Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Quidou schreef:hoezo stoor je je paard meer dan nodig met een vzh zadel???
of snap ik t nou helemaal niet wat je bedoeld
Alane schreef:volgens de geleerden zouden kinderen die met een dressuurzadel dressuurrijden minder punten moeten hebben dan hun concurent met een vzh zadel.
Omdat je met een dressuurzadel in een houding gedwongen wordt ziet het er altijd "netter"/ "beter" uit dan met een vzh zadel EN is het moeilijker om correct te zitten met een vzh zadel dan met een dressuurzadel...
masja schreef:Lijkt me niet logisch. Het zou wat zijn hé als alle jury´s daar naar gaan kijken. Dan zouden ze ook naar de bitten moeten kijken. Het ene bit is scherper dan het ander. En de sporen... En de zweep...
Fitzroy schreef:Wat een onzin. Sterker nog, het zou eerder andersom kunnen zijn.
Puntenaftrek omdat je met een VZH of springzadel rijdt. Er wordt immers aan gegeven dat een dressuurgerichte uitrusting de voorkeur geniet volgens het dressuurboekje.
oosterhoff schreef:Lekker kansloos dit.
denk dat ik de bolgede proef mijn zadel andersom ga leggen. hoef ik alleen maar te groeten en heb ik al 180 punten.
Leer kinderen gewoon goed rijden dan is er neits aan de hand. Het gaat om de lol. Als het om de centen of om de prijzen gaat dan kan iemand ook makkelijk een dressuurzadel kopen.
Tjonge wat een dikke onzin. Hoe kom je erop. Zeker een moeder die het idee had dat haar kind tekort gedaan werd. Grootste probleem bij kinderen is vaak dat ze een te groot zadel hebben. Dat heeft niets met dressuur of VZH te maken.