gaat!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:28

Natuurlijk een banketstaaf jury (en een ontzettend DOMME dierenarts.....).
Maar nu zit je wel met het probleem dat je enting pas weer geldig is na een nieuwe basisenting...........
(en dan ga ik er van uit dat je enting dus 3 dagen te laat was)

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:36

@CGJ12, helemaal mee eens, als het om de enting gaat, dan heeft de DA ook niet opgelet. De jury heeft gewoon volgens de regels gehandeld. Zoiets overkomt je maar 1 keer.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:37

CGJ12 schreef:
Maar nu zit je wel met het probleem dat je enting pas weer geldig is na een nieuwe basisenting...........

Bah, het ligt niet aan de jury maar aan die POEDERSUIKER dierenarts die de enting niet even wat eerder in het boekje had willen zetten.

Regels zijn regels en die moeten negeleefd worden.....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:41

CGJ12 schreef:

Als je een aardige DA hebt, wil hij best ff tipp-exen en een krabbel erbij zetten
Ik vroeg me altijd af bij entingen die 1 dag voor het eind van het jaar gegeven waren, hoeveel weken te laat het gebeurd was

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:42

Fitzroy schreef:
Als je een aardige DA hebt, wil hij best ff
tipp-exen
en een krabbel erbij zetten
Ik vroeg me altijd af bij entingen die 1 dag voor het eind van het jaar gegeven waren, hoeveel weken te laat het gebeurd was

Met TIPP-EX in je paspoort is je gehele paspoort in één klap ongeldig.........

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:45

O ja, is dat zo? En als er dan echt een keer een foutje gemaakt wordt, moet je dan een nieuwe?
Lijkt me ook wat ver gaan bij een 'verschrijving'.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:46

Ik las trouwens bij de eisen voor de EPTM merrietest het volgende:

Inlfuenza enting: laatste enting maximaal 3 maanden oud (dat is dus sterke afwijkend van je wedstrijdpaard ritme........ daar denk je toch niet bij na?)

Rhino enting: Eerst enting exact 6 weken voor aanvang, tweede enting exact 2 weken voor aanvang (ben je mooi klaar mee...... moet je dat op dag precies uitrekenen? En wat als je paard licht ziek wordt en een maand later wil deelnemen? Je hele rhino-enting eis volledig naar de filistijnen?)

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:47

De mijne staan steeds op 15 januari, dan 14 januari, 13 januari....de DA checkt dan wel even of dat niet toevallig een zondag was...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:47

Fitzroy schreef:
O ja, is dat zo? En als er dan echt een keer een foutje gemaakt wordt, moet je dan een nieuwe?
Lijkt me ook wat ver gaan bij een 'verschrijving'.

Wat dacht je....... elke eikel heeft Tipp=ex en bal pen (maar ik heb zelfs Influenza en rhino stickers........ )