ode aan de instructeurs!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

findi

ode aan de instructeurs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 13:42

Ik ben zelf heel blij met mijn instructie: betaalbaar, kijkt op geen 5 min, ze heeft heel goed les en het klikt.

Toen ik mijn paardje kocht had ze liever dat ik een dressuurpaard kocht. Nu had ik een groen paardje gekocht die niet zo dressuurgericht is (om maar niet stil te moeten staan wat de criteria van een dressuurpaard zijn). Maar toch heeft ze heel goed les met een doel voor ogen: harmonie, goede zit,... alsof ik iedere week met mijnsuper dressuurpaard wedstrijden zou rijden (wat ik dus niet doe).
Mijn paardje kan ondertussen al de basis dressuur en ondanks het karakter van het paard gaat het rijden al heel wat vlotter.

Dus kom jij nu vertellen waarom jij je instructie zo goed of misschien zo slecht vindt. Ik ga er trouwens vanuit dat de instructie waar je nu bij lest toch een goede is (waarom volg je er anders les bij?)

Gjilke

Re: ode aan de instructeurs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 18:59

Ik ben heel blij met mijn instructrice. Zij is de eerste waarnaar ik luister, en alles aanneem.

De eerste les die ik had, heeft ze mij meteen goed op mn nummer gezet. Mijn moeder kon haar bij wijze van spreken wel zoenen . Ik ben namelijk enorm eigenwijs, en zeg alles wat in mij opkomt.
Nu niet meer. Ze heeft vooral mijzelf veranderd, waardoor ik veel beter ben gaan rijden. Bovendien geeft ze mij altijd het gevoel dat ze trots op mij is (ik rij Z met een pony bij de paarden en eindig meestal in de bovenste helft). Elke les heb ik het gevoel dat ik weer wat beter ben geworden. Ik heb eigenlijk hier in drie lessen meer geleerd dan in die 4 jaar bij mijn vorige instructrice

Nee voor mij voorlopig niemand anders meer.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:07

Ik ben niet zo blij met mijn instructrice, ook vooral omdat ik op een manege rijdt maar toch..

Ik rijdt met haar mee naar de manege en terug.. In de auto doet ze echt super tof tegen me, maar zodra we op de manege zijn, heeft ze nogal vaak de neiging om me in de zeik te zetten, zodat ze er zelf beter van wordt.. Over het lesgevenzelf: Haar manier is goed, en een andere manier is slecht.. Zo is vorige week mijn vriendin met haar eigen pony de les uitgestuurd/gelopen omdat ze het er niet mee eens was.. En dan heb je nog mensen zoals ik die met een manege knol tussen de eigen paarden rijden.. Als je dan een opmerking krijgt van: ach het maakt niet uit dat het niet zo goed gaat, het is maar een manege pony.. Daar hoor je toch mee te helpen

Maarja ik heb niets te kiezen dus ik neem het maar voor lief.. tot ik een lease pony heb

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:16

Ik ben heel blij met mijn instructrice omdat zij heel 'down to earth' en 'doe maar normaal dan doe je al gek genoeg ' is.
Ze rijdt vrij hoog, heeft zelf nog hoger gereden maar van arrogantie is geen spoortje te bekennen. Alle tips en adviezen die zij geeft werken en dat werkt heel stimulerend.
Ze heeft geweoon heel veel verstand van paarden en weet voor veel dingen een oplossing. Ik vind het moeilijk te omschrijven waarom ik haar zo goed vind, een ding is zeker .... ik zal weinig mensen treffen die zo goed zijn als haar.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:09

Ik ben ook heel blij met mijn instructrise!
Ze heeft me met mijn "nieuwe" paard zover geholpen.
Ik ben door haar echt van Dressuur gaan houden. Ze ontwikkelt mijn gevoel en weet ook precies wat ik voel als ik erop zit.

Altijd als het goed gaat zegt ze: "Oh wat een lief paard!" Of "Wat een rotknol dat ie zo goed luistert!" op een plagerige manier en dat maakt dat je nog trotser op je paard bent en m nog meer waardeert.

