een jaar niet gedressuurd... terugplaatsing aanvragen(?)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

* Ellen *

een jaar niet gedressuurd... terugplaatsing aanvragen(?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 21:53

Met mijn paardje Mercurius ben ik M1 startgerechtigd. We zijn 3 keer in de klasse gestart maar dit ging niet geweldig (geen winstpunt dus). En het is nu een jaar geleden dat ik de laatste dressuurproef heb gereden op een wedstrijd.

Kun je dan van de KNHS dispensatie krijgen om weer naar de L2 te gaan?

Heeft iemand van jullie dit al eens meegemaakt, of weet hoe de gang van zaken is?

Vraag het me zo af... t zou wel een stimulans zijn om weer eens een proefje te rijden. 'k Heb me het afgelopen jaar nl. vooral op het springen gericht.

hetismij

Re: een jaar niet gedressuurd... terugplaatsing aanvragen(?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:55

als je teruggeplaatst word zal je wel worden geplaatst in de L2+10 ofzo, het makkelijkste is om de KNHS te bellen, die weten het antwoord zo voor je

en anders moet je gewoon een paar keertjes misschien HC starten om te kijken hoe het gaat

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:05

Waarom zou je dat willen?

Ik heb bijna een jaar niet kunnen starten (ben M1 dressuur met 15 wp en moet dus al snel over naar 't M2), maar ik zie geen reden om dispensatie aan te vragen.. Dat terwijl ik zeker een half jaar helemaal niet heb kunnen trainen, omdat mijn paard geblesseerd was en enkele maanden volledige boxrust heeft gehad....
Ik vind echter dat je de draad weer moet oppakken waar je gebleven bent. Het kan dus betekenen dat je iets langer bezig bent met het oppakken van de draad, dat is de consequentie...
Morgen ga ik voor het eerst weer individueel met m'n paard starten, in de M1.

Dat je al M1 gestart heb, betekend dat je toe was aan dit niveau. Ik weet natuurlijk niet waarom je een jaar niet gestart hebt, maar ik denk niet dat je dispensatie aan kunt vragen..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 23:40

Ik denk niet dat de KNHS je dispensatie zal verlenen.
Start anders een keer HC.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 23:44

Ik heb toendertijd ook dispensatie aangevraagd om M2 te mogen starten, alhoewel ik al een paar keer Z1 was gestart. Dit ivm dat mijn paard veel blessures had gehad. Dit was geen enkel probleem, ik ben toen terug geplaatst naar M2+10

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 07:43

Volgens mij gaat het in het geval van onze topicstarter niet om een blessuregeval, aangezien ze aangeeft dat ze zich het afgelopen jaar vooral op de springsport gericht heeft...

theaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 07:55

Ik geloof dat er in het wedstrijdreglement staat dat je terug geplaatst mag worden als je drie jaar niet gestart hebt in je ooit hoogst gestarte klasse.
Maar waarom ga je niet gewoon eerst even trainen.
Ik ben zelf onlangs direct in het M2 gestart met een M1 paard terwijl ik 3,5 jaar niet gestart was en twee jaar niet gereden had.
Maar heb wel vijf maanden voorafgaand intensief getraind.
Resultaat direct een winstpunt. De puntjes op de i moeten nog beter maar het kan dus wel.
Veel succes

Ribay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 08:23

Ik heb zelf al een keer dispensatie aangevraagd (met succes) van het M- springen naar het L-springen.
Geen enkel probleem, ligt vaak niet aan de tijd die er tussen gezeten heeft, maar aan de reden die je opgeeft.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 09:28

Dan kun je beter thuis oefenen tot je weer terug bent op niveau, of een keer HC L2 meerijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 09:31

Ik heb ook dispensatie aangevraagd met mijn vorige paard van het M springen terug naar het L nadat hij een blessure heeft gehad.

Ik denk inderdaad ook niet dat je zonder belangrijke reden teruggeplaatst wordt.

Vind het eerlijk gezegd ook een beetje raar, je hebt toch gewoon door kunnen trainen?

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 09:37

Waarom zou je teruggeplaatst willen worden. Je hebt aangetoond niveau te hebben gehad anders was je niet in de M1 gekomen. Een jaar niet gestart betekend toch niet een jaar neit getraind.
Het paard verleerd de oefeningen niet hoor.
Gewoon starten dus.

