Met een pony tussen de paarden rijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

StalGriendt

Met een pony tussen de paarden rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 20:45

Ik heb een maand geleden een superleuk paardje gekocht, ze wordt op 3 oktober een jaar oud (rare datum, ik weet het maar het was een 'ongelukje'). Ik kende haar al vanaf dat ze 5 maanden was en toen ze te koop stond heb ik geen moment getwijfeld om haar te kopen.

Ze wordt waarschijnlijk rond de 1.55 en ik ben nu 23 en moet dus met haar (over een jaar of 3) bij de paarden starten. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ze heeft wel hele ruime gangen, haar moeder was een grote D-pony en we denken dat haar vader een volbloed-arabier is geweest.
Laatst bijgewerkt door StalGriendt op 14-09-05 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

sharonalover

Re: Met een pony tussen de paarden rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 20:50

Ik heb er zlef geen ervaring mee, maar je hoort er verschillende verhalen over, ik dnek dat het ook wel per jury verschillend is, de ene jury vind het wel "erg' dat het een pony is, een ander niet, ik denk dat je gewoon moet gaan starten, en moet kijken hoe het gaat

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 21:21

Ik rijd ook met een E-Pony tussen de paarden. Ik heb nooit echt gemerkt dat ik daarom 'benadeeld' zou worden door juyleden.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 23:11

Horselover21 rijd ook met een pony bij de paarden nl. een Haflinger. Vind het wel lef hebben.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 00:33

Rij sinds kort met mijn E-pony ook tussen de paarden. Heb er nog niets van gemerkt. Had mn eerste proef direct een winstpunt en er reden er 16 mee (of zouden ze allemaal zo slecht gereden hebben haha) Verder denk ik dat het idd per Jury verschild.. Gewoon doen joh!!!

poekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 08:12

Ook ik rijd mee op een arabisch,schimmel ponypaard .
tussen de paarden.zou met mn 27 jaar ook niet tussen de ponykinders durven rijden hihi.
verder valt het ons nog niet mee mag ik je wel zeggen maar ik hoop dat dat binnenkort veranderd

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 10:35

Ik rij met mijn fjord tussen de paarden en ik heb echt nog nooit negatieve reacties gehad

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 11:53

Ik rij ook met een pony tussen de paarden, tot nu toe nog niet echt gemerkt dat ik benadeeld ben. Van alle wedstrijden die ik gereden heb was er maar 1 jury die dus wel overduidelijk liever een paard in de baan had, verder nog nooit iets van gemerkt.
Het is een D pony, een welshje waar ik mee rij trouwens. (zie ava ) Inmiddels L2 + 3wp.
En volgend jaar ga ik met mijn paard starten, dus dan heb ik eens wat vergelijkings materiaal om te kijken of het nou erg verschilt in punten met een paard of pony

femkemaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 11:56

een goede vriendin van mij rijd ook met haar pony (1.51stm) tussen de paarden ze rijd altijd flink punten en word bijna altijd eerste met haar pony! Dus met een pony kan je makelijk alle paarden er uit rijden

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:00

Ik rij ook met mijn pony (1.51 m) ook tussen de paarden. Ben begonnen met hem tussen de pony's, toen ik 18 werd ben ik verder gegaan tussen de paarden.
Ik heb nog nooit negatief commentaar gehad.
En 1.55 m is net geen paard, dat ene centimetertje ziet de juri echt niet!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:13

Ik rij met m'n pony van 1.40 ook wedstrijden.

Zijn in juni gestart en nu met 4 wedstrijden in de B en 12 winstpunten mogen we a.s. zaterdag L1 starten .

Ik heb zelf niet echt negatieve ervaringen opgedaan. Misschien dat je ook niet de supergrote concoursen moet opzoeken met al die dure paarden en amazones die bij de grotere stalnamen rijden...
Maar als je naar de 'normale' wedstrijden gaat moet je daar echt geen last van ondervinden.
Zeker niet omdat die van jou net aan geen paard is met 1.55...

Succes! Probeer gewoon een beetje lol te maken en ontspannen over te komen. Dan komt het helemaal goed

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:19

Ik rij met mijn fjord ook tussen de paarden en inmiddels zelfs Z1 dus benadeeld zijn we zeker niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:23

ik ga het vanaf januari proberen met de pony die ik nu nog gewoon bij de ponys start. Hoor van veel mensen dat het erg moeilijk is maar ga het gewoon proberen.

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 10:54

Ik rij met mijn D-pony tussen de paarden(M1).. ik heb nog nooit negatieve reacties gehad maar je merkt wel een groot verschil..
Als er voor je een prachtig paard rijd met super zweefgangen.. en dan kom je met je pony-pony in de baan..
tis ook altijd leuk om te zien dat de gene die na je rijdt altijd super hoge punten heeft..

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 11:13

Ik start met mijn NRPS E-pony in de Z1 tussen de paarden. Ben begonnen in de Z1 pony's, vorig jaar 18 geworden en sinds januari bij de paarden.
Ik vind niet dat ik benadeeld word. Ik vind wel dat het niveau verschil tussen de paarden en de pony's enorm is. Toen ik bij de pony's reed haalde ik de ene winstpunt na de andere, nu is dat niet meer zo. Maar dat geeft niet, het is weer een nieuwe uitdaging.

_Linnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 11:35

Ik rij zelf sinds kort met een pony van 1.52 bij de paarden. Heb er nog geen nadelen van ondervonden. Heb goede punten gereden en bijna elke keer prijs gehad. Als je gewoon een goede proef rjidt, kunnen ze toch moeilijk om je heen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 16:05

Ik rij al 2 jaar met mijn pony tussen de paarden. (1.54) Nu moet ik wel zeggen dat hij paard gefokt is...dus zijn gangen zijn erg ruim! Ondertussen ben ik L2 en L springen.

Bij het dressuur merk ik geen verschil...al is de concurrentie groter!!

Bij het springen vind ik het eigenlijk veel fijner...zijn passen zijn gewoon zo groot, dat ik bij de pony's nogal eens in de knoop kwam in dubbels...(op 1 galopsprong i.p.v 2 ..hihihii) Nu gaat dat een stuk beter...maar ook hier is de concurrentie heviger...tja je moet dan gewoon tegen mensen rijden met een eigen spring/handelsstal én mijn instructrice!! Maar dat is ook zo als je met een paard bij de paarden rijd!!!