Als het niet zo goed gaat worden mijn paard en ik onzeker en dan gaat ze terug naar de basis. Dan doen we eerst dingen die we wel goed kunnen en dan gaan we weer verder.

Ook maakt ze grapjes en plaagt ze je! Voor de les bespreken we hoe het de hele week is gegaan en wat voor problemen ik ben tegengekomen. Dan werken we daaraan. Of een voorbereiding voor een wedstrijd.
Na de les bespreken we hoe de les gegaan is en geeft ze me tips om te oefenen de komende week.
Als ik een wedstrijd heb gehad is zij de 1e die ik bel om verslag uit te brengen.

Wat ook zo geweldig is: Als het de hele week niet goed ging dan zegt zij een paar dingen die ik moet doen en dan loopt het weer als een trein.

Soms twijfel ik welleens aan haar. Dan vraagt ze me dingen te doen die mij zo onlogisch lijken. Dan ga ik ook wel tegen haar in en dan gaat t niet.
Houd ik gewoon mijn mond en doe elk woordje dat ze zegt, dan snap ik niet meer dat ik ooit getwijfeld heb.
Ze past bij me omdat ze streng is, maar als ik een zwakker moment heb past ze dat met lesgeven op me aan, maar meestal is ze streng.

En natuurlijk kijk ik kilometers naar haar op. Het meest wanneer ze der eigen paard aan het rijden is. Dat paard is niet de meest gemakkelijke.
En soms is ie wat lui. Maar ze krijgt er de meest vloeiende wissels uit.
Mooie verzamelde galop of een uitgestrekte draf.

Oh hier ff 22n paar foto's om te vergelijken wat ze met ons berijkt heeft in minder dan 11/2 jaar les.
Me 1e les van haar met me toen nieuwe paard.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
me 1e wedstrijd
Afbeelding

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:42

ik heb een jaar geen les gehad en nu sinds een maandje ofzo weer van een iemand van net 18. ze rijd zelf Z maar heeft verder geen opleiding als instructeur ofzo.
ondanks dat heeft ze me al enorm geholpen en ze kan het ook erg goed uitleggen
in het jaar was ik nogal scheef gaan zitten. dit heb ik, met hulp van haar, mezelf afgeleerd in zo'n 2 lessen zelfs heeft ze ook een poosje scheefgezeten en ze wist dus precies hoe ze dat op moest lossen.
daarna hebben we gezorgt dat rydar weer wat beter aan het been kwam, dat gaat nu ook al super hij reageerd nu veel beter op mn zit en mn benen, en hij maakt zich ook al wat minder sterk in zn mond. hij gaat ook al steeds meer nageefelijk lopen. we oefenen nu nog wat de overgang naar galop, soms wil hij wel eens heel erg hard gaan draven ipv in galop aan te springen, maar vaak gaat het gewoon goed.
ik ben iig erg blij dat ik weer les heb met mn fjordje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:12

Ode aan de instructeur die mij helpt mijn paard weer mij te laten respecteren!

Die ik nog niet gevonden heb .

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:26

Ik ben héél tevreden van de instructeur en instructrice die ik heb bij m'n verzorgpaardjes. Ze zijn uit hetzelfde hout gesneden en allebei even streng voor mij. De instructrice kan iets meer het gevoel uitleggen dat ik moet hebben op m'n paard, en helpt me meer met m'n houding en zit, terwijl de instructeur meer bezig is met hoe het paard in het algemeen loopt. Ik vind van mezelf dat ik met één van m'n verzorgpaarden al enorm vooruit gegaan ben. In het begin was het paard absoluut niet aan de benen, kon geen galop aanspringen, aan de teugel komen en nageven: NO WAY... Het laatste is nog steeds niet helemaal opgelost omdat ze soms haar rug vast zet en ik mijn handen niet kan stilhouden, maar door hard te werken komen we er wel eens

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 22:44

Ik heb jaren geen echt les meer gehad...
En afgelopen donderdag voor het eerst weer les gehad met paardje dat ik nu rijdt... dit ging telkens al wat baggerder...
Maar afgelopen week liep ze echt super... Ik kreeg les van Norine, medefotograaf en TeguilaRos hier op bokt... Moet haar mijn complimenten geven!! Vond dat ze echt goed werk heeft verricht in die ene keer 3 kwartier les en kon er afgelopen week voor me zelf rijdend ook in een keer veel meer mee!!

