59,84%halen, dus net 1punt tekort grr!!Zouden jury's dat wet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

muiltje

59,84%halen, dus net 1punt tekort grr!!Zouden jury's dat wet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 19:25

Grr, ik ben afgelopen weekeinde zzgp gestart en haalde dus 59,84% wat inhoud dat ik dus 1 klein rotpuntje meer had moeten hebben om 60%te hebben. Grrrrrr Waarom zijn zo zo wreed, snik snik. Dan ben je zo dichtbij dat is echt frustrerend om het dan net niet te halen.

Zouden jury's daar geen rekening mee kunnen houden
Of zouden ze dat niet eens weten, dat vraag ik me af.
Jury's onder ons, tellen jullie altijd even snel na, na een beoordeling of ....

Ilsemarie

Re: 59,84%halen, dus net 1punt tekort grr!!Zouden jury's dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:53

Net als met 155...dat vind ik ook zo'n flauw punten aantal.. maak er dan 156 van of 154...

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 20:16

ja, zucht erg he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:17

Ilsemarie schreef:
Net als met 155...dat vind ik ook zo'n flauw punten aantal.. maak er dan 156 van of 154...

Waarom?? 155 is nou eenmaal ook een aantal dat je rijden kan... Vind niet dat ze daar perse op moeten letten... Dan moeten ze dat bij 168 en 181 ook gaan doen?? T was dan gewoon net niet goed genoeg, volgende x beter!!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:18

Bij de ZZGP zit je meestal met 2 jury's, dus weet je niet of het een wp is of niet.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:19

Ik schreef eens bij een jury, die vond het verschrikkelijk als het 155 was, maar daar kon ze gewoon niks aan doen. Ze kunnen toch niet zomaar bij een onderdeel een punt hoger neerzetten? Dan zitten ze eigenlijk te sjoemelen om je maar die winstpunt te geven. Helaas, het is niet anders. Volgende keer beter!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:23

muiltje schreef:
Grr, ik ben afgelopen weekeinde zzgp gestart en haalde dus 59,84% wat inhoud dat ik dus 1 klein rotpuntje meer had moeten hebben om 60%te hebben. Grrrrrr Waarom zijn zo zo wreed, snik snik. Dan ben je zo dichtbij dat is echt frustrerend om het dan net niet te halen.

Zouden jury's daar geen rekening mee kunnen houden
Of zouden ze dat niet eens weten, dat vraag ik me af.
Jury's onder ons, tellen jullie altijd even snel na, na een beoordeling of ....

hey
ik had het idd al zien staan ja, wel zonde hoor,heb je proef net niet gezien alleen een stukje losrijden, weet je trouwens nu eindelijk wie ik ben haha *mocht je het nou nog steeds niet weten geef ik je weer een hint, uden, wouter, shabrak nu moet je het weten* Ach het is iig weer een stuk beter als een poos geleden toen je paard je steeds beetje in de steek liet toch?!

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 21:12

haha, ja nu weet ik het! vervelend met al die nickname's.

En miss sia, inderdaad er zitten 2 jury's en bij de ene had ik 12 punten meer, snik snik!!

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:26

Haha, denk dat er af en toe wel eens zo iemand tussen zit, maar ik geloof niet dat er veel jury's zijn die je opzettelijk géén winstpunt geven als je het toch zou verdienen. Maar inderdaad zo'n miniem verschil is vaak echt F*ck

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:31

*zucht* Hoe frustrerend he
Ik heb het nu zeg maar deze zomer 5 keer gehad.
Maar ik denk dan maar t was net niet goed genoeg. Volgende keer gewoon beter rijden, probleem opgelost

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 23:17

kadans16 schreef:
Haha, denk dat er af en toe wel eens zo iemand tussen zit, maar ik geloof niet dat er veel jury's zijn die je opzettelijk géén winstpunt geven als je het toch zou verdienen. Maar inderdaad zo'n miniem verschil is vaak echt F*ck

Hey wrom doe je je blonde hunk weg?

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 12:49

Van het weekend was ik even op een concours waarbij de laatste vijf punten pas in de kantine werden ingevuld door de jury ! De schrijver hoefde deze dus niet in te vullen, maar dit werd in overleg met het secretariaat gedaan! Zo kreeg een combinatie die goed gereden had 156 punten en 1 waar de jury toch iets minder over te spreken was, ging naar huis met 155 pt!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 18:50

talented schreef:
Van het weekend was ik even op een concours waarbij de laatste vijf punten pas in de kantine werden ingevuld door de jury ! De schrijver hoefde deze dus niet in te vullen, maar dit werd in overleg met het secretariaat gedaan! Zo kreeg een combinatie die goed gereden had 156 punten en 1 waar de jury toch iets minder over te spreken was, ging naar huis met 155 pt!

