Verschillende paarden starten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Verschillende paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 15:27

Ik was eens even op de site van de KNHS aan het snuffelen voor de kosten van de universele startkaart maar 750 Euro vind ik toch wel wreed duur.

Nu rij ik voor een fokker waar de paarden staan voor de verkoop. D.w.z. dat het kan zijn dat ik net twee wedstrijden zou hebben gereden en een paard kan verkocht zijn. Aan de andere kant staan ze er misschien jaren en dan is het zonde dat ik niet ben gestart.

Hoe doen jullie dat? Vragen een paar paarden aan te houden specifiek voor concoursen, een universele startkaart kopen of start je gewoon helemaal niet?

lachmar

Re: Verschillende paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 15:32

Goede afspraken maken met de fokker.
En weet niet of je het zelf moet betalen, maar anders kun je de fokker laten kiezen wat die wil.
Ik rij wel verschillende paarden, maar rij de meeste voor langere tijd.
Zijn het niet mijn eigen paarden dan zijn de kosten voor de eigenaar.
Zorg gewoon dat je duidelijke afspraken maakt dan is het voor jou duidelijk en voor de fokker.

jojozozo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 15:33

fokker iwl dat z'n paarden meer waard worden voor de verjkoop toch?

Dan zal hij je startkaarten ook wel moeten betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 15:34

Ik heb in die tijd dat ik bij handelstalletjes reed, erg weinig officieel gestart, maar met een paar paarden.
wel veel onderlinge wedstrijden of oefenparcoursen. Die in deze regio erg veel te vinden zijn, die ook gewoon aan de maat bouwen enz.
En hier door de kopers ook wel gezien werd dat een paard dat ook kon lopen in het echt.

Want je weet het idd nooit van te voren, de een staat er een half jaar, de ander is amper zadelmak en weg.

Kosten van les, vervoer en wedstrijd had ik niet.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 15:43

Houd eens een jaar bij hoeveel paarden je daadwerkelijk start op concoursen. Dat jaar rij je dan gewoon met een normale startkaart. Enige nadeel dat je dan hebt is dat de aanvraag vaak wat langer duurt en je in die tijd niet kan starten(met universele startkaart kun je in de tussentijd op 'blanco coupons' starten met alleen de ruitergegevens voorgedrukt.

Aan het einde van het jaar kun je dan uitrekenen wat goedkoper is.
Ik kan op de een of andere vage manier alleen op bokt komen en geen andere sites, maar er staat me iets van bij dat je toch wel richting de 20 paarden moet gaan om het eruit te hebben. Al is het stukje gemak natuurlijk ook wel wat waard

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 15:46

Maar dat is toch belachelijk!!! Een gewone startkaart kost toch iets van rond de 40 euro.....dan zou betekenen dat alleen als je meer dan 19 paarden op wedstrijd uitbrengt op jaarbasis dat t rendabel is om zo'n universele startkaart aan te vragen.....wie brengt er nou zoveel paarden uit?????

Ik vind het belachelijk. Dan geloof ik dat ik eerder een paar onderlinge zou rijden voor de ervaring.......

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 15:54

ok merci voor de reacties!
de fokker vind het leuk dat de paarden gereden worden maar voor hem is het geen must, ik krijg een vergoeding voor het gewone dagelijkse trainen and that's it. Ik durf hem dus niet te vragen of hij ook de startkaarten betaalt, aangezien hij ze ook gerust op de wei wil laten staan. Hij heeft wel een vrachtwagen dus vervoer kan ik wel vragen denk ik.

Het starten is dus meer voor mezelf, omdat ik graag wedstrijden rijd en stiekem hoop dat er een langer blijft staan waarmee ik echt weer verder kan komen dan alleen het L.

Ik denk dat ik gewoon eens ga kijken of er bij deze lichting drie- en vierjarigen leuke paarden staan en vragen of hij iets aan wil houden voor mij om te starten. Dat lijkt me dan nog de goedkoopste oplossing.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 15:58

Ik denk inderdaad dat dat de beste oplossing is.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 16:13

Het schijnt(naar horen zeggen. ) dat je die starkaart er uit hebt gereden als je 20 verschillende paarden per jaar rijdt.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 16:28

MissSisa schreef:
Het schijnt(naar horen zeggen. ) dat je die starkaart er uit hebt gereden als je 20 verschillende paarden per jaar rijdt.

Ja dat is dus precies wat ik hierboven voorgerekend heb.....maar wie in vredesnaam (op de echte profi's na) brengt er nou meer dan 20 paarden uit in een jaar??????????? Ik moet er toch niet aan denken zeg, ik vind twee al zoveel......

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 16:30

Als je het zelf moet betalen dan zou ik idd vragen of hij een aantal paarden wat langer aan wil houden voor je. Anders wordt het wel een hele dure grap

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 16:35

MissSisa schreef:

Aan 20 paarden kan ik wel komen maar toch best prijzig als je er tussen hebt die je maar een of twee keer start. Plus dat je geen 20 paarden in training kunt hebben als hobbyruiter. Die rij je trouwens als prof ook niet elke dag, en niet eens in de twee dagen

Ik snap niet dat de KNHS met dit soort gevallen geen rekening houdt
maar ja, over een tijdje komt al het jong spul naar binnen en zal ik eens iets leuks uitzoeken en het er over hebben.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 16:38

Ze hebben die twintig paarden ook niet allemaal tegelijk in training, maar er is vaak nogal wat verloop op zo'n stal. Er wordt eens wat verkocht, komt weer eens wat nieuws, de volgende klant ruilt zijn ene paard een paar maanden om voor de andere. Dan kom je echt wel aan twintig in het jaar hoor

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 17:39

daffodil schreef:
MissSisa schreef:

Ja dat is dus precies wat ik hierboven voorgerekend heb.....maar wie in vredesnaam (op de echte profi's na) brengt er nou meer dan 20 paarden uit in een jaar??????????? Ik moet er toch niet aan denken zeg, ik vind twee al zoveel......

Menig springruiter/handelaar komt wel aan dat aantal denk ik hoor.
De ene is na twee keer starten al weg en een ander staat wat langer, maar ik moet je gelijk geven in het feit dat ik er ook niet aan moet dénken...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 20:34

maar ja dan is 750 Euro toch gewoon VEEL te duur! Dat is dan toch berekend op X paarden het hele jaar door starten? Laten ze het de helft kosten dan is het interessant aan het worden....

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 23:26

Maar dan zou het de KNHS ook veel geld kosten

Dat bedrag is niet persé berekend op een aantal paarden het hele jaar door rijden. Het gaat gewoon om het aantal startkaarten dat je aan moet vragen, als je een paard maar twee keer rijdt kost die startkaart tenslotte ook het volle pond
En die ruiters berekenen het toch wel door aan de eigenaren
(en een handelaar zal het terug moeten verdienen, maar die schiet ook weinig op met zijn sportpaarden als ze thuis blijven in de weekeinden...)