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:30

ik ben ook heel blij met m'n instructriese. Mede dat ze ook jury is geeft ze cijfers e.d. Wat ik dan heel fijn vindt. Verder is ze echt super tof, van de week was een meisje dur vriendje dur. Ie zat in de kantine. Ik moest hem halen voor haar. want instructriese moest hem ff keure hahaha. streng maar ook lekker gezellig.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 23:16

Ben ook erg blij met mijn instructeur! Voordat ik bij hem ging rijden reed ik bij een hele leuke meid. Nix verkeerds over haar, maar op het punt dat het niet meer ging, kon zij mij niet genoeg hulp bieden... Terwijl ik haar juist op dat moment nodig had! Dus toen maar overgestapt. Deze man had al een wachtlijst en had net een plekje vrij, hij geeft 30 uur in de week privelessen op elk niveau. Sinds ik bij hem rij, zijn we van de 136 in de L1 opgekrabbeld naar de 167 in de L2... Ben erg blij met hem dus! Hij weet jeprecies zo te krijgen datje het uiterste uit jezelf én je paard haalt, echt knap vind ik dat! Hij geeft trouwens les in alles,heb spring-, dressuur- én menles van em (hij ment opt moment ook nog Z tweespan nationaal). En in alles zijn we in korte tijd mega verbeterd! En voor weinig geld ook nog, kan niet beter!

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:06

Ode aan mijn instructeur!!!
Ze geeft niet veel mensen les maar heb haar leren kennen waar ik op stal sta.
K ga reuze vooruit met m'n fjordje en ze gaat ook mee naar wedstrijden enz! Echt super
K had niet beter kunnen treffen!

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 20:47

Ik vind mijn instructtrice ook super
Ben er heel blij mee. Ze legt altijd alles helemaal uit. Het gaat niet alleen van je moet dit doen maar je krijgt een hele uitlef over waarom en alle gevolgen:D Ze helpt me altijd ook als ze zelf aan het rijden en ik dus geen les heb komt ze me altijd meteen helpen. en niet alllen met de les ook met andere dingen zoals vlechten enzo komt ze helpen. Super gewoon. En het beste nog, ze is helemaal niet duur
Sinds ik van haar les heb gaat het echt steeds beter dankzij haar lukt het me steeds beter om gewoon posotief te blijven denken:)

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 20:14

Ik zou ook geen andere instructeur kunnen wensen. Hij legt alles super uit en het is gewoon zo dat als ik doe wat hij zegt het beter gaat. Hij kan streng zijn en heel droog, maar ook complimenten maken die ik op de een of andere manier belangrijker vind dan wanneer iemand anders n compliment maakt. Ik ben een groot deel van mijn vooruitgang met mn paard aan hem dankbaar! En hij is niet duur, blijft lekker normaal, voelt zich niet beter dan anderen en kijkt ook niet op 5 min. Erg blij met mn instructeur dus !

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 22:41

Mijn instructeur is vooral erg goed in de peptalk die ik hard nodig heb...
Dankbaar.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 15:29

Ik moet altijd erg lachen om de instructrice, het is n.l. nooit goed!

Voorbeeld: van de week zou ze er zelf opstappen omdat Saskia niet lekker was. Eerst longeren, zo gaaf, meneer moest eerst stappen maar eigenlijk wilde hij liever spetteren. Dat gaf niet zolang hij maar ging stappen. Ze is duidelijk veel consequenter als mijn dochter dus op een gegeven moment was hij werkelijk perfect aan de longe.