Ik ben zelf in juni een keer gestart na 2 jaar en 9 maand niet gestart te zijn weliswaar in de L2 maar wel een winstspunt en heel tevreden terwijl mijn laatste wedstrijd geen winstpunt was. Dus gewoon starten en kijken wat het wordt.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 09:43

Ik heb ook eens met springen dispensatie aangevraagt, van het M naar het L.
Omdat die van mij altijd sprong, maakte niet uit hoe ze uit kwam en we zo dus een aantal xen goed onderuit zijn gegaan en ik het vertrouwen kwijt was.
Dit werd gehonoreerd.

Maar ik denk dat je in jou situatie gewoon weer lekker moet gaan trainen en misschien een aantal x H.C. "moet" gaan starten.

Succes !!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 09:54

ik heb na zeker 1,5 jaar niet starten en overstap pony -> paard ook dispensatie aangevraagd. Ik had M2 mogen starten bij de paarden (was M2+1) maar ze hebben me zonder enig probleem terug gezet naar M1+10.

en wat denk je van al die sprinmeisjes die eerst zo hard mogelijk naar het Z willen, zich in het M compleet vast rijden en tot 3 keer toe terug geplaatst worden omdat de moeders een mooi verhaal ophangen?
(btw, Curly2day, hierbij doel ik absoluut niet op jouw verhaal maar wat ik bij ons op stal vaak zag)

als je terug gezet wil worden moet je het gewoon proberen. Lukt het niet dan lukt het niet, dan train je gewoon even door en ga je weer het M1 in...

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 12:21

* Ellen * schreef:
Met mijn paardje Mercurius ben ik M1 startgerechtigd. We zijn 3 keer in de klasse gestart maar dit ging niet geweldig (geen winstpunt dus). En het is nu een jaar geleden dat ik de laatste dressuurproef heb gereden op een wedstrijd.

Kun je dan van de KNHS dispensatie krijgen om weer naar de L2 te gaan?

Heeft iemand van jullie dit al eens meegemaakt, of weet hoe de gang van zaken is?

Vraag het me zo af... t zou wel een stimulans zijn om weer eens een proefje te rijden. 'k Heb me het afgelopen jaar nl. vooral op het springen gericht.

Ik heb de KNHS van de week gesproken, eigenlijk met dezelfde soort vraag. Mijn startkaart was opgezegd maar ik wil na 2 jaar toch de ring weer in en moet ook het M1 weer in. En ja mijn m1 debuut was vreselijk min 1
Je kan een paar keer HC starten, en anders moet je een brief sturen naar de KNHS als je toch L2 wil gaan starten zeiden ze tegen mij. En dan gaan ze kijken of je evt. L2 kan gaan starten.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 10:41

Ik zou zeggen, nee heb je, ja kun je krijgen.

Gewoon een brief/ mail schrijven

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 11:10

Als ik jou was ging ik een paar maanden trainen elke week les indien mogelijk. Proefjes rijden thuis. Voor de verenigig starten/onderlinge wedstrijd rijden en dan weer voor het echt officieel starten...als je toen destijds goed de oefeningen heb bevestigd moet het er allemaal nog in zitten als je in dat jaar er niet aan gepeuterd hebt te minste. Als je dan opstapt en dressuur gaat rijden zal het paard nog wel wat van die oefeningen begrijpen...het zal niet meteen foutloos gaan natuurlijk maar daar voor kan je weer trainen

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 16:14

Je kan het proberen maar je zult een goede reden moeten hebben. Bijvoorbeeld een blessure van jezelf of je paard.
Je kan natuurlijk gewoon een aantal keren HC starten en daarna gewoon in de M verder.

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 16:19

Misschien eerst een paar keer op oefendressuur ofzo (als jullie dat in de buurt hebben) starten. Hoewel het meestal geen enkel probleem is als je dispensatie aanvraagt.

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 16:29

Miss_Petit schreef:
Ik zou zeggen, nee heb je, ja kun je krijgen.

Gewoon een brief/ mail schrijven

Idd
Maar je kunt natuurlijk ook eerst een HC starten in het M1, om te kijken hoe het gaat