Belachelijk!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 19:37

Ja idd... Maar ik moet zeggen, ik heb toch liever 154 dan 155... Dat vind ik met 168 en 169 toch minder, je hebt nl iig al n WP...
Maar t blijven gewoon k*tpunten om te krijgen....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:38

sorry maar als ik net geen 60% heb gereden dan ben ik toch al niet blij met mezelf, ik rij liever overtuigend winst dan dat ik-haal-het-net-gedoe.
En als je verder wel hoog scoort is het toch geen probleem? Dan komt het de volgende keer vanzelf goed

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:27

Urielle schreef:
sorry maar als ik net geen 60% heb gereden dan ben ik toch al niet blij met mezelf, ik rij liever overtuigend winst dan dat ik-haal-het-net-gedoe.
En als je verder wel hoog scoort is het toch geen probleem? Dan komt het de volgende keer vanzelf goed

Maar liever dan wel net die 60% dan net niet he! Natuurlijk is het fijn om een hoog percentage te scoren maar om nou een halve dag op pad te zijn voor net geen 60%, daar word ik niet vrolijk van !

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:38

nee daar heb je helemaal gelijk in

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 14:01

Urielle schreef:

Beetje flauw zo'n opmerking. Mijn vriendin had hetzelfde percentage en 1 van de jury's zei dat hij 7 wissels ipv 5 had gezien, daar kwam ook deze opmerking over( niet van jou hoor) Kostte haar de promotie naar de lichte tour. Het is 150 km rijden voor de meeste wedstrijden en ze heeft nu maar 3 champagnekelken ipv 4! ( dat is nog het ergste )

er staat dus wel degelijk iets op het spel die paar 10de % meer.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:51

Ik denk dat je de punten verdient die ontstaan na het optellen van alle onderdelen. Als dat geen 60% is, heb je die dag geen winst.

En dat je er moeite voor doet of van ver komt..dat is toch geen probleem van de jury!!

Ik vind niet dat punten veranderd moeten worden!

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 22:10

miss_jumpy schreef:
Ik denk dat je de punten verdient die ontstaan na het optellen van alle onderdelen. Als dat geen 60% is, heb je die dag geen winst.

En dat je er moeite voor doet of van ver komt..dat is toch geen probleem van de jury!!

tja normaal zo ik misschien ook zo nuchter zijn. Maar bij nationaal zijn ze nu eenmaal niet zo heel erg scheutig met de punten. En als je dan een paard hebt die niet het aller laatste qua kwaliteit heeft en je rijd wel een goede proef dan is dat zeker wel frustrerend hoor!!

En wat punten verdienen de ene jury vond dus wel dat ik dat verdiende en zou ik over die 60 heen zijn gekomen, alleen de ander niet, en dat is gewoon jury-sport. Doe je niet veel aan, zucht

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:23

muiltje schreef:
miss_jumpy schreef:

tja normaal zo ik misschien ook zo nuchter zijn. Maar bij nationaal zijn ze nu eenmaal niet zo heel erg scheutig met de punten. En als je dan een paard hebt die niet het aller laatste qua kwaliteit heeft en je rijd wel een goede proef dan is dat zeker wel frustrerend hoor!!
ik ken het, als je gewoon een nette proef rijdt(ZONDER FOUTEN), met een niet salinero beestje, krijg je net 60% als je mazzel hebt, maar als je 1 grote fout erin hebt, dan ben je eigenlijk al verloren.

En wat punten verdienen de ene jury vond dus wel dat ik dat verdiende en zou ik over die 60 heen zijn gekomen, alleen de ander niet, en dat is gewoon jury-sport. Doe je niet veel aan, zucht ook dat ken ik, ik heb mn eerste wp gehaald met als punten: 200(10 onder winst) en 221 (11 boven winst)maar ik heb ookal vaak gehad dat de een me wel op winst had en de ander dan net 1 punt teveel niet, waardoor ik dus ook 59, 84% of iets had, echt stinkmodder is dat.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 08:22

het is banketstaaf.. maar ik ben net zo goed niet blij met een 153 of een 154.. dat is voor mij ook net niet... en vaak rij ik ook net niet.. dus dan is de jurering eerlijk.. ook al hoop je dat je door het oog van de naald bent gekropen :D

en dat bij het zzgp de punten niet voor het oprapen liggen als je geen spectaculair paard hebt of een bekende naam draagt is al langer bekend.

ja ze kunnen zeuren over dingen en vaak lopen de meningen van beide jury's uiteen, maar tis en blijft een jury sport.. de 1 vind je pirouette wel een 8 waard, terwijl de ander je er maar een 5 voor geeft...

ik vind dat juist extra motivatie om bnog harder de puntjes op de i te zetten, net ff die middengalop bijschaven, of net ff die uitgestrekte draf eruit knallen, niet op safe rijden, maar knallen.

dat zijn dingen die ik geleerd heb... en nu rij ik wel punten.. ik heb nog nooit zo vaak 160ers gehad terwijl ik het laatste half jaar alleen maar 154 had...

en ja het is rot als je een end hebt gereden en je hebt netgeen punt gehaald.. maar ja je bent wel weer een ervaring rijker.. als je het niet zo ziet, dan zou jemisschien niet aan een jury sport mee moeten doen

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 12:56

Dat had ik ook afgelopen weekend, ook 59,84%.
Aangezien het mijn laatste wedstrijd was met die pony baalde ik ook als een stekker.

Zeker omdat ik 2 gelijke proeven had gereden en ik in de 2e proef 64% scoorde. Maar je doet er niks aan, het is en blijft een jurysport. Er stond bij mij gelukkig wel een heleboel commentaar op, zodat ik wel weet wat de jury wel had willen zien. Maar heb het ook wel eens anders gehad, dan baal je nog meer