Toen erop( 3 kwartier later o.i.d.) na wat gereden te hebben kwam hij echt mooi aan het been, nageeflijk eigenlijk precies zo als het hoort. Ze zei dan ook steeds ja braafff, je mooiiii, goed zo knul, mooi hoor.

Stapt ze eraf, vraag ik( met mijn stomme kop) "ben je nu tevreden?"
Krijg ik een hele preek over wat er niet goed ging en wat ze er nog niet mee kan( beest is 4) Hoe eigenwijs hij wel is en hoe moeilijk hij zich laat bewerken....

Komt Saskia aanlopen en ik denk, oei nou zal zij het horen. Maar nee hoor, Saskia was heel goed bezig, ga zo door dan komt het allemaal goed.

Wat moet ik nou geloven? Schiet mij maar lek.

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 23:28

Ik ben echt super blij met mijn instructrice. Ze geeft vriendelijk les (ik kan er niet tegen als mensen boos worden en beginnen te schreeuwen) maar toch duidelijk en concequent. Alles wat zij zegt klopt gewoon perfect op mijn paard. Als ik een keer te veel moeite met iets heb of ik snap het niet goed, dan is ze ook niet te beroerd om het even voor te doen. Is mijn paard een keer wat moeilijker, dan gaan we gewoon een kwartier langer door (als er tenminste geen les direct achteraan geboekt staat) Zelf rijd ze gewoon zoals het hoort. Heerlijk onafhankelijk en altijd een genot om naar te kijken.

Maar buiten het rijden zelf, is ze gewoon een persoon die je maar heel weinig vind in de paardenwereld. Ze zal nooit wat kwaads zeggen over een jury, instructeur/trice, amazone/ruiter, enz. en dat respecteer ik heel erg in haar. Ze helpt ook vaak met problemen op stal, heeft handige tips, enz.

Als we toevallig samen op concours zijn, en ze ziet dat het niet lukt, dan zal ze altijd even inspringen en me helpen, zelfs als ze zelf aan het losrijden is. Als ze zelf niet moet rijden komt ze met belangrijke wedstrijden wel eens kijken.

Dit is waarom ik blij ben met mijn instructrice, en eigelijk heb ik geen negatief woord over haar te zeggen. Ze is gewoon top!!

Groetjes Kate

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 00:22

boeflover schreef:
ik heb een jaar geen les gehad en nu sinds een maandje ofzo weer van een iemand van net 18. ze rijd zelf Z maar heeft verder geen opleiding als instructeur ofzo.
ondanks dat heeft ze me al enorm geholpen en ze kan het ook erg goed uitleggen
in het jaar was ik nogal scheef gaan zitten. dit heb ik, met hulp van haar, mezelf afgeleerd in zo'n 2 lessen zelfs heeft ze ook een poosje scheefgezeten en ze wist dus precies hoe ze dat op moest lossen.
daarna hebben we gezorgt dat rydar weer wat beter aan het been kwam, dat gaat nu ook al super hij reageerd nu veel beter op mn zit en mn benen, en hij maakt zich ook al wat minder sterk in zn mond. hij gaat ook al steeds meer nageefelijk lopen. we oefenen nu nog wat de overgang naar galop, soms wil hij wel eens heel erg hard gaan draven ipv in galop aan te springen, maar vaak gaat het gewoon goed.
ik ben iig erg blij dat ik weer les heb met mn fjordje

Heet ze toevallig Denise?

Hoipiepeloii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 00:13

Ik ben ook enorm blij met mijn instructrice. Ik les nu ongeveer 4 jaar bij haar en het is altijd super geweest. Ze is geweldig gedreven, rijdt zelf ook erg goed en brengt het super over. Bovendien heeft ze in de loop der jaren geleerd om verschillende mensen verschillend te benaderen, wat ze op een geweldige manier doet. Er is nauwelijks iemand/een paard die ze niet klaar krijgt.