Karin de Haan schreef:
Relevant naar Marlies van Baalen
Marlies van Baalen heeft de beschikking gekregen over de veertienjarige Oldenburger hengst Relevant (Rubinstein x Goldlöwe). De voshengst was eerder succesvol met Lisa Wilcox, de voormalige stalamazone van Gestüt Vorwerk.
Kans
Met Wilcox maakte Relevant deel uit van het Amerikaanse team tijdens onder meer de wereldkampioenschappen in Jerez de la Frontera en de Olympische Spelen in Athene. Relevant blijft eigendom van Gestüt Vorwerk en staat in training bij Johann Hinnemann in het Duitse Vörde. Marlies van Baalen: ‘Johann Hinnemann traint op dit moment meerdere hengsten van Gestüt Vorwerk. Er is een nieuwe stalamazone die de hengsten ook uitbrengt op de wedstrijden, maar zij rijdt geen Grand Prix. Het idee ontstond om mij Relevant te laten rijden. Het klikt heel goed. Ik ga twee keer per week twee dagen naar Johann en verder rijdt Johann hem. Het is een heel mooie kans om zo’n ervaren en succesvol Grand Prix-paard uit te mogen brengen. Wanneer ik voor het eerst start, weet ik nog niet. Ik ga pas op concours als we er echt klaar voor zijn.’
Gaaf dat zo'n paard voor Nederland kan worden uitgebracht straks!