Hoe Startkaart opzeggen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rivano

Hoe Startkaart opzeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 22:59

Heel apart: overal kan je vinden hoe je aan een startkaart komt, maar hoe je er weer vanaf komt.. geen idee. Kan het in ieder geval niet vinden op de KNHS website.

Dus: Hoe zeg ik de boel weer op?

Steph__

Re: Hoe Startkaart opzeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 23:13

Aan het eind van het jaar verloopt die gewoon.. Dacht ik zo.. Gezien ik mijne ook nooit heb opgezegt, en nooit weer verlengt. En hoef niks meer te betalen

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 23:19

Dat zou ik er toch maar niet op wagen, alle startkaarten die niet voor 1 december zijn opgezegd worden namelijk automatisch verlengd, daar moet je dan ook voor betalen.
Startkaart kan opgezegd worden door het secretariaat van je vereniging, die hebben daar een formuliertje voor. Tegenwoordig doe ik het per mail (doe dus het secretariaat van onze vereniging), onder vermelding van het combinatienummer en de datum per wanneer de startkaart opgezegd moet worden. Ik zet dan wel altijd de leesbevestiging aan en controleer later op het overzicht wat we een aantal keren per jaar krijgen of er ook echt een einddatum is ingevuld voor de combinatie, tot nu toe is dit altijd goed gegaan.

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 00:37

Voorgaande jaren (en waarschijnlijk dit jaar ook weer wel) kreeg iedereen een brief thuis in november.
Als je dan niets doet krijg je in december de rekening. Als je de brief invult en terug stuurt, zeg je zo je startkaart op.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 08:14

kweenie schreef:
Voorgaande jaren (en waarschijnlijk dit jaar ook weer wel) kreeg iedereen een brief thuis in november.
Als je dan niets doet krijg je in december de rekening. Als je de brief invult en terug stuurt, zeg je zo je startkaart op.

Ja precies, en wel echt doen! Want ik heb nu dus een extra jaar moeten betalen voor mijn anders startkaart omdat ik het vergeten was!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 11:47

Ik zit in de redactie van het clubblad van mijn rijvereniging en daar hebben we in de najaarseditie van vorig jaar een melding geplaatst dat de startkaart vóór 15 november moesten worden afgemeld bij het wedstrijdsecretariaat van de vereniging. Wij kregen nooit een brief maar goed, dit kan per vereniging anders geregeld zijn.
Maar je kunt ook gewoon even de Paard & Sport in de gaten houden, daar staat het straks ook in.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 12:18

Maak gewoon een kopietje van je startkaart, daaronder zet je:
"Bij deze wil ik bovenstaande startkaart opzeggen."
En dat fax of stuur je naar het KNHS

Je kan er ook een heel officiële brief bij typen maar dit komt nog zo goed over.

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 17:53

Mijn paard is verkocht in juli en als ik nu bij combinatiestanden kijk staat er geen resultaten.....dan is de startkaart toch opgezegd denk ik?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 19:37

De verkoop van je paard en je startkaart zijn los van elkaar staande dingen.
Als jij je startkaart niet bij de KNHS opzegd, dan loopt ie gewoon door in 2006 en krijg je weer een rekening. Even contact opnemen met de KNHS dus.
Wat bedoel je trouwens met 'geen resultaten'? Staat er helemaal niets bij jouw combinatienummer of zijn de standen niet veranderd?